Γιώργος Θεοδότου: Νέα ανοίγματα για Αλφαμέγα και Bean Bar το 2022

Την εκτίμησή του ότι οι πληθωριστικές πιέσεις στην οικονομία θα συνεχιστούν και κατά τους πρώτους μήνες του 2022, εκφράζει ο Διευθύνων Σύμβουλος των Υπεραγορών Αλφαμέγα, Γιώργος Θεοδότου.

Σε συνέντευξή του στο πλαίσιο του «In Business 2022 Forecasting-Towards Sustainable Growth», ο κ. Θεοδότου αναφέρεται στις προκλήσεις που αναδύονται στον τομέα του λιανικού εμπορίου για τη νέα χρονιά. Παράλληλα, σκιαγραφεί μερικές από τις κινήσεις και τα νέα ανοίγματα που σχεδιάζουν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα.

Διαβάστε ακόμη:

Π. Παπαφιλίππου: Έτσι φτιάξαμε ένα προϊόν που τιμά τον τόπο μας

Σε αυτούς τους κλάδους υπάρχουν πολλές κενές θέσεις εργασίας

Μαρίνα Λεμεσού: Τα brands για τις γιορτινές αγορές

Πώς αναμένετε να κινηθεί η κυπριακή οικονομία και η αγορά κατά το 2022;
Από την εκδήλωση της πανδημίας και έπειτα γίναμε μάρτυρες δυσμενέστατων εξελίξεων σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Όπως συνέβη και στο εξωτερικό, ο κορωνοϊός προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στην κυπριακή οικονομία, οι πλείστοι τομείς της οποίας επηρεάστηκαν τα μέγιστα.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά την αιφνίδια έλευση του Covid-19, η κυπριακή οικονομία προσπαθεί να ανακάμψει από το σοκ του κορωνοϊού. Και παρά τις αντιξοότητες και τη συνεχιζόμενη απειλή ανατροπής των επιδημιολογικών δεδομένων, φαίνεται να μπαίνει πλέον σε τροχιά βελτίωσης.

Βάσει των τελευταίων στατιστικών στοιχείων, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 καταγράφηκε θετικός ρυθμός ανάπτυξης της οικονομίας, γύρω στο 5,5%, γεγονός που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για την πορεία της οικονομίας μας κατά τη νέα χρονιά.

Παρά το γεγονός ότι οι τελευταίοι μήνες της τρέχουσας χρονιάς σημαδεύτηκαν από έντονες πληθωριστικές πιέσεις -τάση η οποία εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί και κατά τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς- θεωρώ ότι το 2022 η γενική εικόνα θα είναι σαφώς καλύτερη και οι δείκτες της οικονομίας θα πιστωθούν περαιτέρω με θετικό πρόσημο. 

Ο τομέας του λιανικού εμπορίου 

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείστε το 2022; Εκτιμάτε πως θα κινηθεί θετικά, αρνητικά ή το ίδιο με το 2021;
Όπως οι πλείστοι τομείς της οικονομίας, έτσι και το λιανικό εμπόριο επηρεάστηκε δυσμενώς από την πανδημική κρίση. Πολλές επιχειρήσεις του τομέα -πλην της κατηγορίας των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης – είδαν τις πωλήσεις τους να πέφτουν κατακόρυφα. Βεβαίως, με τη σταδιακή ομαλοποίηση της επιδημιολογικής εικόνας συνεπεία και του υψηλού ποσοστού των εμβολιασμών στη χώρα μας,  τα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο κατέγραψαν τη φετινή χρονιά σημάδια βελτίωσης.

Ενδεικτικά, τον Σεπτέμβριο του 2021 ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 12,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, ενώ ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 7,7%.

Ωστόσο, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι το λιανικό εμπόριο εισέρχεται στη νέα χρονιά έχοντας στην πλάτη του τα βαρίδια των πληθωριστικών πιέσεων και των αυξήσεων των τιμών που έκαναν την εμφάνισή τους τους τελευταίους μήνες, συνεπεία κυρίως της έλλειψης πρώτων υλών διεθνώς και της αύξησης του κόστους μεταφοράς.

Οι μέχρι στιγμής ενδείξεις συνηγορούν στο συμπέρασμα ότι οι πληθωριστικές πιέσεις θα παραταθούν μέχρι και το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις, γεγονότα και εξελίξεις που θα πρέπει να περιμένουμε και να δώσουμε έμφαση το 2022, όσον αφορά τον τομέα δραστηριοποίησής σας;
Αναμφίβολα, τα δεδομένα στο λιανικό εμπόριο έχουν αλλάξει άρδην. Η νέα τάξη πραγμάτων υποχρεώνει τις επιχειρήσεις του τομέα να κατανοήσουν τις νέες καταναλωτικές συνήθειες που δημιούργησε η πανδημία, να αντιληφθούν τα νέα οικονομικά δεδομένα των καταναλωτών και κυρίως να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους.

Την ίδια ώρα, οι έρευνες και τα στατιστικά στοιχεία που έχουμε ενώπιόν μας επιβεβαιώνουν ότι οι διαδικτυακές αγορές και η κατ’ οίκον παράδοση κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος.

Το στοίχημα για τις επιχειρήσεις του κλάδου μας είναι να καταφέρουν να ανταποκριθούν εγκαίρως στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και επισπεύδοντας τα σχέδιά τους για ψηφιακό μετασχηματισμό. Διαφορετικά, θα βρεθούν ενώπιον εξαιρετικά δυσάρεστων καταστάσεων.

Το αναπτυξιακό σχέδιο του ομίλου 

Τι να αναμένουμε για τον δικό σας όμιλο το 2022; Ποιοι είναι οι στόχοι σας; 
Και τη νέα χρονιά θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε, έχοντας ως κύριο μέλημά μας την ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών και την ενίσχυση της εμπειρίας ψωνίσματος που απολαμβάνουν στις υπεραγορές μας.

Στο αναπτυξιακό μας σχέδιο περιλαμβάνονται νέες κινήσεις και νέα ανοίγματα, κάποια από τα οποία θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε το επόμενο διάστημα. Ενδεικτικά, όμως, αναφέρω ότι οι Υπεραγορές Αλφαμέγα απέκτησαν πρόσφατα παρουσία στην Τριμίκλινη, ενώ στα άμεσα σχέδια μας περιλαμβάνεται και η δημιουργία Υπεραγοράς Αλφαμέγα στο Παραλίμνι.

Εντός σύντομου χρονικού διαστήματος ολοκληρώνεται και η υλοποίηση της β’  φάσης του διαδικτυακού μας καταστήματος με τη λειτουργία του δεύτερου κέντρου διανομής μας στη Λεμεσό, ένα project το οποίο θα ισχυροποιήσει τη θέση του ηλεκτρονικού μας καταστήματος στην αγορά και θα ενδυναμώσει τις υπηρεσίες μας παγκύπρια.

Επίσης, το 2022, θα συνεχιστεί με γρήγορους ρυθμούς η επέκταση του Bean Bar, της αλυσίδας καφέ που δημιούργησε πρόσφατα ο Όμιλός μας και η οποία έχει ήδη αρχίσει να κερδίζει την προτίμηση των καταναλωτών. Προσβλέπουμε σε άνοιγμα ενός ή και δύο Bean Bar κάθε μήνα, τόσο εντός των εγκαταστάσεων υφιστάμενων υπεραγορών όσο και αυτόνομα.

Δειτε Επισης

Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Πού κινούνται οι τιμές
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς
Καφές: Το 2025 φέρνει αυξήσεις «φωτιά»-Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές του