powered by

Σε περίοπτη θέση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη η Κύπρος

Την περίοπτη θέση της Κύπρου στον τομέα της ναυτιλίας, με τη χώρα μας να θεωρείται ένα από τα πιο αξιόπιστα και ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως καθώς φιλοξενεί πέραν των 275 ναυτιλιακών εταιρειών και διαχειριστές πλοίων, καταδεικνύει η EY Attractiveness Survey Cyprus 2022 με θέμα «Πώς η Κύπρος μπορεί να διεκδικήσει επενδύσεις σε έναν ανατρεπτικό κόσμο».

Tα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν πρόσφατα από την EY στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε στη Λεμεσό.

Όπως προκύπτει από την έκθεση, σε σχέση με το μέγεθος του στόλου της, η Κύπρος κατατάσσεται στην 11η θέση παγκοσμίως και 3η στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την επιτυχία αυτή στον τομέα να μην οφείλεται μόνο στη στρατηγική θέση της χώρας ή στο γεγονός ότι βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ, αλλά κυρίως σε στρατηγικές κινήσεις. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το εγκεκριμένο καθεστώς ναυτιλίας από την Ε.Ε., το οποίο περιλαμβάνει το επανεγκεκριμένο φορολογικό σύστημα χωρητικότητας.

Διαβάστε ακόμα: 

Επιπρόσθετα, όπως τονίζεται, ως χώρα η Κύπρος προσφέρει ευνοϊκή νομοθεσία για τα επενδυτικά ταμεία με εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης σε ναυτιλιακές εταιρείες, ανταγωνιστικά κόστη και τέλη εγγραφής πλοίων, χωρίς περιορισμούς στην εθνικότητα του πληρώματος, 28 διμερείς συμφωνίες εμπορικής ναυτιλίας και έναν εξελιγμένο κλάδο επαγγελματικών υπηρεσιών. Ακόμη, η χώρα συμβαδίζει με τις διεθνείς συνθήκες για την ασφάλεια και την πρόληψη μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Το σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι το ότι η κυπριακή σημαία που φέρουν πάνω από 1,700 ωκεανόπλοια βρίσκεται στη «λευκή» λίστα των Μνημονίων Συναντίληψης Παρισιού και Τόκιου, γεγονός το οποίο πρακτικά σημαίνει λιγότερους ελέγχους και καθυστερήσεις στους ιδιοκτήτες.

«Αναταραχές» και… κύματα

Από την άλλη, προφανώς και δεδομένου του μεγέθους της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορούν να είναι όλα ρόδινα. Ο τομέας καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, όπως για παράδειγμα την απανθρακοποίηση των πλοίων, ώστε να μειωθεί ο αντίκτυπος στο περιβάλλον. Στην εξίσωση προστίθενται και οι εμπορικές κυρώσεις και η ασυμβατότητα των τεχνολογικών προόδων.

Η έλλειψη ταλέντων, είναι επίσης ένα ακόμη εμπόδιο, ωστόσο, σε μια προσπάθεια αντιστάθμισης, πανεπιστήμια και ακαδημίες, προσφέρουν πτυχία και εξειδικευμένα μαθήματα που σχετίζονται με τα θαλάσσια επαγγέλματα. Στην έκθεση γίνεται αναφορά ακόμη στο τουρκικό εμπάργκο και στην περιορισμένη αεροπορική συνδεσιμότητα.

Απάντηση σε όλα τα πιο πάνω, φαίνεται πως έδωσε ή επιχειρεί να δώσει η δημιουργία του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο τη διατήρηση και ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Κύπρου στη βιομηχανία.

Δειτε Επισης

O Παγκύπριος Σύνδεσμος Διεύθυνσης Μισθοδοσίας διοργανώνει το CPMA Annual Gathering 2024
Νέες τάσεις συσκευασίας στην εποχή της βιώσιμης ανάπτυξης
Γιορτή του επιχειρείν... Απόψε τα 11α ΚΕΒΕ Business Leader Awards (pics)
CBN Young Dragon Awards: Με συμμετοχή ρεκόρ, ολοκληρώνεται την Τρίτη η διαδικασία ψηφοφορίας από το κοινό
Προγράμματα €293 εκ. για ανάπτυξη καινοτομίας από Έφορο Ελέγχου Κρατικών Ενισχύσεων
Η PIN-UP Global υποστήριξε το Leadership & HR Management Conference
Mindset Talks 7: Ένα διήμερο συνέδριο προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης και δικτύωσης στην Πάφο
Η εξέλιξη της S. Kaniklides (Cyprus) Limited από την ίδρυσή της μέχρι σήμερα
Podcast series: Ο ρόλος των τμημάτων HR στην πρόληψη προβληματικών συμπεριφορών στους εργαζομένους (video)
Podcast series: Η ενασχόληση με το στοίχημα και τα τυχερά παιχνίδια αποτελεί ζήτημα δημόσιας υγείας (video)