Η επόμενη μέρα των logistics μέσα από τα μάτια των πρωταγωνιστών

Η συνεργασία προμηθευτών και λιανεμπόρων μπορεί να επιφέρει εξοικονομήσεις, αλλά και να δημιουργήσει νέες πρακτικές, οι οποίες μπορούν και να οδηγήσουν σε αύξηση της παραγωγικότητας.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε συζήτηση ανάμεσα σε κορυφαία διευθυντικά στελέχη που συνομίλησαν επί σκηνής, στο πλαίσιο του 16ου Συνεδρίου & Έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics.

Συγκεκριμένα, στο πάνελ παρευρέθηκαν οι Λούκας Ζουρίδης, Γενικός Διευθυντής, Υπεραγορές MAS, Σοφία Μιλτιάδου, Γενική Διευθύντρια Εμπορικών Δραστηριοτήτων, Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ, Ανδρέας Παναγή, Chief Operating Officer, C.A. Papaellinas Emporiki Ltd (AlphaMega), Βασίλης Τσελίκης, Distribution Manager, IPH Foodstuff Suppliers LTD, Γιώργος Φιακάς, Διευθυντής Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Α. Ζορπάς & Υιοί Λτδ.

Οι ομιλητές συμφώνησαν ότι η ηλεκτρονική παραγγελία είναι μια πρακτική που θα επιφέρει τεράστια οφέλη προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ ιδιαίτερα θετικοί εμφανίστηκαν σε πιθανή επέκταση ωρών παράδοσης.

Διαβάστε ακόμα: 

Στα νέα trend φαίνεται να είναι και η επένδυση σε φορτηγά που διαθέτουν τρεις θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται διαφορετικά οχήματα για παραδόσεις. Στη συζήτηση μπήκε εκ νέου και το ζήτημα των νυχτερινών παραδόσεων, αλληλένδετο με τις προοπτικές για επέκταση ωραρίων παράδοσης.

Οι απόψεις των πρωταγωνιστών

Ο Λούκας Ζουρίδης μίλησε για τις αλλαγές στις υπεραγορές MAS με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής παράδοσης, λέγοντας ότι η παραγγελιοληψία ηλεκτρονικά θα πηγαίνει προς τον προμηθευτή, είτε από λιανέμπορα, είτε από κοινού, και αυτό θα φέρει εξοικονομήσεις όσον αφορά στο pre-selling.

Εξέφρασε επίσης την άποψη ότι η διαδικασία παραλαβής εμπορευμάτων θα έπρεπε να γίνεται δειγματοληπτικά ενδεχομένως με το βάρος της παλέτας. «Εκεί θα γίνει speed up η διαδικασία και θα μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερες παραλαβές από πολύ περισσότερους προμηθευτές», σχολίασε. 

Σχετικά με το θέμα κεντρικής παράδοσης προϊόντων, ο Γενικός Διευθυντής των υπεραγορών MAS, ανέφερε πως ο κλάδος πέρασε απίστευτες στιγμές τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας. Επίσης, σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το γεγονός ότι η Κύπρος είναι νησί, και εκ τω πραγμάτων υπάρχει καθυστέρηση στις εισαγωγές. «Είναι σημαντική η κεντρική παράδοση γιατί βάσει του stock in hand μπορείς να κάνεις πιο ακριβείς μετρήσεις και να δεις εναλλακτικές λύσεις σε περίπτωση που αυτές χρειαστούν. Εμείς επενδύουμε ως εταιρεία σε logistic centers», συμπλήρωσε.

Η Σοφία Μιλτιάδου, είπε νωρίτερα ότι στην Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ βλέπουν τον κύκλο της αλυσίδας με ανθρωποκεντρικό τρόπο. Συνεπώς, η εξυπηρέτηση λαμβάνει υπόψη όχι μόνο το προϊόν, αλλά και τον πελάτη. Σχολίασε, δε τη δυσκολία του έργου της εταιρείας λόγω του ότι η εξυπηρέτηση γίνεται σε 24ωρη βάση. Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εταιρείας είναι, συμπλήρωσε, το κόστος της εξυπηρέτησης των πελατών τους.

Ιδιαίτερα θετική ήταν με τη συζήτηση που είναι σε εξέλιξη για τις παραδόσεις σε πιο ευέλικτο ωράριο. «Δουλεύουμε βράδυ σε φούρνους και περίπτερα. Αν μπορούσαμε να παραδίδαμε προϊόντα ακόμη νωρίτερα θα μας βοηθούσε και θα εξοικονομούσαμε αρκετά χρήματα», υπογράμμισε και συμπλήρωσε: «Το να πετυχαίνουμε το γέμισμα ραφιών με μεγαλύτερη ταχύτητα είναι σημαντικό και αποφεύγουμε έξοδα», τονίζοντας ταυτόχρονα την τεράστια αξία της ανταλλαγής πληροφοριών. «Για εμάς είναι πολύ σημαντική η σωστή κατανομή του χώρου στα ράφια στα ψυγεία, γιατί όταν κατανέμονται οι χώροι με βάση όγκο και ταχύτητα προϊόντων θα είναι πιο λίγη η ανάγκη για restocking».

Ο Ανδρέας Παναγή είπε με τη σειρά του πως στην εταιρεία που εκπροσωπεί έχουν ληφθεί σημαντικές αποφάσεις τα τελευταία χρόνια και γίνονται επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία προς όφελος καταναλωτών. «Πρέπει να σκεφτούμε έξω από το κουτί και να δούμε τρόπους συνεργασίας και να έρθουν λιανέμποροι και διανομείς πιο κοντά και στις όποιες νέες πρωτοβουλίες να είμαστε παρόντες», δήλωσε.

Για την επέκταση ωραρίου τροφοδοσίας τάχθηκε επίσης υπέρ, καλώντας όποιους θέλουν από τους συνεργάτες τους να αξιοποιούν το ωράριο και να καταφθάνουν για παραδόσεις από τις 5:00 π.μ.

«Δουλεύουμε από το κέντρο διανομής μας και στοχεύουμε να το επεκτείνουμε για ακόμη περισσότερους όγκους, κεντρικά. Για ηλεκτρονικές παραγγελίες πρέπει να βρεθεί ο τρόπος για πιο γρήγορη λειτουργία και να υπάρχει κοινή βάση (uniformity)», πρόσθεσε. «Είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε πιο πρωί και πιο αργά με τους συνεργάτες μας», επανέλαβε.

Ο Βασίλης Τσελίκης, αφού πρώτα εξήγησε ότι καθημερινά πραγματοποιούν διανομές σε πάνω από 300 σημεία πώλησης με στόλο 40 φορτηγών, από τρία κέντρα διανομής, σημείωσε πως στόχος είναι η διατήρηση υψηλών επιπέδων εξυπηρέτησης των πελατών με το βέλτιστο δυνατό κόστος και την παροχή ποιότητας. «Έχει γίνει διασύνδεση των καταστημάτων και είμαστε σε επαφή με μεγάλη γνωστή αλυσίδα λιανικής στην Κύπρο», είπε.

Όσο για τις τεχνικές που ακολουθούν, ο κ. Τσελίκης έκανε αναφορά στην one stop shop παράδοση. Επιπλέον για να βοηθήσουν τη μείωση του double handling, παραδίδουν τα προϊόντα σε μεταλλικά τρόλεϊ. Το τελευταίο εξάμηνο, σε κάποια επιλεγμένα καταστήματα ακολουθούν τα blind deliveries, είπε επιπλέον. Ο ίδιος τόνισε τη σημασία που δίνεται στην καινοτομία και εύρεση εναλλακτικών λύσεων. «Αναζητούμε διαρκώς νέες μεθόδους για κοινό όφελος στη σχέση μεταξύ προμηθευτή και πελάτη», είπε χαρακτηριστικά.

Ο Γιώργος Φιακάς εξήγησε με τη σειρά του ότι υπάρχει πολυπλοκότητα στον τομέα δραστηριοποίησής τους, καθώς έχουν διαφορετικούς εσωτερικούς πελάτες. Εκτός από φούρνοι και ζαχαροπλαστεία υπάρχουν οι καφετέριες, και εστιατόρια που βρίσκονται και σε shopping malls και αστικά κέντρα. Είναι διαφορετικό το προϊόν που διακινείται κάθε φόρα, η αναγκαία θερμοκρασία και οι περιορισμοί που προκύπτουν, εξήγησε.

Όσο για τις πρακτικές που χρησιμοποιεί η Α. Ζορπάς & Υιοί Λτδ, ο κ. Φιακκάς έκανε αναφορά στην σημασία της πληροφόρησης, της ανάλυσης και της μεθόδου ηλεκτρονικής αποστολής τιμολόγησης ακόμη και ημερομηνιών λήξης και παρτίδων, που παίζουν ρόλο στο σκέλος της παραγωγής.

«Επενδύσαμε σε λογισμικό από Γερμανία, κτισμένο για εταιρείες με παραγωγή τροφίμων μέσω του οποίου γίνεται πρόβλεψη στην αρχή του χρόνου, ανά μήνα και βάσει των δεδομένων προκύπτουν οι ανάγκες πρώτων υλών. «Όσο καλύτερη είναι η ροή, τόσο πιο πολύ αποφεύγονται stock outs και εξασφαλίζονται καλύτερες τιμές», είπε. Πρόσθεσε, τέλος τα εξής:

«Εμείς εφαρμόζουμε τη νυχτερινή παράδοση εδώ και 10 χρόνια. Προσπαθούμε να μπούμε στις πόλεις στα αστικά κέντρα πριν αρχίσει η κίνηση και να φύγουμε πριν ξεκινήσει η κίνηση. Το απόγευμα στα καταστήματα μας έχουμε το ωράριο 15:00-17:00 που μπορούν να παραδώσουν και είμαστε ανοιχτοί αν θέλει κάποιος προμηθευτής να το αξιοποιήσει».

Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο Γιώργος Τσακκιστός, Γενικός Διευθυντής, Laiko Cosmos Trading Ltd.

Δειτε Επισης

AstroBank: Προς πώληση κατοικίες
ΙΝ Business Awards: Tιμητικό βραβείο Lifetime Achievement Award στην Άρτεμις Αντωνιάδου
ΙΝ Business Awards: Τιμητικό βραβείο Editor’s Choice στην Τράπεζα Κύπρου
ΙΝ Business Awards: Τιμητικό βραβείο BMW Excellence Award στον Καθηγητή Κύπρο Νικολαΐδη
ΙΝ Business Awards: Στην Bioland Energy Group το βραβείο στην κατηγορία «Επιχείρηση»
ΙΝ Business Awards: Στην Ειρήνη Χριστοδούλου το βραβείο Μάνατζερ-CEO εις μνήμην Άντη Χατζηκωστή
ΙΝ Business Awards: Στην Multimarine Services το βραβείο στην κατηγορία «Επιχειρηματική Καινοτομία»
ΙΝ Business Awards: Στην ΙΚΕΑ το βραβείο στην κατηγορία «Εταιρική Βιωσιμότητα και Υπευθυνότητα (ESG-ΕΚΕ)»
ΙΝ Business Awards: Στην Ν.Psaras Construction Co το βραβείο στην κατηγορία «Ανάπτυξη Γης-Κατασκευές»
ΙΝ Business Awards: Στην ECOMMBX το βραβείο στην κατηγορία «Best Workplace/Εργοδότης Προτίμησης»