Παράδεισος για τους φίλους του vintage το thecollective

Πολύκαρπος Θωμά  15/01/2022 07:15
Παράδεισος για τους φίλους του vintage το thecollective

Παράδεισος για τους φίλους του vintage το thecollective

Πολύκαρπος Θωμά  15/01/2022 07:15

Είδη ένδυσης και αξεσουάρ, κομμάτια για το σπίτι, συλλεκτικά προϊόντα, ποδήλατα και δίσκοι είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που μπορεί να βρει κανείς στο thecollective, ένα κατάστημα με vintage και μεταχειρισμένα είδη στην καρδιά της παλιάς Λευκωσίας.

Πρόκειται για ένα μικρό πολυκατάστημα που απευθύνεται στους λάτρεις του είδους και το οποίο, παρά το μικρό του μέγεθος, συνδυάζει λίγο απ’ όλα.

thecollective3

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, η συνιδρύτρια και ιδιοκτήτρια του χώρου, Νατάσα Θεοδότου, ανέφερε ότι η ποικιλία των προϊόντων που συναντώνται στο μαγαζί ουδόλως τυχαία δεν είναι, καθότι στόχος υπήρξε ανέκαθεν η προσφορά ειδών για όλα τα γούστα.

Για το λόγο αυτό, οι επισκέπτες του thecollective μπορούν να επιλέξουν, μεταξύ άλλων, ανάμεσα σε οικιακά προϊόντα και κομμάτια μόδας για άντρες και γυναίκες, δίσκους για συλλέκτες και παιχνίδια για τα παιδιά.

Οι επιλογές περιλαμβάνουν, επίσης, προϊόντα με πηγή έμπνευσης την Κύπρο που απευθύνονται σε τουρίστες, ευχετήριες κάρτες και βιβλία για οποιονδήποτε επιθυμεί να προσφέρει ένα πιο «ψαγμένο» δώρο. Στο thecollective υπάρχει κάτι για όλους, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας.    

Εξάλλου, η Νατάσα Θεοδότου διηγήθηκε τη διαδρομή που προηγήθηκε της δημιουργίας του thecollective vintage & pre-loved, μοιράστηκε τη φιλοσοφία της γύρω από την αξιοποίηση vintage και μεταχειρισμένων προϊόντων και αναφέρθηκε στις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει λόγω της πανδημίας, αλλά και του… mindset των Κυπρίων!

thecollective2

Η ζωή στο Ηνωμένο Βασίλειο και η απότομη… προσγείωση στην πραγματικότητα της Κύπρου

Οι σπουδές και η ζωή στο Ηνωμένο Βασίλειο αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη Νατάσα.

«Σπούδασα Fashion Merchandising στο Ηνωμένο Βασίλειο και εργάστηκα στη βιομηχανία της μόδας για μερικά χρόνια. Κάτι που βρήκα εξαιρετικά κουραστικό στη ζωή εκεί, ήταν η μαζική κατανάλωση προϊόντων που παρατηρούσα καθημερινά. Στον ελεύθερο μου χρόνο, επισκεπτόμουν αγορές με vintage προϊόντα και καταστήματα μεταχειρισμένων, όπου έβρισκα μοναδικούς θησαυρούς», ανέφερε σχετικά.

Όπως εξομολογείται, η επιστροφή στην Κύπρο την βρήκε απροετοίμαστη, καθώς η εικόνα που συνάντησε στο επαγγελματικό περιβάλλον ήταν σοκαριστική. 

«Επέστρεψα στην Κύπρο το 2013, μεσούσης της οικονομικής κρίσης. Το πολιτισμικό σοκ που υπέστην στον επαγγελματικό χώρο, με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι αυτό που θα με έκανε χαρούμενη είναι να είμαι αφεντικό του εαυτού μου. Έτσι, το 2015 αποφάσισα να μετατρέψω το πάθος μου για το vintage σε εργασία πλήρους απασχόλησης».

thecollective1

Η δημιουργία και η φιλοσοφία του thecollective
Μαζί με τον ξάδερφό της Πάρη, που ήταν επίσης συλλέκτης, άνοιξαν δοκιμαστικά ένα pop-up κατάστημα αρχικά για ένα μήνα. Η υποδοχή που έτυχε το κατάστημα, ωστόσο, ήταν τόσο ένθερμη που η αρχική ενοικίαση επεκτάθηκε στους τρεις μήνες και ακολούθως στον ένα χρόνο.

Σήμερα, εφτά χρόνια και δύο επεκτάσεις μετά, το thecollective έχει καθιερωθεί ως ένας παράδεισος στην καρδιά της παλιάς Λευκωσίας, για τους λάτρεις του vintage. Όπως χαρακτηριστικά λέει η Νατάσα, στόχος της επιχείρησης είναι να προσφέρει ένα νέο «σπίτι» σε προϊόντα που έχουν απορριφθεί, ώστε να μην καταλήξουν σε χωματερές.

«Η προσπάθειά μας εστιάζεται στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και στην πιο υπεύθυνη κατανάλωση. Αυτό είναι το ήθος και η αποστολή μας. Να δείξουμε, δηλαδή, στους ανθρώπους ότι τα μεταχειρισμένα προϊόντα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως δεύτερης κατηγορίας».

Μία ολοκληρωμένη vintage εμπειρία
Το στοιχείο που κάνει το thecollective να ξεχωρίζει έναντι αντίστοιχων καταστημάτων, είναι το γεγονός ότι δεν περιορίζεται σε μία κατηγορία προϊόντων. Όπως επισημαίνει σχετικά η Νατάσα, παρόμοια καταστήματα με vintage προϊόντα συνήθως διαθέτουν μόνο μία κατηγορία ειδών, όπως έπιπλα, προϊόντα μόδας και συλλεκτικά κομμάτια.

«Στο δικό μας κατάστημα μπορείς να βρεις όλα τα παραπάνω, γεγονός που κάνει την εμπειρία πολύ πιο ευχάριστη και συναρπαστική. Πολλές φορές έχουν παρομοιάσει το κατάστημά μας με ένα μουσείο, το οποίο σε μεταφέρει σε έναν διαφορετικό κόσμο, ενώ λαμβάνουμε και θετικά σχόλια ως προς την πολύ καλή οργάνωση του καταστήματος, που το καθιστά πηγή έμπνευσης».

Ο δεύτερος παράγοντας που διαφοροποιεί το thecollective είναι η προσφορά της δυνατότητας μεταπώλησης προϊόντων εκ μέρους τρίτων. Οποιοσδήποτε διαθέτει αντικείμενα που δεν χρειάζεται πια, μπορεί να τα «φυλάξει» στο μαγαζί και ταυτόχρονα να βγάλει χρήματα από μία ενδεχόμενη πώλησή τους.  

thecollective4

Η κοσμοαντίληψη των Κυπρίων ως βραχνάς και η ψηφιοποίηση 
Όταν ζητήθηκε από τη Νατάσα να καταγράψει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι η πανδημία δεν ήταν ανάμεσα στις κυριότερες. Συγκεκριμένα, μεγάλο εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων του thecollective ήταν ο τρόπος σκέψης των Κυπρίων γύρω από τα μεταχειρισμένα προϊόντα.

«Οι Κύπριοι δεν έχουν εκτεθεί επαρκώς σε τέτοιου είδους καταστήματα, ενώ δεν υπάρχει η απαραίτητη εκπαίδευση όσον αφορά στη σημαντικότητα της ευσυνείδητης κατανάλωσης, του να σκέφτεσαι, δηλαδή, διπλά πριν πετάξεις κάτι και αγοράσεις κάτι καινούργιο», είπε. 

Επιπρόσθετα, η άνοδος της δημοφιλίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των ηλεκτρονικών αγορών, ειδικότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχει καταστήσει δυσκολότερη την ταυτόχρονη διαχείριση του φυσικού καταστήματος και της διαδικτυακής παρουσίας. Ο χρόνος που απαιτείται είναι πολύς και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά κάθε διαδικτυακής πλατφόρμας επιτάσσουν διαφορετική αντιμετώπιση.

Παράλληλα, η Νατάσα Θεοδότου, αφουγκραζόμενη τα δεδομένα στο υφιστάμενο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, αναγνωρίζει τη σημασία των ψηφιακών πωλήσεων και της απόκτησης πελατών σε διεθνές επίπεδο.

Πρώτιστο μέλημα, ωστόσο, είναι η δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες, καθώς μακροπρόθεσμη επιδίωξη είναι η δημιουργία μίας κοινότητας ανθρώπων με κοινό τρόπο σκέψης και, συνεπώς, η διεύρυνση της επιχείρησης.

thecollective5

Οι ευκαιρίες που δημιούργησε η πανδημία, παρά τα εν ισχύι μέτρα
Όπως ήταν αναμενόμενο, η πανδημία επηρέασε σε κάποιο βαθμό το κατάστημα, με τον τρόπο, ωστόσο, που επηρεάστηκαν όλες οι επιχειρήσεις από την κατά καιρούς διαφοροποίηση των μέτρων και το συνεχές άνοιγμα και κλείσιμο λόγω των lockdowns. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές η πανδημία επηρέασε θετικά την επιχείρηση.

«Αισθάνομαι ότι μέσα από αυτή την πολύ άσχημη κατάσταση, οι άνθρωποι έχουν γίνει πολύ πιο συμπονετικοί και σκέφτονται περισσότερο το πώς καταναλώνουν και τις επιπτώσεις των καταναλωτικών συνηθειών τους στο περιβάλλον. Θα έλεγα ότι είχαμε αρκετούς πελάτες που στράφηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων προϊόντων τoν τελευταίο χρόνο, κάτι που δεν είχαν σκεφτεί προηγουμένως».

Η στροφή αρκετών ανθρώπων προς αυτή την φιλοσοφία ήταν ιδιαίτερα εμφανής κατά τη διάρκεια της περιόδου των Χριστουγέννων, καθώς νέοι πελάτες αναζήτησαν second-hand είδη ως δώρα.

Θετικά επέδρασε, επίσης, η αυξημένη τουριστική κίνηση μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2021, γεγονός που ενδεχομένως αποδίδεται στην καλή επιδημιολογική κατάσταση της χώρας μας, με την Νατάσα να τονίζει ότι το κατάστημά δέχτηκε πολλούς πελάτες τις καθημερινές, μέρες κατά τις οποίες, συνήθως, δεν υπάρχει τόσο μεγάλη προσέλευση πελατών.  

Προσεκτικά και χωρίς βιασύνη τα επόμενα βήματα
Παρά τη διπλή επέκταση τα τελευταία εφτά χρόνια, η επιχείρηση, σύμφωνα με τη Νατάσα, έχει φτάσει σε σημείο που απαιτείται περαιτέρω διεύρυνση. Ωστόσο, διευκρίνισε, είναι ιδιαίτερα προσεκτική λόγω της υφιστάμενης οικονομικής κατάστασης και της πανδημίας. Αυτή είναι και η φιλοσοφία που ακολουθεί από την πρώτη μέρα, η αργή και με λογική επέκταση της επιχείρησης.  

«Δεν βιαζόμαστε. Θεωρώ ότι αυτό (σ.σ. η βιασύνη), είναι ένα από τα λάθη που κάνουν συχνά οι επιχειρήσεις: επεκτείνονται πολύ γρήγορα, χωρίς να διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και εργαλεία», ανέφερε.

Μελλοντική επιδίωξη της Νατάσας είναι η αύξηση των διαθέσιμων ειδών ένδυσης για παιδιά, κάτι που αποτελεί καθολική απαίτηση των πελατών. Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι η προσφορά μίας πλήρους αγοραστικής εμπειρίας, με την διάθεση περισσότερων εγχώριων προϊόντων. Ακόμα, στα σχέδια περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός χώρου υποδοχής με καφετέρια, όπου οι άνθρωποι θα συναντώνται και θα ανταλλάζουν ιδέες, αλλά θα φιλοξενούνται και εργαστήρια.

Συνεργάτες/Partners: Epic, Hellenic Βank και University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus)

RELATED ARTICLES

Πίσω στην αρχή της σελίδας