Ο Κύπριος καταναλωτής «μεταλλάχθηκε» σε Άγγλο

Δυναμικ? μπ?σιμο στην αγορ? των προ??ντων ιδιωτικ?ς ετικ?τας (private labels) επιχειρο?ν οι υπεραγορ?ς Σαρρ?ς, σ?μφωνα με τα ?σα αν?φερε σε συν?ντευξη που παραχ?ρησε στη BusinessWeekly ο Εκτελεστικ?ς Διευθυντ?ς των υπεραγορ?ν, Ν?κος Αθανασ?ου.

Π?ραν αυτ?ν, ο κ. Αθανασ?ου αναφ?ρεται στις αλλαγ?ς που ?γιναν, αλλ? και αυτ?ς που αναμ?νεται να γ?νουν το 2013 στο λιανικ? εμπ?ριο, μιλ? για το στο?χημα που θα πρ?πει να κερδ?σουν οι ?διοι οι επιχειρηματ?ες, αλλ? και στις αλλαγ?ς στη συμπεριφορ? των Κ?πριων καταναλωτ?ν.

 

Κατ’ αρχ?ν, πε?τε μας λ?γα λ?για για τις υπεραγορ?ς Σαρρ?ς.
Οι υπεραγορ?ς Σαρρ?ς λειτουργο?ν στην αγορ? εδ? και 64 χρ?νια. Πρ?κειται για μια καθαρ? οικογενειακ?, κυπριακ? επιχε?ρηση. Ξεκ?νησε αρχικ? ο παππο?ς μας απ? το Λευκ?νοικο, στη συν?χεια αν?λαβε η δε?τερη γενι? και τ?ρα φτ?σαμε αισ?ως στην τρ?τη γενι? της οικογ?νειας.
Σ?μερα η υπεραγορ? δραστηριοποιε?ται σε τρεις επαρχ?ες. Στην επαρχ?α Λ?ρνακα με τρεις υπεραγορ?ς (Ορμ?δεια, Δρομολαξι? και π?λη της Λ?ρνακας) στην ελε?θερη Αμμ?χωστο με ?λλες δ?ο (Φρ?ναρος και Αυγ?ρου) και στην επαρχ?α Λευκωσ?ας με ?λλες τ?σσερις υπεραγορ?ς (Τσ?ρι, Δευτερ?, Ανθο?πολη και Αρχ?γγελο).
Αν?καθεν γν?μονας μας ?ταν να προσφ?ρουμε το καλ?τερο στον καταναλωτ?. Τα στοιχε?α που χαρακτηρ?ζουν τις υπεραγορ?ς μας ε?ναι το οικογενειακ? περιβ?λλον που επικρατε?, η υπεροχ? στα φρ?σκα και οι διαχρονικ? πολ? καλ?ς τιμ?ς . Αυτ? ε?ναι που μας διαφοροποιε? και απ? τον ανταγωνισμ?.

?πως πληροφορηθ?καμε, αποφασ?σατε πρ?σφατα να αυξ?σετε τη γκ?μα των προ??ντων ιδιωτικ?ς ετικ?τας (privatelabels). Τι σας οδ?γησε σε αυτ? την απ?φαση;
Βλ?ποντας π?ς κινε?ται η αγορ? σε ?λλες χ?ρες της Ε.Ε. και πα?ρνοντας τα μην?ματα των καιρ?ν και της πρωτοφανο?ς κρ?σης την οπο?α διαν?ει η χ?ρα μας, ?χουμε αποφασ?σει να αυξ?σουμε τη γκ?μα των προ??ντων ιδιωτικ?ς ετικ?τας, καθ?ς ?πως διαπιστ?σαμε και ο καταναλωτ?ς πλ?ον ζητε? τ?τοια προ??ντα. Περνο?με στην εποχ? ?που το brandκαλ?ς ? κακ?ς ξεφτ?ζει. Σ?γουρα αποτελε? ακ?μα προτεραι?τητα των καταναλωτ?ν, ειδικ? σε συγκεκριμ?να προ??ντα, ωστ?σο πρ?πει να δ?σουμε στον καταναλωτ? και την εναλλακτικ? επιλογ? στο πιο φθην? προ??ν.
Η απ?φαση ωστ?σο που π?ραμε, ε?ναι να μην ονομ?σουμε τα προ??ντα ιδιωτικ?ς ετικ?τας με το ?νομα της υπεραγορ?ς μας, δηλαδ? Σαρρ?ς, για ?να πολ? ιδια?τερο λ?γο. Ε?δαμε το παρ?δειγμα ?λλων υπεραγορ?ν, οι οπο?ες στην προσπ?θεια τους να πετ?χουν καλ?ς τιμ?ς για τα προ??ντα ιδιωτικ?ς ετικ?τας τους, υποβ?θμισαν π?ρα πολ? την ποι?τητα των συγκεκριμ?νων προ??ντων. Το μυστικ? των προ??ντων ιδιωτικ?ς ετικ?τας ε?ναι η πολ? καλ? σχ?ση ποι?τητας και τιμ?ς. Δεν πα?ζει ρ?λο μ?νο η τιμ?. Αν ο καταναλωτ?ς αγορ?σει το προ??ν και δεν τον ικανοποι?σει η ποι?τητα, δεν θα το ξαναγορ?σει. Επομ?νως, ?λη αυτ? η προσπ?θεια, μπορε? να γυρ?σει σε β?ρος της ?διας της υπεραγορ?ς.
?τσι αποφασ?σαμε να δημιουργ?σουμε δ?ο σειρ?ς προ??ντων με την επωνυμ?α «Δ?μητρα» για τα τρ?φιμα και «Leader»για τα μη τρ?φιμα. ?δη ?χουμε εντ?ξει αρκετ? προ??ντα κ?τω απ? αυτ?ς τις δυο κατηγορ?ες και σταδιακ? θα προστ?θενται και ?λλα.
Το πρ?το μας μ?λημα λοιπ?ν σε αυτ? το εγχε?ρημα ε?ναι το valueformoney. Η ποι?τητα σε σχ?ση με την καλ? τιμ? αυτ?ν των προ??ντων. Δεν θ?λουμε να πουλ?σουμε το πιο φθην? προ??ν υποβαθμ?ζοντας την ποι?τητα, σε σχ?ση με ?να αντ?στοιχο, επ?νυμο προ??ν.
Τα αποτελ?σματα ε?ναι ιδια?τερα ενθαρρυντικ?,αφο? ο κ?σμος ?χει ?δη ανταποκριθε? θετικ? σε αυτ? τα προ??ντα κ?τι που μας δ?νει το ?ναυσμα για να εμπλουτ?σουμε και ?λλο τη γκ?μα των προ??ντων αυτ?ν.
Παρατηρ?ντας  την ?δια ?ρα τα νο?μερα της Ευρ?πης, διαπιστ?νουμε ?τι γενικ? ως κυπριακ? αγορ?, ε?μαστε πολ? π?σω στο θ?μα των προ??ντων ιδιωτικ?ς ετικ?τας. Στην Ευρ?πη, τα προ??ντα ιδιωτικ?ς ετικ?τας αντιπροσωπε?ουν το 30 – 35% του συνολικο? τζ?ρου. Στην Κ?προ το αντ?στοιχο ποσοστ? κυμα?νεται μεταξ? 10 – 15%. Μπορε? να μην φτ?σουμε τα πιο π?νω νο?μερα της Ευρ?πης, αλλ? υπ?ρχουν μεγ?λα περιθ?ρια αν?πτυξης στο συγκεκριμ?νο τομ?α.

Π?ραν των ?σων μας ε?πατε πιο π?νω, ποιο θεωρε?τε ?τι ε?ναι το ανταγωνιστικ? σας πλεονεκτ?ματα σε σχ?ση με τα προ??ντα ιδιωτικ?ς ετικ?τας ?λλων υπεραγορ?ν;
?πως σας ε?χα αναφ?ρει και προηγουμ?νως, το κ?ριο ζητο?μενο σε αυτ? μας την προσπ?θεια ?ταν να διατηρ?σουμε τη σχ?ση ποι?τητας και τιμ?ς σε αρκετ? καλ? επ?πεδα. Το ?λλο σημε?ο που θ?λω να τον?σω ε?ναι ?τι ?λα τα προ??ντα με την επωνυμ?α «Δ?μητρα», δηλαδ? τα τρ?φιμα, ε?ναι απ? Κ?πριους παραγωγο?ς και κυπριακ?ς βιομηχαν?ες. Μ?νο ορισμ?να προ??ντα που εντ?σσονται στην κατηγορ?α «Leader»ε?ναι εισαγ?μενα.

Στηρ?ζετε δηλαδ? τους Κ?πριους παραγωγο?ς και την οικονομ?α γενικ?τερα.
Ναι ειδικ? στον τομ?α των τροφ?μων, ?πως σας ?χω πει ?λα τα προ??ντα μας ε?ναι κυπριακ?. Ταυτ?χρονα, διασφαλ?ζουμε την ποι?τητα των προ??ντων. Θ?λουμε να ?χουμε ?μεση επαφ? με τους προμηθευτ?ς μας ,ειδικ? ?σον αφορ? στα τρ?φιμα,για να πετυχα?νουμε κατ? το δυνατ? το καλ?τερο αποτ?λεσμα.

Ποια ε?ναι τα επ?μενα σχ?δια σας, τα οπο?α θα σας βοηθ?σουν να ενισχ?σετε τη θ?ση σας στην κυπριακ? αγορ?;
Κακ? τα ψ?ματα η αγορ? ?χει αλλ?ξει πολ? και θα αλλ?ξει ακ?μα περισσ?τερο το επ?μενο δι?στημα. Ζο?με ?λοι πρωτ?γνωρες καταστ?σεις. Παρ? την καταστροφικ? εισβολ? και τις κατ? καιρο?ς κρ?σεις, ?πως του Χρηματιστηρ?ου και της κτηματαγορ?ς, ε?χαμε μ?θει π?ντα να πετυχα?νουμε αν?πτυξη και α?ξηση πωλ?σεων. Εδ? και δυο χρ?νια ?μως, η αγορ? κινε?ται πτωτικ? και το 2013 αναμ?νω ?τι θα πρ?πει να κ?νουμε ?να αγ?να επιβ?ωσης.
Μ?σα σε ?λο αυτ? το σκηνικ? που διαμορφ?νεται, πρ?το μας μ?λημα ε?ναι η διατ?ρηση του πελατολογ?ου μας. Δεν ?χουμε την πολυτ?λεια να χ?σουμε ο?τε ?να πελ?τη, ο οπο?ος μας στηρ?ζει τα τελευτα?α 30 – 40 χρ?νια.Ε?μαι περ?φανος να σας πω, ?τι τουλ?χιστον στη Λ?ρνακα, ?που και δραστηριοποιηθ?καμε μετ? την εισβολ?, ?χουμε τους πιο πιστο?ς πελ?τες. Αυτο? οι ?νθρωποι ε?ναι και η β?ση της επιτυχ?ας μας γι αυτ? και θ?λουμε να παραμε?νουν ευχαριστημ?νοι απ? τις υπεραγορ?ς μας.
Η διατ?ρηση λοιπ?ν του πελατολογ?ου μας, ασχ?τως ε?ν το «καλ?θι» ?χει μειωθε?, για μας ε?ναι ?να στο?χημα για το 2013. Η ?λλη μας εν?ργεια, ε?ναι η αναβ?θμιση της δωροκ?ρτας μας, ?στε να ενισχ?σουμε την πιστ?τητα των πελατ?ν μας και να αυξ?σουμε το κ?νητρο τους για να επισκεφτο?ν τις υπεραγορ?ς μας. Θα προχωρ?σουμε επ?σης σε ανακαιν?σεις κ?ποιων καταστημ?των, ?πως ε?ναι αυτ? εδ? στη Λ?ρνακα.
Δεν ?χουμε στα πλ?να μας οποιαδ?ποτε ?λλη εξαγορ? ? επ?κταση. Ε?ναι καιρο? κατ? τους οπο?ους ο καθ?νας κοιτ?ζει τα του ο?κου του, να διορθ?σει τα κακ?ς ?χοντα, να κρατ?σει το πελατολ?γιο του και να μαζ?ψει τα ?ξοδα του για να περ?σει το σκ?πελο της κρ?σης και να περ?σ&

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών