Λιανεμπόριο: Ανάσανε λόγω τουρισμού, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Το ράλι στις τουριστικές αφίξεις, αλλά και ο εγχώριος τουρισμός, έπειτα από δύο χρόνια μουδιάσματος, είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο λιανικό εμπόριο, το οποίο, ωστόσο, ετοιμάζεται για μία δύσκολη περίοδο πληθωρισμού και ακρίβειας.

Οι παράλιες περιοχές και ειδικά η Πάφος, αλλά και η Λεμεσός, φαίνεται να βγήκαν κερδισμένες από την αυξημένη τουριστική κίνηση από εγχώριους και ξένους επισκέπτες.

Τονωτική ένεση από γάμους και σχολεία

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι το έντονο τουριστικό ρεύμα, η ανάγκη των πολιτών για εξόδους και ψυχαγωγία, η μαζική διεξαγωγή εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών και άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων), είχαν άμεση θετική επίδραση στο λιανικό εμπόριο.

Διαβάστε εδώ: Δύσκολο φθινόπωρο για καταστηματάρχες και καταναλωτές
 

«Ειδικά η ένδυση και η υπόδηση επωφελήθηκαν από την επανέναρξη των κοινωνικών εκδηλώσεων, ενώ η τουριστική κίνηση, η οποία διατηρείται και τον Σεπτέμβριο, λειτουργεί ευεργετικά για τα καταστήματα σε παράλιες περιοχές», επεσήμανε σχετικά.

Την ίδια ώρα, οι σχολικές και φοιτητικές αγορές έδωσαν ώθηση στο λιανεμπόριο, τις τελευταίες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμα: 

Οι νέες πραγματικότητες, η προσαρμογή και ο… μπούσουλας Ηροδότου

Οι πρωταγωνιστές σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο (πίνακες)

Business Center στη Λεμεσό ψήλωσε...αυθαίρετα κατά δύο ορόφους(pics)

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Ιούλιο 2022 κατά 11,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς.

Ζοφερός Οκτώβριος

Εντούτοις, η διαρκής ένταση των πληθωριστικών τάσεων και η ακρίβεια αναπόφευκτα θα δημιουργήσουν πονοκέφαλο σε καταστηματάρχες και καταναλωτές από το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Το τσουχτερό κόστος ενέργειας, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οι τσιμπημένες τιμές στα προϊόντα να εξακολουθούν να δυσκολεύουν επιχειρηματίες και πολίτες.

«Μας προκαλεί ανησυχία ο Οκτώβριος, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ότι έχουν αλλάξει οι τάσεις στην κατανάλωση.

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες, στρέφονται σε προϊόντα προσφοράς, επιλέγουν με βασικό κριτήριο την τιμή, είναι προετοιμασμένοι με λίστες, μελετούν τα διαφημιστικά φυλλάδια και φροντίζουν να ενημερωθούν για τα φθηνότερα προϊόντα.

Δειτε Επισης

Πλησιάζουν το 50% οι ανακλήσεις για Takata-«Ανέβασαν ρυθμούς τους τελευταίους δύο μήνες οι αντιπροσωπείες»
Παραδοχή Αλέξη Βαφεάδη... Θα εξαντληθεί πολύ νωρίς το κονδύλι του νέου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Αυξημένο το εμπόριο αγροδιατροφικών προϊόντων στην Ε.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025
Ικανοποίηση Κομισιόν για συμφωνία για απλουστευμένη εξωδικαστική επίλυση διαφορών για καταναλωτές
Μαρίνος Γιαλελή: Το οινοποιείο στον Κάθηκα, η σχέση με το κρασί και η νέα ετικέτα διά χειρός Νικόλα Λαδόμματου(pics)
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το πρώτο πεντάμηνο του έτους
Στο 1,6 εκατ. τον Μάιο τα αυγά εκκόλαψης πουλερικών για κρεατοπαραγωγή
Πήραν την ανιούσα οι πωλήσεις πετρελαιοειδών το πρώτο πεντάμηνο-Σημαντική αύξηση τον Μάιο
Οι αυθεντικές γεύσεις της Ιταλίας στην Υπεραγορά ΑΛΦΑΜΕΓΑ Ακρόπολης- Το βασικό συστατικό της συνταγής της επιτυχίας
Το Fleet Forward από Toyota και Frotcom Κύπρου-Σύγχρονη ματιά στη διαχείριση στόλου και τη βιώσιμη κινητικότητα