Αντέχει στις πιέσεις του πληθωρισμού το εμπόριο

Με κατακόρυφη αύξηση του τζίρου έκλεισε το πρώτο εξάμηνο του 2022 για αρκετές εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα του εμπορίου. Οι εταιρείες κατάφεραν να μειώσουν τις ζημιές ή να αντιστρέψουν τη ζημιογόνα πορεία του προηγούμενο έτους με κερδοφορία.

Παρά τις έντονες πληθωριστικές τάσεις και τη διαρκή αύξηση του κόστους πρώτων υλών και ενέργειας, οι εταιρείες που είναι εισηγμένες στο ΧΑΚ, ανακοίνωσαν βελτιωμένα αποτελέσματα για την πρώτη εξαμηνία της χρονιάς.

Διαβάστε ακόμα: 

Γεμίζει με νέα στέκια και εμπορικά καταστήματα η Μακαρίου

Τα ψηφιακά άλματα της Κύπρου και οι πλούσιες ευκαιρίες στον ICT τομέα

Σε πλειστηριασμό καταστήματα και κτήρια από €20.400 έως €833.600

Κέρδη για Mall of Cyprus, ζημιές για Mall of Engomi

Με αυξημένα έσοδα έκλεισε το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς για τα δύο μεγάλα εμπορικά κέντρα της Λευκωσίας, Mall of Cyprus και Mall of Engomi.

Συγκεκριμένα, τα έσοδα του Mall of Cyprus ανήλθαν στα €8.93 εκατ. έναντι €7,46 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2021.

 

Το κέρδος μετά την φορολογία για το πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθε στα €4.86 εκατ., δηλαδή ήταν ελαφρώς αυξημένο από τα €4.38 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Διαβάστε εδώ: Αυξημένα έσοδα για Mall of Cyprus και Mall of Engomi

Το Mall of Engomi ανακοίνωσε έσοδα €1.79 εκατ. για το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με τα €936.734 το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Η ζημιά μετά την φορολογία για το εμπορικό κέντρο, ανήλθε στις €260.399 έναντι ζημιάς €15.601 την πρώτη εξαμηνία της περσινής χρονιάς.

Σημειώνεται ότι και στις δύο περιπτώσεις ο όμιλος κρίνει τα αποτελέσματα ως ικανοποιητικά.

Mallouppas & Papacostas: Ανεβασμένος τζίρος, λιγότερα κέρδη

Αύξηση που αγγίζει το 30% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών της Mallouppas & Papacostas κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, φτάνοντας τα €23,73 εκατ. σε σύγκριση με €18,4 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το κέρδος μετά τη φορολογία διαμορφώθηκε στις €821.178 συγκριτικά με κέρδος €1,58 εκατ. την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2021.

Διαβάστε εδώ: Μείωση κέρδους, αύξηση κύκλου εργασιών

 

Διευκρινίζεται ότι η διαφοροποίηση του κέρδους οφείλεται στην αύξηση των λειτουργικών εξόδων, κυρίως ενοικίων και μισθολογίου, που ήταν μειωμένα την αντίστοιχη περίοδο του 2021, λόγω του ότι τα καταστήματα του Συγκροτήματος παρέμειναν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τα μέτρα αντιμετώπισης του covid-19. 

ΚΕΟ: Ο τουρισμός εκτόξευσε την κατανάλωση μπύρας

Με άνοδο 37% στον κύκλο εργασιών ολοκληρώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 για την KEO plc, φτάνοντας τα €27,4 εκατ. σε σύγκριση με €20 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του πρώτου εξαμήνου της χρονιάς, η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται κυρίως στη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς, με τις αφίξεις τουριστών να σημειώνουν αισθητή αύξηση.

Διαβάστε εδώ: ΚΕΟ: Άλμα στην κατανάλωση μπύρας λόγω τουρισμού

 

Τονίζεται ότι η εταιρεία επέλεξε να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων αποφεύγοντας την εξολοκλήρου μετακύληση στους καταναλωτές.

Εξάλλου, κερδοφόρα ήταν η πορεία της KEO τους πρώτους έξι μήνες του έτους.

Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 το Συγκρότημα παρουσίασε κέρδος από εργασίες €1.162.000 έναντι €334.000 κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Μιτσίδης: Με θετικό πρόσημο

Αύξηση 37,7% κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2022 ο κύκλος εργασιών της Μιτσίδης Δημόσια Εταιρεία Λίμιτεδ και των θυγατρικών της, φτάνοντας τα €17,21 εκατ. έναντι €12,5 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το κέρδος μετά τη φορολογία για την πρώτη εξαμηνία του 2022 ανήλθε σε €405.242 συγκριτικά με ζημιά €529.913 την πρώτη εξαμηνία του 2021.

Διαβάστε εδώ: Μιτσίδης: Αντέστρεψε τις ζημιές με κέρδη

 

Οι κυριότεροι κίνδυνοι και αβεβαιότητες που αντιμετωπίζει το Συγκρότημα είναι η είσπραξη των χρεωστών του και οι συνεχείς αυξομειώσεις στις τιμές των πρώτων υλών και κυρίως των σιτηρών, ο ανταγωνισμός που προέρχεται κυρίως από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι παράγοντες χρηματοοικονομικού κινδύνου.

Παράλληλα, το ασταθές εξωτερικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την εξάπλωση του κορωνοϊού και την στρατιωτική επιχείρηση της Ρωσίας στην Ουκρανία ενδέχεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία της χώρας, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν τις δραστηριότητες του Ομίλου στη Σερβία.

Frou-Frou: Αύξηση κερδών, σταθερός τζίρος

Κέρδη €1.192.469 μετά τη φορολογία, σε σύγκριση με κέρδη €770.293 την αντίστοιχη περίοδο του 2021 κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2022 η Alkis H. Hadjikyriacos (Frou-Frou Biscuits). 

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα €11,75 εκατ. σε σχέση με €11,44 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Διαβάστε εδώ: Frou-Frou: Αυξημένα κέρδη το πρώτο εξάμηνο του 2022

 

H Alkis H. Hadjikyriacos (Frou-Frou Biscuits) σημειώνει πως ο οικονομικές επιπτώσεις της τρέχουσας κρίσης στην παγκόσμια οικονομία και στις συνολικές επιχειρηματικές δραστηριότητες δεν μπορούν να εκτιμηθούν με εύλογη βεβαιότητα σε αυτό το στάδιο λόγω του υψηλού επιπέδου αβεβαιότητας που προκύπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας επί της κυπριακής και παγκόσμιας οικονομίας και του ρυθμού επέκτασης της πολεμικής διαμάχης.

Petrolina Holdings: Από τα κέρδη στις ζημιές

Ζημιά €1,1 εκατ. ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του έτους η Petrolina Holdings έναντι κέρδους ύψους €1,2 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Διαβάστε εδώ: Petrolina Holdings: Ζημιογόνοι οι πρώτοι έξι μήνες του 2022
 

 

Κατά κύριο λόγο, η σημαντική διαφοροποίηση των αποτελεσμάτων σε σύγκριση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης πρώτης εξαμηνίας του 2021 προκύπτει κυρίως από μειωμένο περιθώριο μεικτού κέρδους προερχόμενο από τις εργασίες του Συγκροτήματος στην Κύπρο λόγω του σημαντικά αυξημένου κόστους αγοράς προϊόντων και την αδυναμία ή και την καθυστέρηση πλήρους μετακύλησης του αυξημένου κόστους στην τελική τιμή πώλησης, από αυξημένα λειτουργικά έξοδα ως άμεση επίπτωση του αυξημένου εγχώριου πληθωρισμού, όπως επίσης και από αυξημένα έξοδα χρηματοδότησης που επέφερε η σημαντική αύξηση του κόστους αγοράς προϊόντων ως επακόλουθο της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Δειτε Επισης

Μίλτος Μιχαηλάς: Επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και επέκταση η Alpha Bank Κύπρου-Το μήνυμα στους επιχειρηματίες
Το Smoothie Factory + Kitchen άνοιξε στη Λάρνακα (photos)
Η δημιουργία της C Business Advisors, ο στόχος και η αποστολή της-«Εξατομικευμένες υπηρεσίες σε κάθε πελάτη»
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Ελληνική: Μειώνει το βασικό επιτόκιο κατά 21 μονάδες βάσης-Θετικός αντίκτυπος σε πέραν των 90.000 δανειοληπτών
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
Μειωμένες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι Λεμεσού, αλλά εξαιρετικές οι προοπτικές για ανάκαμψη
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν
Nicola Zamboni: Το The Landmark Nicosia έρχεται για να φέρει ένα νέο επίπεδο πολυτέλειας στην πρωτεύουσα