Δημήτρης Σιανδρής: Ποιοι οι στόχοι του νέου εμπορικού διευθυντή

Η καριέρα του Δημήτρη Σιανδρή στη μεθυστική βιομηχανία της μπύρας ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Περνώντας από διάφορες θέσεις, το 2006 μεταπήδησε στην Pago International, για επιστρέψει ως διευθυντής εξαγωγών στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία το 2010. Το 2011 ανέλαβε export manager στο Region Central Eastern Europe της Heineken και από τον Ιούλιο του 2014 βρίσκεται στην ΚΕΟ.

Κύριε Σιανδρή, ποιοι οι στόχοι και οι προτεραιότητές σας αναλαμβάνοντας την εμπορική διεύθυνση της ΚΕΟ;
Αναλαμβάνω στην πιο δημιουργική, ίσως, φάση της εταιρείας, κατά την οποία βρίσκεται σε ανοδική τροχιά, σε συνέχεια των εσωτερικών αλλαγών που ξεκίνησε η διοίκηση τα τελευταία χρόνια, με στόχο να πάρει την ηγετική θέση που της αρμόζει στην κυπριακή αγορά, βάσει της ιστορίας, των προϊόντων και των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει τόσο σε επίπεδο Β2Β όσο και στον τελικό καταναλωτή.        

Πώς θα εργαστείτε, ώστε να κάνετε πραγματικότητα τους στόχους σας;    
Για να πετύχουμε τους στόχους, που έχουμε θέσει, πρέπει να μεγιστοποιήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας, δίνοντας έμφαση στο ολοκληρωμένο brand portfolio ανά κατηγορία, με προτεραιότητα τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα μας, αλλάζοντας τη δομή της διεύθυνσης πωλήσεων. Όλα αυτά, δημιουργώντας ένα ευέλικτο και ακόμα πιο αποτελεσματικό τμήμα, προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα της αγοράς και επενδύοντας στους ανθρώπους μας μέσα από προγράμματα εκπαίδευσης, τα οποία θα τους δώσουν τη δυνατότητα επαγγελματικής ανάπτυξης. Παράλληλα, στοχεύουμε στην περαιτέρω ενίσχυση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας, με παρουσία σε περισσότερες χώρες και με ανταγωνιστικότερη γκάμα προϊόντων.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η KEO σήμερα;
Αναμφίβολα, το ασταθές εμπορικό περιβάλλον δημιουργεί μια νευρικότητα σε όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται εμπορικά στο νησί μας, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και μια μεγάλη πρόκληση για το μέλλον, δίνοντας την ευκαιρία στους οικονομικά υγιείς και σε αυτούς που μπορούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα να εξυγιανθούν και να πάρουν θέση στο νέο χάρτη. Για εμάς στην ΚΕΟ οι ταχύτατες αλλαγές της αγοράς μεταφράζονται σε ευκαιρίες για ανάπτυξη και ισχυροποίηση της θέσης μας. Βασική παράμετρος επιτυχίας είναι η ολοκλήρωση της αλλαγής του εταιρικού προφίλ της ΚΕΟ, το οποίο θα προβάλλει μια νέα, δυναμική και εξωστρεφή εταιρεία, που συνδυάζει τα προϊόντα και τους ανθρώπους της με τη γνώση, την εμπειρία και την αγάπη για τη δουλειά τους.

Τι αλλαγές να αναμένουμε στη στρατηγική της ΚΕΟ;  
Όπως ανάφερα,  η διοίκηση της ΚΕΟ έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια  μια σειρά αλλαγών σε όλα τα επίπεδα. Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας μας, η οποία φαίνεται και στα αποτελέσματα της εταιρείας, μας έδωσε την δυνατότητα όχι μόνο να μπούμε σε μια κερδοφόρα και ανοδική πορεία αλλά ταυτόχρονα να περάσουμε στο επόμενο στάδιο ανάπτυξης. Επενδύουμε σε νέα άτομα, με νέες ιδέες, χτίζοντας σε όλες τις κατηγορίες ένα πλήρες portfolio ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη του Κύπριου καταναλωτή, με προτεραιότητα αυτή της μπύρας. Βελτιώνουμε τις υπηρεσίας μας με στόχο να είμαστε ο preferred supplier στους συνεργάτες μας και αναβαθμίζουμε τις υποδομές μας με στόχο την βελτιστοποίηση των παραγωγικών μας δεικτών. Όλα τα παραπάνω δίνουν το νέο μας στίγμα στην αγορά σαν μια δυναμική, ανταγωνιστική, εξωστρεφή και πρωτοπόρο Κυπριακή εταιρεία.

Η ΚΕΟ επέστρεψε σε λειτουργικά κέρδη πέρυσι. Η τακτική της μείωσης του λειτουργικού κόστους και διατήρησης του όγκου εργασιών πέτυχε. Θα ακολουθήσετε την ίδια τακτική ή να περιμένουμε αναδιαρθρώσεις;
Η μείωση των λειτουργικών εξόδων ήταν μια κίνηση που έπρεπε να είχε γίνει νωρίτερα και κρίθηκε επιβεβλημένη ώστε να μπορέσει η εταιρεία, αποβάλλοντας τα περιττά βάρη του παρελθόντος,  να αποκτήσει τους σωστούς λειτουργικούς δείκτες που θα της δώσουν αυτή τη δυναμική που χρειάζεται για μια υγιή ανάπτυξη. Τα αποτελέσματα φάνηκαν άμεσα και οι αποφασίζοντες δικαιώθηκαν για τις τολμηρές τους αποφάσεις που συζητήθηκαν έντονα στον επιχειρηματικό κόσμο και την κοινωνία της Κύπρου. Οι βάσεις που έθεσαν οι σημαντικές αυτές αλλαγές για το μέλλον της εταιρείας δίνουν σήμερα στην ΚΕΟ το δικαίωμα να αναπτύσσεται κυρίως μέσα από τις αυτοχρηματοδοτούμενες επενδύσεις της, κρατώντας φυσικά σε αυστηρό έλεγχο τον τομέα των λειτουργικών της εξόδων, όπως κάνουν όλες οι σύγχρονες επιχειρήσεις σήμερα.

Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μια αυξητική τάση στις premium – πιο «ψαγμένες» μπύρες. Αυτό αυξάνει την πίτα της αγοράς ευνοώντας την ΚΕΟ ή κάνει το περιβάλλον πιο δύσκολο;
Τα τελευταία χρόνια, σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, παρατηρήσαμε μια αύξηση των εισαγομένων μπυρών στην Κυπριακή αγορά, με έμφαση δυστυχώς στα φτηνά/οικονομικά προϊόντα, και ταυτόχρονα είσοδο ετικετών χωρίς προστιθέμενη αξία, με στόχο μόνο την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την συνολική μείωση της αξίας της κατηγορίας της μπύρας, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Έτσι σήμερα, οι περισσότεροι παίκτες στο χώρο της κατηγορίας, δίνουν τη μάχη της «μεγαλύτερης προσφοράς»  στον καταναλωτή και η κατηγορία πιέζεται συνεχώς προς τα κάτω. Η είσοδος των premium, διαφοροποιημένων ετικετών τα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια  είναι μεν αριθμητικά αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν αλλά ποσοτικά εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλά. Η παρουσία τους όμως ενισχύει την συνολική εικόνα και αξία της μπύρας και αναβαθμίζει την κατηγορία. Στην ΚΕΟ στόχος μας είναι να δίνουμε συνεχώς προστιθέμενη αξία στην κατηγορία και να επενδύουμε σε ενέργειες που θα ανεβάσουν και θα αναβαθμίζουν την μπύρα στο σύνολο της. Με αυτό τον τρόπο, έμμεσα ή άμεσα, σε βάθος χρόνου θα κερδίσουν όλοι, αρκεί βέβαια να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια προς αυτή την κατεύθυνση από όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά. Για μας στην ΚΕΟ, όποια ενέργεια ή ετικέτα αναβαθμίζει την κατηγορία σε επίπεδο υγιούς ανταγωνισμού είναι καλοδεχούμενη και μας βοηθά όλους μακροπρόθεσμα διότι η μπύρα αποκτά  μεγαλύτερη αξία στα μυαλό του καταναλωτή.

Τι στόχους έχετε θέσει για τις εξαγωγές σας, ένα σημαντικό ανάχωμα απέναντι στις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.
Η ΚΕΟ σήμερα εξάγει σε 21 χώρες τα προϊόντα της με έμφαση στην μπύρα, την κουμανταρία, το κρασί και τους χυμούς της, με ένα τζίρο ο οποίος ανέρχεται στο 4% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρίας. Το πλάνο των εξαγωγών μας είναι ανεξάρτητο από την σημερινή οικονομική συγκυρία και για μας αποτελεί ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της εταιρίας, μιας και μας δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητα μας στην Κυπριακή αγορά. Στόχος μας είναι η είσοδος σε ακόμα περισσότερες χώρες με προτεραιότητα την αγορά της Αφρικής και αύξηση του τζίρου εξαγωγών στα επόμενα πέντε χρόνια έτσι ώστε αυτές να συμμετέχουν στο 10% του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρίας. Για να μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό, βελτιώνουμε συνεχώς τα χαρακτηριστικά των εξαγώγιμων κωδικών μας βάσει των κανόνων που διέπουν παγκοσμίως τις εξαγωγές και φυσικά σε κατηγορίες όπως η μπύρα, το κρασί και η κουμανταρία προβάλουμε και δίνουμε αξία στην Κυπριακή ταυτότητα των προϊόντων μας.

Δειτε Επισης

Global Chief Transformation Officer της Ogilvy ο Αντώνης Κόχειλας-Ποια τα νέα του καθήκοντα
Paul Sies: Μετά την αποχώρηση από Cyprus Airways, αναλαμβάνει CEO στην Journey Mentor
Με τον Σταυρό του Τάγματος Αξίας της Γερμανίας τιμήθηκε ο Καθηγητής Νικόλαος Ζαμπόγλου
Παρασημοφόρηση του επίτιμου Προξένου του Βελγίου Μάριου Ε. Λανίτη από το βελγικό κράτος
Danos Group: Νέος Chief Marketing Officer ο Κυριάκος Κοιλιάρης
Δρ. Τριαντάφυλλος Στυλιανόπουλος: Ο Κύπριος ερευνητής που εξασφάλισε €2,5 εκ. επιχορήγηση από την Ε.Ε.
Μάριος Γιωργούδης: Η επόμενη μέρα της αποχώρησης από τη θέση του γενικού διευθυντή του TechIsland
Ξάνθος Σαρρής: Ένας μεγάλος επιχειρηματίας, ηγέτης, και άνθρωπος
Ο Κύπριος Hassabis που διαπρέπει στον τομέα του AI και έγινε... ιππότης στο Ηνωμένο Βασίλειο
Φεύγει από τη NAGA μετά από δέκα χρόνια o Ben Bilski-Προχωρά σε νέα εγχειρήματα