Λιανεμπόριο: Ελλείψεις σε συγκεκριμένα brands, υπάρχουν υποκατάστατα

Καθυστερήσεις όσον αφορά στην παραλαβή προϊόντων σε όλους τους τομείς του λιανικού εμπορίου έφερε η πανδημία, τα νέα lockdowns στην Κίνα και εν μέρει οι κυρώσεις της Ε.Ε. κατά της Ρωσίας.

Μπορεί οι καθυστερήσεις στην άφιξη εμπορευματοκιβωτίων να μην αποτυπώθηκαν από τη μία μέρα στην άλλη, αλλά σε βάθος χρόνου διαφάνηκαν ελλείψεις στην παραλαβή φορτίων.

Ελλείψεις σε brands, όχι κατηγορίες
Παρόλο που οι έμποροι είχαν εξοικειωθεί με τις καθυστερήσεις, οι οποίες είχαν σημειωθεί κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, προχωρώντας εγκαίρως στην τοποθέτηση παραγγελιών προκειμένου να τις παραλάβουν στον επιθυμητό χρόνο, εντούτοις η κατάσταση είναι κάτι περισσότερο από ρευστή, με τα δεδομένα να ανατρέπονται από μέρα σε μέρα.

Διαβάστε εδώ: Χρίστος Χριστούδιας: Χαμένοι τζίροι που δεν θα ανακτηθούν ποτέ

Ωστόσο, σε δηλώσεις του στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου επεσήμανε ότι οι ελλείψεις που παρατηρούνται στην αγορά αφορούν συγκεκριμένα brands και όχι ολόκληρες κατηγορίες προϊόντων.

Διαβάστε ακόμα: 

Διευθύνων Σύμβουλος της MUFG στην Κύπρο ο Γιάννης Μάτσης 

Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που επιλέγουν οι Κύπριοι 

Το Jerry's Foodtruck παρκάρει στην Έγκωμη για street food γλυκά 

Χρίστος Ονουφρίου: Οι προκλήσεις και το όραμά μας για την Odyssey

«Αν και όντως υπάρχουν καθυστερήσεις στην παραλαβή φορτίων, ωστόσο ελλείψεις σε οποιαδήποτε κατηγορία δεν υπάρχουν. Αν απουσιάζει ένα συγκεκριμένο brand από τα ράφια, σίγουρα υπάρχει ένα ή αρκετά υποκατάστατα στην κατηγορία του», ανέφερε σχετικά, εξηγώντας ότι οι ελλείψεις συγκεκριμένων προϊόντων δεν είναι καθολικές ή μόνιμες.

Ψύχραιμοι οι καταναλωτές
Το λιανικό εμπόριο βρίσκεται σε καθημερινή επικοινωνία με τους προμηθευτές, οι οποίοι παρακολουθούν τις εξελίξεις και προσαρμόζουν αναλόγως τις παραγγελίες τους.

Παρά τη σύσταση από πλευράς Γερμανίας προς τους πολίτες να αποθηκεύσουν τρόφιμα ενόψει πιθανών ελλείψεων, εντούτοις για την ώρα στην κυπριακή αγορά παρατηρείται ψυχραιμία μεταξύ των καταναλωτών.

«Δεν έχει διαπιστωθεί οποιαδήποτε ανασφάλεια ή αδικαιολόγητο στοκάρισμα προϊόντων, καθώς οι καταναλωτές βρίσκουν στα ράφια τα προϊόντα που ζητούν ή υποκατάστατά τους», τόνισε ο κ. Αντωνίου.

Άγνωστη η επόμενη μέρα
Καθησυχάζοντας τους καταναλωτές, ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, διαβεβαίωσε ότι οι λιανέμποροι θα επιδείξουν υπευθυνότητα, χωρίς να τρομοκρατούν τους πολίτες, ενώ σε περίπτωση που προδιαγράφονται οποιεσδήποτε σοβαρές ελλείψεις, αναμένεται το καταναλωτικό κοινό να ενημερωθεί το συντομότερο δυνατό.

«Δεν γνωρίζουμε τι φέρνει η επόμενη μέρα, κανείς δεν μπορεί να πει μετά βεβαιότητας πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και πότε θα υπάρξει ομαλοποίηση ή σταθεροποίηση. Ωστόσο, θέλουμε να καθησυχάσουμε τους καταναλωτές για επάρκεια, ενώ αν προκύψουν σοβαρά προβλήματα, θα τους ενημερώσουμε όσο πιο έγκαιρα μπορούμε», υπογράμμισε σχετικά.

Απανωτές αυξήσεις
Την ίδια ώρα, κανένα περιθώριο για να μπει τέρμα στο ράλι ανόδου στις τιμές προϊόντων δεν αφήνουν οι συνεχείς αυξήσεις σε ηλεκτρισμό και καύσιμα, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών.

Ενδεικτικά ήταν τα στοιχεία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή τον Απρίλιο του 2022, με τις μεγαλύτερες μεταβολές στις οικονομικές κατηγορίες συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2021 να καταγράφονται στον ηλεκτρισμό με ποσοστό 39%, στα πετρελαιοειδή με ποσοστό 32% και στα γεωργικά προϊόντα με ποσοστό 18,3%.

Εξάλλου, οι μεγαλύτερες ποσοστιαίες μεταβολές παρατηρήθηκαν στις κατηγορίες στέγαση, ύδρευση, ηλεκτρισμός και υγραέριο (21,1%), μεταφορές (18%), όπως επίσης τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά (11%).

Εναποθέτουν ελπίδες στον τουρισμό
Μοναδική νότα αισιοδοξίας φαίνεται να αποτελούν τα ενθαρρυντικά μηνύματα για τον τουρισμό από πλευράς αρμόδιου Υφυπουργείου, ταξιδιωτικών πρακτόρων και ξενοδόχων, οι οποίοι εκτιμούν ότι οι απώλειες από τη ρωσική αγορά θα καλυφθούν από Σκανδιναβούς, Ελβετούς και Ισραηλινούς.

Ήδη, οι τουριστικές επιχειρήσεις σε περιοχές, όπως η Αγία Νάπα και ο Πρωταράς έχουν λειτουργήσει και διαπιστώνουν κάποια κινητικότητα, η οποία αναμένεται να ενταθεί τους καλοκαιρινούς μήνες.

Σε περίπτωση που επιβεβαιωθούν τα σενάρια για επιδόσεις στον τουρισμό που θα θυμίζουν ακόμα και τα επίπεδα του 2019, τότε τα ευεργετικά οφέλη στο λιανικό εμπόριο και ευρύτερα στην οικονομία φαίνεται να είναι κάτι περισσότερο από δεδομένα.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus