Χρίστος Χριστούδιας: Χαμένοι τζίροι που δεν θα ανακτηθούν ποτέ

Τεράστιες καθυστερήσεις ως απότοκο της πανδημίας, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ελλείψεις σχεδόν στο σύνολο της εμπορικής δραστηριότητας, καθώς και αυξημένο κόστος ως απορροία του πολέμου στην Ουκρανία συνθέτουν το σημερινό σκηνικό στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Κληθείς από το InBusinessNews να περιγράψει την εικόνα που παρουσιάζει η εφοδιαστική αλυσίδα, υπό του πρίσμα του πολέμου στην Ουκρανία αλλά και της πανδημίας, ο CEO της Christoudias Logistics, Χρίστος Χριστούδιας, ανέφερε πως σε ό,τι αφορά τις αφίξεις πλοίων στην Κύπρο, οι μεγάλες καθυστερήσεις προέρχονται από την βόρεια και την κεντρική Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμα: 

Τα ενοίκια που μειώθηκαν σε Mall of Cyprus και Mall of Engomi

Έτσι θα επιχορηγηθούν οι κατοικίες σε ορεινές και ακριτικές περιοχές

Ξεκαθαρίζοντας πως οι καθυστερήσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της πανδημίας και όχι του πολέμου, ο κ. Χριστούδιας εξήγησε πως πριν από την εμφάνιση του κορωνοϊού, ένα container ερχόταν στην Κύπρο σε διάστημα 14 ημερών, ενώ πλέον απαιτούνται πέραν των δύο μηνών.

«Η απόσυρση πλοίων από τη διεθνή ναυτιλία, προκάλεσε μεγάλη ζήτηση. Ως αποτέλεσμα η Κύπρος λόγω του μεγέθους της, που είναι μικρή αγορά, εξυπηρετείται από τα γύρω λιμάνια-π.χ. από Πειραιά και Ισραήλ- όταν συσσωρευτεί όγκος, τόσο για εισαγωγές τόσο και για εξαγωγές. Αυτό ξεκίνησε εν καιρώ πανδημίας», υπέδειξε ο κ. Χριστούδιας.

Σύμφωνα με τον CEO της Christoudias Logistics, οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται αφορούν όλους του τομείς, και κυρίως τα καταναλωτικά αγαθά, τα τρόφιμα και τα οικοδομικά υλικά.

Συνέπεια τούτου, σύμφωνα με τον κ. Χριστούδια, είναι να σημειώνονται ελλείψεις στην αγορά, με άδεια ράφια στις υπεραγορές, αλλά και σε αποθήκες μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο. «Αυτά είναι χαμένοι τζίροι που δεν θα ανακτηθούν ποτέ», είπε χαρακτηριστικά.

Οι επιπτώσεις του πολέμου

Όσον αφορά τις επιπτώσεις του πολέμου στην εφοδιαστική αλυσίδα, ο Χρίστος Χριστούδιας σημείωσε πως αυτές αφορούν κυρίως στις τεράστιες αυξήσεις στα καύσιμα που μετακυλούνται στα εμπορεύματα, φέρνοντας έτσι τον τομέα των logistics αντιμέτωπο με μεγάλες προκλήσεις.

«Το κόστος καυσίμων αυξήθηκε περισσότερο από 30%, και κατά συνέπεια επιφέρει μια αύξηση στο κόστος διανομής περίπου 10%, κάτι που εν τέλει επιφέρει πίεση στις τιμές των καταναλωτικών αγαθών», επισήμανε.

Καταλήγοντας, ο CEO της Chistoudias Logistics έκανε λόγο για τα αυξημένα κόστη των ναύλων, τα οποία όπως τόνισε εκτοξεύθηκαν κατά 40%.

Δειτε Επισης

Παραδοχή Αλέξη Βαφεάδη... Θα εξαντληθεί πολύ νωρίς το κονδύλι του νέου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση
Αυξημένο το εμπόριο αγροδιατροφικών προϊόντων στην Ε.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025
Ικανοποίηση Κομισιόν για συμφωνία για απλουστευμένη εξωδικαστική επίλυση διαφορών για καταναλωτές
Μαρίνος Γιαλελή: Το οινοποιείο στον Κάθηκα, η σχέση με το κρασί και η νέα ετικέτα διά χειρός Νικόλα Λαδόμματου(pics)
Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το πρώτο πεντάμηνο του έτους
Στο 1,6 εκατ. τον Μάιο τα αυγά εκκόλαψης πουλερικών για κρεατοπαραγωγή
Οι αυθεντικές γεύσεις της Ιταλίας στην Υπεραγορά ΑΛΦΑΜΕΓΑ Ακρόπολης- Το βασικό συστατικό της συνταγής της επιτυχίας
Το Fleet Forward από Toyota και Frotcom Κύπρου-Σύγχρονη ματιά στη διαχείριση στόλου και τη βιώσιμη κινητικότητα
Κωνσταντίνος Καραγιώργης: Αυτή είναι σήμερα η εικόνα με τις τιμές των καυσίμων-Απρόβλεπτο το μέλλον
Το πρόγραμμα «Δεύτερο Σπίτι» της Κωτσόβολος σε συνεργασία με ΠΣΣΕ-Ο μεγάλος κοινωνικός αντίκτυπος