powered by

Baker Tilly: Πληγές για άλλα 5 χρόνια και επιχειρηματικές ευκαιρίες

Από τις συνέπειες του κορωνοϊού επηρεάστηκαν οι περισσότερες εταιρείες, με αποτέλεσμα να έχουν μείωση των προβλεπόμενων εσόδων τους.

Την ίδια ώρα, όμως, παρά τις αρνητικές επιπτώσεις από το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020, οι εταιρείες προσβλέπουν ακόμη και σε μια πιθανή αύξηση των εσόδων και των κερδών τους για το 2021, τονίζοντας μάλιστα ότι η πανδημία έχει δημιουργήσει επαγγελματικές ευκαιρίες.

Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από την ευρείας κλίμακας διαδικτυακή έρευνα, την οποία δρομολόγησε η Baker Tilly South East Europe, με στόχο την αποτύπωση των άμεσων οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης στις επιχειρήσεις.

Διαβάστε ακόμα:

Φ. Βωνιάτης: Αυθεντικό βρετανικό πτυχίο σε 1/3 του κόστους για ΗΒ

Exness: Πέραν του ενός εκατ. για αντιμετώπιση της πανδημίας

Antasia: Ο νέος all-day προορισμός της Πάφου

 Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 200 εταιρείες/οργανισμοί, επιδιώκει να διερευνήσει τον αντίκτυπο της πανδημίας στην ευημερία, την εργασία και την τηλεργασία, καθώς και στην οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων.

Το 45% των συμμετεχουσών εταιρειών ανέφεραν ότι τα λειτουργικά έσοδα και τα κέρδη για το 2020 υπέστησαν μείωση, ενώ ανεπηρέαστες φαίνεται να έμειναν το 38%.
 

Αύξηση εσόδων και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες
Από την άλλη μεριά, για το 2021 το 47% αναμένουν αύξηση λειτουργικών εσόδων και κερδών.

 

Ταυτόχρονα, περίπου έξι στις δέκα επιχειρήσεις διαπίστωσαν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες λόγω της πανδημίας.

 

Επιπτώσεις για την επόμενη πενταετία
Την ίδια στιγμή, οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν αμφιβολίες για το μέλλον της επιχείρησής τους λόγω του κορωνοϊού, ενώ το 60% δεν αναμένουν ότι τα επιχειρηματικά ταξίδια στο εξωτερικό θα πραγματοποιούνται τόσο συχνά όσο πριν.

 

 

Σύμφωνα με τις απόψεις των συμμετεχουσών εταιρειών, τα αποτελέσματα της κρίσης αυτής θα έχουν επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και στην οικονομία για τα επόμενα δύο με πέντε χρόνια.
 

Τα μέτρα που πήραν
Επιπρόσθετα, οι εταιρείες ανέφεραν πως λόγω του COVID-19 έχουν λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Η εφαρμογή μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, η ενίσχυση των ψηφιακών τους υποδομών, καθώς και η ακύρωση όλων των επαγγελματικών τους δραστηριοτήτων (ταξίδια, συνέδρια, συναντήσεις), συγκαταλέγονται στις ενέργειες που πραγματοποίησαν οι περισσότερες εταιρίες, ως μία προσπάθεια περιορισμού του φαινομένου.
 

 

 

Σε επόμενο στάδιο οι εταιρείες φαίνεται ότι επανεξετάζουν τη στρατηγική και τον προϋπολογισμό τους, περικόπτουν τις δαπάνες τους και επανεκτιμούν τα προβλεπόμενα έσοδά τους.

Ορισμένες από τις συμμετέχουσες εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε κλείσιμο των επιχειρήσεών τους εφαρμόζοντας την πολιτική “μένουμε σπίτι”, ενώ όσες δεν δύναται να κλείσουν, λόγω της φύσης της εργασίας, προβαίνουν σε λειτουργία με προσωπικό ασφαλείας.

Δειτε Επισης

Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Αισιόδοξες προοπτικές για τον τομέα των ακινήτων, αλλά ανησυχούμε για πολλά
Fitch: Ο... τυφώνας Τραμπ, η γεωπολιτική και οι κίνδυνοι σε Γαλλία-Γερμανία θα δοκιμάσουν τις αντοχές της οικονομίας το 2025
Τα πλάνα Honda και Nissan για συγχώνευση έως το 2026-Τι σημαίνει για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση... Δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων το 2024 παγκοσμίως
CNP Ασφαλιστική: Διαγωνισμός στο Tik Tok με αφορμή την Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας 2024
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Αυξημένη κίνηση στις υπεραγορές, αναζητούν προσφορές οι καταναλωτές
Το νέο Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαφήμισης-Επικοινωνίας Κύπρου...Πρόεδρος ο Κωνσταντίνος Ντάλτας
Εμπλουτίζεται το Metropolis Mall με τέσσερις νέες αφίξεις
Ο δρόμος του χαλλουμιού προς την κορυφή, οι επενδύσεις εκατομμυρίων και η ανάγκη διαφύλαξης των εξαγωγών
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου