Οι ισχυρές αξίες δίνουν ώθηση στην ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα για τις Οικογενειακές Επιχειρήσεις 2018 που έδωσε στη δημοσιότητα η PwC, οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύσουν στη μεγιστοποίηση του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος που προέρχεται από την κουλτούρα τους η οποία βασίζεται σε ισχυρές αξίες.
 
Στη φετινή έρευνα, οι ηγέτες των οικογενειακών επιχειρήσεων ανά το παγκόσμιο αναφέρουν σημαντική ευρωστία, με την ανάπτυξη να καταγράφει τα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Η μεγάλη πλειοψηφία των επιχειρήσεων (84%) αναμένει ότι η αύξηση των εσόδων θα συνεχιστεί, ενώ το 16% την χαρακτηρίζει ως «γρήγορη» και «επιθετική».
 
Σε επίπεδο γεωγραφικών περιφερειών, τη μεγαλύτερη αισιοδοξία εκφράζουν οι επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική, με το 28% να αναμένει επιθετική ανάπτυξη. Ακολουθεί η περιφέρεια Ασίας Ειρηνικού (24%), η Ανατολική Ευρώπη (17%), η Βόρεια Αμερική (16%), η Κεντρική/Νότια Αμερική (12%) και η Δυτική Ευρώπη (11%).
 
Οι οικογενειακές επιχειρήσεις πρώτης γενιάς καταγράφουν σαφώς καλύτερες επιδόσεις έναντι αυτών με διαδοχή πέραν της μίας γενιάς σε ό,τι αφορά την ικανότητά τους να επιτύχουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, τονίζοντας την ανάγκη για εξισορρόπηση μεταξύ της συνέχειας του επιχειρηματικού μοντέλου και της επιθυμίας για σημαντικές αλλαγές.
 
Οι τρεις κυριότερες προκλήσεις, σύμφωνα με τις οικογενειακές επιχειρήσεις, είναι η καινοτομία (66%), η εξασφάλιση των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων (60%) και η ψηφιοποίηση (44%). Για την ακρίβεια, ποσοστό 80% θεωρεί ότι η ψηφιοποίηση, η καινοτομία και η τεχνολογία αποτελούν σε συνδυασμό μια ιδιαίτερα σημαντική πρόκληση.
 
Τη μεγαλύτερη έκπληξη στην έκδοση της έρευνας του 2018 αποτελεί η διαπίστωση ότι οι αξίες όταν αποτελούν μέρος  του στρατηγικού σχεδιασμού σχετίζονται με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης. Ενώ το 75% των οικογενειακών επιχειρήσεων πιστεύει ότι η ισχυρότερη κουλτούρα και οι αξίες τους αποτελούν πλεονέκτημα έναντι των μη οικογενειακών επιχειρήσεων, λιγότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (49%) διατυπώνουν γραπτώς τις αξίες αυτές.
 
Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που αναφέρουν διψήφιους ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης, το 53% υπέδειξε την ύπαρξη κωδικοποιημένου συνόλου αξιών. Αυτό αντικατοπτρίζει την ανάγκη για περαιτέρω έμφαση στην ενσωμάτωση των στρατηγικών επιχειρηματικής ιδιοκτησίας με τις στρατηγικές ανάπτυξης των οικογενειακών επιχειρήσεων.
 
Η Έρευνα Οικογενειακών Επιχειρήσεων της PwC περιέχει επίσης πολύτιμη πληροφόρηση για το πώς ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής και οι διαφορές μεταξύ των γενεών διαμορφώνουν την προσέγγιση των οικογενειακών επιχειρήσεων στον σχεδιασμό της κληρονομιάς και της διαδοχής.

Δειτε Επισης

Τα πρώτα στιγμιότυπα από τα 16α IΝ Business Awards(vid)
Πανίκος Νικολάου: Αυτό το βραβείο ανήκει στους 2722 συναδέλφους στην Τράπεζα Κύπρου (vid)
Άρτεμις Αντωνιάδου: Αναγνωρίση της πορείας και της προσπάθειάς μου το βραβείο στα ΙΝ Business Awards (vid)
Η CNP Ασφαλιστική τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας και Υγείας
Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands
10 χρόνια προσφοράς Andrey & Julia Dashin’s Foundation