Χρίστος Χριστούδιας: Χαμένοι τζίροι που δεν θα ανακτηθούν ποτέ

Τεράστιες καθυστερήσεις ως απότοκο της πανδημίας, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις σχεδόν στο σύνολο της εμπορικής δραστηριότητας, καθώς και αυξημένο κόστος ως απορροία του πολέμου στην Ουκρανία συνθέτουν το σημερινό σκηνικό στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Κληθείς από το InBusinessNews να περιγράψει την εικόνα που παρουσιάζει η εφοδιαστική αλυσίδα, υπό του πρίσμα του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και της πανδημίας, ο CEO της Christoudias Logistics, Χρίστος Χριστούδιας, ανέφερε πως σε ό,τι αφορά τις αφίξεις πλοίων στην Κύπρο, οι μεγάλες καθυστερήσεις προέρχονται από την βόρεια και την κεντρική Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμα: 

Τα ενοίκια που μειώθηκαν σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi

Έτσι θα επιχορηγηθούν οι κατοικίες σε ορεινές και ακριτικές περιοχές

Ξεκαθαρίζοντας πως οι καθυστερήσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της πανδημίας και όχι του πολέμου, ο κ. Χριστούδιας εξήγησε πως πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού, ένα container ερχόταν στην Κύπρο σε διάστημα 14 ημερών, ενώ πλέον απαιτούνται πέραν των δύο μηνών.

«Η απόσυρση πλοίων από τη διεθνή ναυτιλία, προκάλεσε μεγάλη ζήτηση. Ως αποτέλεσμα η Κύπρος λόγω του μεγέθους της, που είναι μικρή αγορά, εξυπηρετείται από τα γύρω λιμάνια-π.χ. από Πειραιά και Ισραήλ- όταν συσσωρευτεί όγκος, τόσο για εισαγωγές τόσο και για εξαγωγές. Αυτό ξεκίνησε εν καιρώ πανδημίας», υπέδειξε ο κ. Χριστούδιας.

Σύμφωνα με τον CEO της Christoudias Logistics, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται αφορούν όλους του τομείς, και κυρίως τα καταναλωτικά αγαθά, τα τρόφιμα και τα οικοδομικά υλικά.

Συνέπεια τούτου, σύμφωνα με τον κ. Χριστούδια, είναι να σημειώνονται ελλείψεις στην αγορά, με άδεια ράφια στις υπεραγορές, αλλά και σε αποθήκες μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο. «Αυτά είναι χαμένοι τζίροι που δεν θα ανακτηθούν ποτέ», είπε χαρακτηριστικά.

Οι επιπτώσεις του πολέμου

Όσον αφορά τις επιπτώσεις του πολέμου στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο Χρίστος Χριστούδιας σημείωσε πως αυτές αφορούν κυρίως στις τεράστιες αυξήσεις στα καύσιμα που μετακυλούνται στα εμπορεύματα, φέρνοντας έτσι τον τομέα των logistics αντιμέτωπο με μεγάλες προκλήσεις.

«Το κόστος καυσίμων αυξήθηκε περισσότερο από 30%, και κατά συνέπεια επιφέρει μια αύξηση στο κόστος διανομής περίπου 10%, κάτι που εν τέλει επιφέρει πίεση στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών», επισήμανε.

Καταλήγοντας, ο CEO της Chistoudias Logistics έκανε λόγο για τα αυξημένα κόστη των ναύλων, τα οποία όπως τόνισε εκτοξεύθηκαν κατά 40%.

Δειτε Επισης

Τα λένε για την ηλεκτροκίνηση Βαφεάδης, ΣΕΜΗΟ και ΟΕΒ...Τι ζητούν οι εισαγωγείς και η διαβεβαίωση του Υπουργείου
Hadjikyriakos & Sons: Φέρνει σε αποκλειστική διάθεση τα καινοτόμα συστήματα κουζίνας BORA στην Κύπρο
Τράπεζα Κύπρου: Κέρδη €117 εκατ. και ρεκόρ νέου δανεισμού ύψους €842 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2025
Γιορτή του κυπριακού επιχειρείν...Πλησιάζει η τελετή απονομής των 17ων IN Business Awards
Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το brain gain-Τα κίνητρα, οι διευκολύνσεις και το κέρδος για την Κυπριακή Δημοκρατία
Πώς προχωρά η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Ancoria Bank από τον Κώστα Κλεάνθους
Ξεκάθαρος και απόλυτος για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν ο Χριστοδουλίδης-«Θα μπούμε το 2026»
Άστραψε και βρόντηξε για το ΤΚΑ ο Κεραυνός-«Κάποιοι ανέλαβαν να υποκαταστήσουν τους οίκους αξιολόγησης»
Στ. Γαβριήλ: Βασικός μοχλός ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας ο κατασκευαστικός τομέας-Ατεκμηρίωτη στοχοποίηση
Alphakat: Εργοστάσιο πυρόλυσης πλαστικών στην Κόσιη-Η εναλλακτική και ορθολογική διαχείριση αποβλήτων