Λιανεμπόριο: Ανάσανε λόγω τουρισμού, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα

Το ράλι στις τουριστικές αφίξεις, αλλά και ο εγχώριος τουρισμός, έπειτα από δύο χρόνια μουδιάσματος, είχαν ιδιαίτερα θετικές επιπτώσεις στο λιανικό εμπόριο, το οποίο, ωστόσο, ετοιμάζεται για μία δύσκολη περίοδο πληθωρισμού και ακρίβειας.

Οι παράλιες περιοχές και ειδικά η Πάφος, αλλά και η Λεμεσός, φαίνεται να βγήκαν κερδισμένες από την αυξημένη τουριστική κίνηση από εγχώριους και ξένους επισκέπτες.

Τονωτική ένεση από γάμους και σχολεία

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι το έντονο τουριστικό ρεύμα, η ανάγκη των πολιτών για εξόδους και ψυχαγωγία, η μαζική διεξαγωγή εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών και άλλων κοινωνικών εκδηλώσεων), είχαν άμεση θετική επίδραση στο λιανικό εμπόριο.

Διαβάστε εδώ: Δύσκολο φθινόπωρο για καταστηματάρχες και καταναλωτές
 

«Ειδικά η ένδυση και η υπόδηση επωφελήθηκαν από την επανέναρξη των κοινωνικών εκδηλώσεων, ενώ η τουριστική κίνηση, η οποία διατηρείται και τον Σεπτέμβριο, λειτουργεί ευεργετικά για τα καταστήματα σε παράλιες περιοχές», επεσήμανε σχετικά.

Την ίδια ώρα, οι σχολικές και φοιτητικές αγορές έδωσαν ώθηση στο λιανεμπόριο, τις τελευταίες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμα: 

Οι νέες πραγματικότητες, η προσαρμογή και ο… μπούσουλας Ηροδότου

Οι πρωταγωνιστές σε σταθερή τηλεφωνία και διαδίκτυο (πίνακες)

Business Center στη Λεμεσό ψήλωσε...αυθαίρετα κατά δύο ορόφους(pics)

Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο Δείκτης Αξίας Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε τον Ιούλιο 2022 κατά 11,4% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, ενώ ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με τον Ιούλιο της περσινής χρονιάς.

Ζοφερός Οκτώβριος

Εντούτοις, η διαρκής ένταση των πληθωριστικών τάσεων και η ακρίβεια αναπόφευκτα θα δημιουργήσουν πονοκέφαλο σε καταστηματάρχες και καταναλωτές από το τέλος του Σεπτεμβρίου.

Το τσουχτερό κόστος ενέργειας, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις και οι τσιμπημένες τιμές στα προϊόντα να εξακολουθούν να δυσκολεύουν επιχειρηματίες και πολίτες.

«Μας προκαλεί ανησυχία ο Οκτώβριος, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται διαρκώς, ενώ η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου, τονίζοντας ότι έχουν αλλάξει οι τάσεις στην κατανάλωση.

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στις απολύτως αναγκαίες, στρέφονται σε προϊόντα προσφοράς, επιλέγουν με βασικό κριτήριο την τιμή, είναι προετοιμασμένοι με λίστες, μελετούν τα διαφημιστικά φυλλάδια και φροντίζουν να ενημερωθούν για τα φθηνότερα προϊόντα.

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening