Λιανεμπόριο: Ανάσανε λόγω τουρισμού, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Το ράλι στις τουριστικές αφίξεις, αλλά και ο εγχώριος τουρισμός, έπειτα από δύο χρόνια μουδιάσματος, είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο λιανικό εμπόριο, το οποίο, ωστόσο, ετοιμάζεται για μία δύσκολη περίοδο πληθωρισμού και ακρίβειας.

Οι παράλιες περιοχές και ειδικά η Πάφος, αλλά και η Λεμεσός, φαίνεται να βγήκαν κερδισμένες από την αυξημένη τουριστική κίνηση από εγχώριους και ξένους επισκέπτες.

Τονωτική ένεση από γάμους και σχολεία

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι το έντονο τουριστικό ρεύμα, η ανάγκη των πολιτών για εξόδους και ψυχαγωγία, η μαζική διεξαγωγή εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών και άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων), είχαν άμεση θετική επίδραση στο λιανικό εμπόριο.

Διαβάστε εδώ: Δύσκολο φθινόπωρο για καταστηματάρχες και καταναλωτές
 

«Ειδικά η ένδυση και η υπόδηση επωφελήθηκαν από την επανέναρξη των κοινωνικών εκδηλώσεων, ενώ η τουριστική κίνηση, η οποία διατηρείται και τον Σεπτέμβριο, λειτουργεί ευεργετικά για τα καταστήματα σε παράλιες περιοχές», επεσήμανε σχετικά.

Την ίδια ώρα, οι σχολικές και φοιτητικές αγορές έδωσαν ώθηση στο λιανεμπόριο, τις τελευταίες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμα: 

Οι νέες πραγματικότητες, η προσαρμογή και ο… μπούσουλας Ηροδότου

Οι πρωταγωνιστές σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο (πίνακες)

Business Center στη Λεμεσό ψήλωσε...αυθαίρετα κατά δύο ορόφους(pics)

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Ιούλιο 2022 κατά 11,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς.

Ζοφερός Οκτώβριος

Εντούτοις, η διαρκής ένταση των πληθωριστικών τάσεων και η ακρίβεια αναπόφευκτα θα δημιουργήσουν πονοκέφαλο σε καταστηματάρχες και καταναλωτές από το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Το τσουχτερό κόστος ενέργειας, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οι τσιμπημένες τιμές στα προϊόντα να εξακολουθούν να δυσκολεύουν επιχειρηματίες και πολίτες.

«Μας προκαλεί ανησυχία ο Οκτώβριος, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ότι έχουν αλλάξει οι τάσεις στην κατανάλωση.

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες, στρέφονται σε προϊόντα προσφοράς, επιλέγουν με βασικό κριτήριο την τιμή, είναι προετοιμασμένοι με λίστες, μελετούν τα διαφημιστικά φυλλάδια και φροντίζουν να ενημερωθούν για τα φθηνότερα προϊόντα.

Δειτε Επισης

Ένα νέο κεφάλαιο στη διατλαντική οικονομική συνεργασία...Τα σημαντικά οφέλη που βλέπει η Κομισιόν από το deal με ΗΠΑ
Το κόστος των δασμών στο ΑΕΠ της ευρωζώνης και το deal που σφραγίζει το τέλος των μειώσεων επιτοκίων της ΕΚΤ
Lumina Mare: Έτσι θα είναι η νέα πολυώροφη ανάπτυξη στη Λάρνακα που ετοιμάζει η SLK Development (photos)
Χρ. Αγγελίδης: Άμεση και θετική η ανταπόκριση των ξενοδόχων για φιλοξενία πυρόπληκτων-Αξιοποιήθηκαν πολλά δωμάτια
Η νέα εποχή του ασφαλιστικού τομέα με εξαγορές και συγχωνεύσεις-«Θετική η κινητικότητα, δείχνει υγεία στην αγορά»
Σε επαφή με τις δύο πλευρές στην ξενοδοχειακή βιομηχανία το Υπ. Εργασίας-Στόχος να διασφαλιστεί η ομαλότητα
Η έναρξη μιας δυναμικής συνεργασίας που ενισχύει την επιχειρηματική συμμόρφωση και υποστήριξη των ΜμΕ
Η εμπορική συμφωνία της Ε.Ε. με τις ΗΠΑ...«Όσοι περιμένουν τυφώνα, είναι ευγνώμονες με την καταιγίδα»
Ετήσια αύξηση 10,4% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών-Πώς κινήθηκαν τα πρατήρια
H δεύτερη ανάγνωση του deal ΗΠΑ και Ε.Ε. για τους δασμούς-Πώς αποτιμούν Deutsche Bank, UniCredit, Berenberg και UBS