Ποια τελικά η αποστολή του ΡΙΚ;

Η πρόταση Αβέρωφ Νεοφύτου για τροποποίηση της νομοθεσίας που επιτρέπει στο ΡΙΚ να εμπορεύεται , έχει προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων
από σχετικούς αλλά και από πολλούς άσχετους με το όλο ζήτημα.

Μίλησαν με πάθος και χωρίς φόβο έντιμοι υπουργοί, βουλευτές, συντεχνιακοί, δημοσιογράφοι, παρατρεχάμενοι και πάει λέγοντας. Πόσοι από αυτούς γνωρίζουν τη νομοθεσία που διέπει το Κρατικό Ίδρυμα είναι άλλου παπά Ευαγγέλιο. Από τα όσα έχουν λεχθεί πάντως είναι ξεκάθαρο πως είναι ελάχιστοι.
Και εξηγούμαι. Είναι αλήθεια ότι η νομοθεσία επιτρέπει στο ΡΙΚ να πουλάει διαφήμιση.  Την ίδια στιγμή όμως επιβάλλει και πολύ συγκεκριμένες υποχρεώσεις, όπως για παράδειγμα την διατήρηση δύο διαφορετικών λογιστικών αρχείων. Το ένα αρχείο οφείλει να αντικατοπτρίζει τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στην αποστολή του όπως αυτή καθορίζεται από τη σχετική νομοθεσία, και το δεύτερο να αντικατοπτρίζει τις εμπορικές του δραστηριότητες, δηλαδή τα εμπορικά έσοδα και έξοδα.     
 Ακολουθεί λοιπόν το ΡΙΚ το γράμμα και το πνεύμα του νόμου; Ποτέ. Αντιθέτως ισχυρίζεται κάθε χρόνο πως όλες οι δραστηριότητες του εμπίπτουν στα πλαίσια της εντεταλμένης αποστολής του. Τι κι αν η Γενική Ελέγκτρια εντοπίζει και υπογραμμίζει αυτό το θέμα στις ετήσιες εκθέσεις της για το ΡΙΚ; Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα…
Επειδή όμως οι θεωρίες δεν είναι το αγαπημένο γήπεδο του ιδιωτικού τομέα πιο κάτω παραθέτω με λεπτομέρεια το πρόγραμμα του ΡΙΚ 1 από την ώρα της έναρξης του στις 07.00 το πρωί μέχρι και τις 22.00 το βράδυ, και το συγκρίνω με αυτό του Σίγμα όπως ήταν πριν τις περικοπές προγραμμάτων, λόγω οικονομικής κρίσης.
Name

Με βάση τον πιο πάνω πίνακα, εύλογα δημιουργούνται κάποια ερωτήματα. Ποια είναι τελικά η αποστολή του ΡΙΚ; Να ανταγωνίζεται μήπως τα ιδιωτικά κανάλια; Γιατί αντιγράφει τον προγραμματισμό τους; Ή μήπως είναι τα ιδιωτικά κανάλια που αντιγράφουν τον προγραμματισμό του ΡΙΚ και έμμεσα ακολουθούν και αυτά την εντεταλμένη αποστολή του Ιδρύματος; Και αν είναι έτσι, γιατί το κάνουν με ένα προϋπολογισμό κατά 80% χαμηλότερο από αυτόν του ΡΙΚ; Και γιατί δεν επιχορηγούνται κι αυτά;

Συνεπώς όλοι οφείλουμε να προβληματιστούμε. Μακριά από σκοπιμότητες και καιροσκοπισμούς. Η εικόνα είναι ξεκάθαρη. Ένα από τα δύο μπορεί να συμβαίνει. Είτε το ΡΙΚ δεν λειτουργεί εντός των πλαισίων της κείμενης νομοθεσίας και άρα χρηματοδοτεί τις εμπορικές του δραστηριότητες με χρήματα της Κρατικής χορηγίας, στραγγαλίζοντας έτσι την ιδιωτική πρωτοβουλία με αθέμιτο ανταγωνισμό,  είτε την πληροί με κόστος πενταπλάσιο από αυτό που θα στοίχιζε αν την αναλάμβανε ένας ιδιωτικός σταθμός.  Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίες προκειμένου να αποφύγουν κάποιοι την καυτή πατάτα των μεταρρυθμίσεων που χρειάζονται (και) εκεί.
Καταλήγοντας λοιπόν ας μην στοχοθετείται η πρόταση Αβέρωφ Νεοφύτου, αν αυτό που διασφαλίζει, είναι ακριβώς το ζητούμενο.  Να πάψει δηλαδή το ΡΙΚ να ανταγωνίζεται τους ιδιωτικούς σταθμούς χρησιμοποιώντας χρήματα της Κρατικής χορηγίας, δηλαδή λεφτά των φορολογουμένων άρα και δικά τους!  Όταν δε η τηλεθέαση πάψει να είναι αυτοσκοπός, το ΡΙΚ θα επικεντρωθεί πλέον σ’ αυτό που πραγματικά αποτελεί την αποστολή του.   Και υπάρχουν σπουδαίοι επαγγελματίες στις τάξεις του για να την εκπληρώσουν στο έπακρον.
 

Δειτε Επισης

Η εικόνα μιας διχασμένης αγοράς ακινήτων-Η λάμψη και οι πιέσεις
Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υγεία
Οι πιθανές οικονομικές επιπτώσεις ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ της Ε.Ε. και της Κίνας
Οι προκλήσεις του μελλοντικού ηλεκτρικού συστήματος της Ε.Ε.
Ανθρώπινο δικαίωμα η ασφάλεια και υγεία στην εργασία
Το μούδιασμα στην αγορά ακινήτων, η προοπτική και οι προκλήσεις
Εναλλακτικές επενδύσεις και διασπορά χαρτοφυλακίου
H τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά το μέλλον του λιανικού εμπορίου
Μετατροπή των προκλήσεων σε ευκαιρίες στην εποχή των αποσυνδεδεμένων πληρωμών
Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ