musicNart: Το σπίτι της μουσικής, του θεάτρου και του χορού

Το όνειρο της Νέφη Κλείτου Αβραάμ για να φέρει την αλλαγή στην καλλιτεχνική εκπαίδευση κρύβεται πίσω από το musicNart. Πρόκειται για μια σχολή που ιδρύθηκε το 2012 στη Λεμεσό και έκτοτε διαθέτει σημαντική συνεισφορά στην παροχή καλλιτεχνικών υπηρεσιών στην Κύπρου. Με τμήματα μουσικής, θεάτρου – μουσικού θεάτρου, χορού, αλλά και του προγράμματος pickNart, η σχολή απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες.

Τις δραστηριότητες του musicNart, αναφέρει σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, η Νέφη Κλείτου Αβραάμ, διευθύντρια και founder της σχολής.

Ποια η ιστορία πίσω από το musicNart; Πότε ξεκίνησε και ποιες οι κύριες δραστηριότητές;
Τελειώνοντας τις σπουδές μου κι ερχόμενη πίσω στην Κύπρο, είχα πάντοτε ως όνειρο να φέρω την αλλαγή στην καλλιτεχνική εκπαίδευση. Ένα όνειρο το οποίο με σκληρή δουλειά μετατράπηκε σε στόχο και μετά από πολύ προγραμματισμό, πριν από δέκα χρόνια έγινε πραγματικότητα!

Μία αλλαγή βασισμένη όχι μόνο  στα «λάθη» τα οποία αναγνώρισα μέσω δικών μου εμπειριών, αλλά και επηρεαζόμενη από το υψηλό επίπεδο των σχολών του εξωτερικού και κυρίως της  Ευρώπης.

Τον Ιανουάριο του 2012 η σχολή musicNart ήταν πλέον γεγονός. Μία σχολή η οποία λειτουργεί σύμφωνα με τα αντίστοιχα πρότυπα σχολών του εξωτερικού, σε υψηλού επιπέδου – από κάθε άποψη – κτηριακών εγκαταστάσεων, ισχυρή οργάνωση και φυσικά με εξειδικευμένους πτυχιούχους καθηγητές.

Η σχολή δραστηριοποιείται σε δύο βασικούς τομείς, την καλλιτεχνική εκπαίδευση και την παροχή καλλιτεχνικών υπηρεσιών. 

Τι σχολές και τμήματα έχει το musicNart;
Όπως έχω προαναφέρει, η σχολή δραστηριοποιείται στους τομείς της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και στην παροχή καλλιτεχνικών υπηρεσιών. Αναλυτικά, η καλλιτεχνική εκπαίδευση αποτελείται από τα τμήματα Μουσικής, Θεάτρου – Μουσικού Θεάτρου, Χορού και του προγράμματος pickNart.

Το τμήμα μουσικής προσφέρει ένα μεγάλο εύρος μαθημάτων μουσικών οργάνων όπως πιάνο, κιθάρα (ηλεκτρική/κλασική), πνευστά, βιολί, κρουστά, μπάσο, βιολοντσέλο, κλασικό τραγούδι, φωνητική, παραδοσιακά όργανα κ.α. Επίσης στο τμήμα αυτό εντάσσονται και τα θεωρητικά μαθήματα μουσικής, ορχήστρες, χορωδία και το μάθημα της μουσικής τεχνολογίας.

Στο τμήμα θεάτρου –μουσικού θεάτρου- προσφέρονται ομαδικά και ατομικά μαθήματα θεάτρου και μουσικού θεάτρου (μιούζικαλ). Το τμήμα χορού προσφέρει ατομικά και ομαδικά μαθήματα μπαλέτου, σύγχρονου – μοντέρνου χορού και χορού τζαζ. Ενώ το pickNart, είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα για παιδάκια προσχολικής ηλικίας το οποίο στοχεύει στην εισαγωγή των μικρών παιδιών στις τέχνες της μουσικής, του θεάτρου και της κίνησης/χορού. Παρέχει την προπαίδεια η οποία, μέσω των δημιουργικών δραστηριοτήτων των μικρών παιδιών, τους επιτρέπει να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους, να πειραματιστούν, να συντονίσουν τις κινήσεις τους και να κοινωνικοποιηθούν.

Στον τομέα της παροχής καλλιτεχνικών υπηρεσιών η σχολή προσφέρει  την ετοιμασία και ηχογράφηση ραδιοφωνικών σποτ, την βιντεογράφηση εξ’ αποστάσεως ακροάσεων για πανεπιστήμια, ηχογράφηση μουσικών κομματιών από καλλιτέχνες και μη και δημιουργία video clip,  σύνθεση μουσικής (εταιρική, διαφημιστική, ταινιών κτλ) καθώς επίσης και green screen videos.

Σε ποιες ηλικίες απευθύνεστε;
Η σχολή απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Ξεκινάμε τα μαθήματα από τριών χρονών αλλά φυσικά υπάρχουν και οι ενήλικες σπουδαστές που δεν είχαν την ευκαιρία να ασχοληθούν με τις τέχνες και βρίσκουν τώρα τον χρόνο και την όρεξη να το κάνουν. Δεν κλείνουμε ποτέ πόρτες. Δεχόμαστε πάντα οποιοδήποτε είναι πρόθυμος να μάθει και να διδαχθεί ανεξαρτήτου ηλικίας. Η καλλιτεχνική εκπαίδευση έχει οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχουν τα αντίστοιχα  τμήματα τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες.

Αντίστοιχα ο τομέας παροχής υπηρεσιών απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες καλλιτέχνες καθώς επίσης και σε εταιρίες οι οποίες επιθυμούν να δημιουργήσουν την δική τους μοναδική εταιρική διαφημιστική μουσική, διαφημιστικό σποτ κ.α. 

Ποιες είναι σήμερα οι προκλήσεις για τον τομέα σας και την επιχείρησή σας; Και πώς το musicNart διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό;
Οι προκλήσεις είναι πάρα πολλές για τη σχολή και δυστυχώς ξεκινά από τον τομέα των τεχνών στην Κύπρο γενικότερα. Ακούω πάντα από πολλούς ότι στην Κύπρο ο καλλιτεχνικός τομέας είναι «πίσω» και πως δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Προσωπικά πάντα στύβω το καλό από κάθε αναποδιά που μπορεί να τύχει και ως άνθρωπος αλλά και ως καλλιτέχνης, αρνούμαι να προσγειωθώ στην ωμή πραγματικότητα που είναι όντως σκληρή. Καμιά φορά νιώθω ότι την μεγαλύτερη ενέργεια μας την αναλώσαμε στο να αντιληφθεί ο κόσμος πως πραγματικά πρέπει να λειτουργεί μία τέτοιου είδους σχολή. Να ξεφύγουμε από τα λανθασμένα στερεότυπα των παλαιοτέρων χρόνων. Οφείλω να ομολογήσω ότι πολλές φορές τόσο εγώ όσο και ολόκληρη η ομάδα της σχολής, φτάσαμε σε σημείο να δικαιολογούμε και να υπερασπίζόμαστε το όνομα της μουσικής, του χορού, του θεάτρου, των τεχνών γενικότερα αναλύοντας τα θετικά που προσφέρουν. Το ζήτημα όμως, δυστυχώς, είναι πολύ πιο βαθύ.

Ξεκινά από την ανυπαρξία των τεχνών στα δημόσια σχολεία,  συνεχίζει από τα ερεθίσματα στο οικογενειακό περιβάλλον και καταλήγει στις άδειες θέσεις στα θέατρα! Τολμώ να πω ότι αποτελεί μεγάλη απογοήτευση, όμως αυτό κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρυσα την δική μας δουλειά και την δική μας συνεισφορά.

Ξεκινάμε πάντα από το μηδέν! Άλλωστε αυτό φάνηκε και τα τελευταία χρόνια με τα μέτρα κατά της πανδημίας, με την αντιμετώπιση που έτυχαν τα θέατρα και γενικότερα ο καλλιτεχνικός κόσμος από το κράτος. Ποτέ μου δεν αντιμετώπισα τη σχολή ως επιχείρηση και ουσιαστικά δεν πιστεύω στον ανταγωνισμό όπως αυτός ορίζεται στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Συνεχές μέλημά μας, είναι η διαφοροποίηση της σχολής με καινοτόμα προγράμματα και φυσικά η οργάνωση! Το επαναλαμβάνω συνέχεια γιατί πραγματικά το πιστεύω ότι η οργάνωση αποτελεί την πιο στέρεα βάση για όλα.  

Σίγουρα, η έλλειψη ελέγχου από πλευράς του κράτους και γενικότερα η ανάπτυξη δραστηριότητας από διάφορους η οποία αγγίζει τα όρια της παρανομίας, καθιστά τον ανταγωνισμό αθέμιτο, αν θέλετε να αναφερθώ στον συγκεκριμένο όρο. Το θετικό σε όλο αυτό είναι ότι τα τελευταία χρόνια αρκετοί καλλιτέχνες οι οποίοι ασχολούνται με την εκπαίδευση κυρίως παιδιών, έχουν αντιληφθεί αυτό που συμβαίνει στον τομέα μας και προσπαθούν και αυτοί να το αλλάξουν.       

Έχετε άμεσα πλάνα επέκτασης;
Ναι… φυσικά! Υπάρχουν πλάνα επέκτασης των κτηριακών μας εγκαταστάσεων με επιπλέον έναν όροφο αυξάνοντας τις αίθουσες διδασκαλίας. Προς το παρόν, τα πλάνα αυτά θα πρέπει να περιμένουν για λίγο. Η σχολή ξεκίνησε τις εργασίες τις το 2012. Μετά από ένα χρόνο η οικονομική κρίση του 2013 είχε σοβαρό αντίκτυπο στο κύκλο εργασιών μας γιατί αυτόματα τα μαθήματα τα οποία προσφέρουμε έγιναν είδος πολυτελείας για πολλές οικογένειες.

Όπως σχεδόν όλος ο επιχειρηματικός κόσμος καταφέραμε να ορθοποδήσουμε και το 2019 μας βρήκε η πανδημία η οποία άφησε την σχολή κλειστή για αρκετούς μήνες. Δεν θέλω να αναφερθώ στις επιχορηγήσεις από μεριάς κράτους, οι οποίες αν και φιλότιμες, δεν μπορούσαν να καλύψουν ούτε τα λειτουργικά μας έξοδα. Βέβαια, τόσο μέσα από την οικονομική κρίση όσο και την περίοδο της πανδημίας που δυστυχώς δε φαίνεται να έχει τελειώσει, καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις εκείνες και να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες. Κατά την πανδημία καταφέραμε και αναπτύξαμε  την παροχή μαθημάτων τόσο εντός όσο και εκτός Κύπρου μέσω διαδικτύου (παροχή διαδικτυακών μαθημάτων) μέσα από την ιστοσελίδα μας. Ενώ κατά την οικονομική κρίση του 2013 προχωρήσαμε στην δημιουργία ενός άτυπου προγράμματος παροχής δωρεάν μαθημάτων σε παιδιά ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άπορων οικογενειών, το πρόγραμμα «ΠΕΡΙΚΛΗΣ».

Να αναφέρω ότι το πρόγραμμα αυτό καταφέραμε να το εξελίξουμε το 2017 σε Ίδρυμα Καλλιτεχνικής Μόρφωσης «ΠΕΡΙΚΛΗΣ» με ανεξάρτητο Διοικητικό Συμβούλιο και δράση σε όλη την Κύπρο!

Θα ήθελες να αναφερθείς λίγο περισσότερο στο Ίδρυμα «ΠΕΡΙΚΛΗΣ»;
Ναι φυσικά, αν και προτιμότερο θα ήταν να συνομιλήσετε με κάποιον από το Διοικητικό Συμβούλιο, αλλά το Ίδρυμα δεν παύει να είναι κάτι το οποίο δημιουργήσαμε την περίοδο της οικονομικής κρίσης του 2013 όταν βλέπαμε στη σχολή γονείς να σταματάνε τα παιδιά τους από τα μαθήματα λόγω οικονομικών δυσκολιών. Ήταν πραγματικά κάτι πολύ σκληρό και ουσιαστικά πρότεινα στους γονείς να συνεχίσουν τα παιδιά τους τα μαθήματα και να πληρώσουν όταν θα μπορούσαν και πάλι, κάτι που θα ήταν καταστροφικό για την σχολή αλλά δεν διστάσαμε καθόλου!

Σκεφτήκαμε να το παρουσιάσουμε ως πρόγραμμα, άτυπα μεν, αλλά αυτό μας έδινε την δυνατότητα να ελέγχουμε κατά κάποιο τρόπο αν όντως υπήρχε οικονομικό πρόβλημα στην οικογένεια. Είχε προηγηθεί η επικοινωνία μου με τη διευθύντρια ενός Δημοτικού σχολείου της Λεμεσού, η οποία μου είχε εισηγηθεί να βοηθήσουμε ένα ορφανό παιδί, καθώς θεωρούσε πως θα το ωφελούσε η επαφή του με τις τέχνες και οικονομικά δεν μπορούσε.

Έτσι, το ένα έφερε το άλλο και σε μικρό χρονικό διάστημα το πρόγραμμα βρέθηκε με 26 παιδιά! Η ανάγκη για μεγαλύτερο έλεγχο και διαχείριση μας οδήγησε στην σύσταση Ιδρύματος. Από εκείνο το σημείο και μετέπειτα, αποτελεί ανεξάρτητη οντότητα από τη σχολή, με εκλεγμένο Διοικητικό Συμβούλιο, και δραστηριότητα  σε όλη την Κύπρο.

Σαν musicNart, παραμένουμε δίπλα του όχι μόνο ως χορηγοί αλλά και για ότι και όπως μπορούμε να βοηθήσουμε. Φιλοξενούμε αρκετά παιδιά του ιδρύματος για μαθήματα, εννοείτε δωρεάν. Είναι το δικό μας μικρό λιθαράκι στον τομέα της εταιρικής ευθύνης, όχι της φιλανθρωπίας αλλά της αλληλεγγύης. Για περισσότερες πληροφορίες, για την δράση του αν και θα μπορούσα να σας μιλάω για ώρες, θα σας παρότρυνα να επικοινωνήσετε με κάποιον από το Διοικητικό Συμβούλιο.

Φέτος το musicNart συμπληρώνει 10 χρόνια παρουσίας στα καλλιτεχνικά δρώμενα. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Πίστευα πάντα στο musicNart. Είναι μια επιχείρηση που δημιουργήσαμε από το μηδέν, με σταθερά βήματα μέσα από πολλά εμπόδια. Πριν δέκα χρόνια η πόρτα της σχολής άνοιξε για μόνο οκτώ μαθητές. Αν δεν υπήρχε η αισιοδοξία, η υπομονή αλλά και η σωστή διαχείριση δεν θα μπορούσε μέχρι τώρα να τα είχε καταφέρει.

Ποτέ δεν ήμουνα μόνη μου στον δρόμο αυτό. Είχα πάντοτε ανθρώπους δίπλα μου οι οποίοι πίστεψαν σε μένα, στο όνειρο μου, στους στόχους μου. Μιλάω στον πληθυντικό γιατί το musicNart  δεν είμαι μόνο εγώ αλλά μια ομάδα ανθρώπων οι οποίοι πιστεύουν και αυτοί στο όραμα μου. Να αναφερθώ στους καθηγητές της σχολής, στο διοικητικό προσωπικό, στους συνεργάτες μας… φοβάμαι ότι αν αναφερθώ ονομαστικά  σίγουρα κάποιον θα ξεχάσω και θα είναι άδικο.  Εντούτοις θα ήταν άδικο να μην αναφέρω το άλλο καλλιτεχνικό μισό μου, την αδελφή μου, Ηρώ. Η Ηρώ εντάχθηκε στη σχολή τον 4ο χρόνο λειτουργίας της σχολής όταν τελείωσε τις σπουδές της. Ένα άτομο φύση αισιόδοξο και δραστήριο. Είναι υπεύθυνη του Θεατρικού τμήματος και του προγράμματος pickNart το οποίο μέσα από το δικό της «IRO TWINKLES» προσφέρεται σε νηπιαγωγεία σε όλη τη Κύπρο.

Αν είμαι χαρούμενη που φτάσαμε μέχρι εδώ… ναι εννοείται! Αλλά, αν το αναλύσουμε αυτό για όλους μας εδώ στη σχολή, σημαίνει περισσότερες ευθύνες απέναντι σε όσους πίστεψαν σε μας όλα αυτά τα χρόνια. Στους γονείς που μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους, στους σπουδαστές μας, σε συνεργάτες… Έχουμε ακόμα να προσφέρουμε πολλά και προσπαθούμε κάθε χρόνο να ανεβάζουμε το επίπεδο μας. Δεν θα είχε κανένα νόημα να γιορτάζουμε αν μέσα στα χρόνια αυτά δεν είχαμε καταφέρει να συμβάλουμε έστω και λίγο στην αλλαγή στο τομέα μας.

Συνεργάτες/Partners: Epic, Hellenic Βank και University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus)

Δειτε Επισης

Εβδομαδιαίες απώλειες κατέγραψε το ΧΑΚ
Μέτρο ενίσχυσης με ετήσιο προϋπολογισμό €1.400.000 για ζημιές από θεομηνίες στην γεωργία
Με κόστος 1,2 εκατ. «ανασχηματίζει» με ηλεκτρικά τον στόλο οχημάτων του Υπουργικού η Κυβέρνηση
Το αναθεωρημένο νομοσχέδιο για το FDI screening και η δυστοκία της Κύπρου για συμμόρφωση
Κέρδη 1,51% κατέγραψε το ΧΑΚ
«Go Live» για την παράλληλη διαπραγμάτευση κυπριακών ομολόγων ΕΜΤΝ
Προσέλκυση νέων επενδυτών...«Κεφάλαιο κίνησης σε επιχειρήσεις, θα ενσωματωθούν και συγκεκριμένα κίνητρα»
Περιμένει παραγωγική συζήτηση με τα κόμματα για τις πολλαπλές συντάξεις ο Κεραυνός...«Αυτό νομίζω ότι είναι ανέκδοτο να το λέμε»
Ικανοποίηση Κεραυνού για Fiscal Monitor του ΔΝΤ-«Επαναβεβαιώνεται η πολύ καλή πορεία της οικονομίας μας»
ΔΝΤ: Η Κύπρος θα «πιάσει» νωρίτερα το όριο 60% στον δείκτη δημόσιου χρέους