Λιανεμπόριο: Χορός αυξήσεων και αίτημα για κατάργηση safepass

Αντιμέτωπες με αυξήσεις αναμένεται να βρεθούν το προσεχές διάστημα οι διάφορες κατηγορίες προϊόντων και αγαθών, αλλά και οι περισσότεροι τομείς του λιανεμπορίου, μετά την εκτόξευση των τιμών σε ενέργεια και καύσιμα, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη ρωσοουκρανική κρίση.

Αν και οι αυξήσεις στις τιμές έγιναν ήδη αντιληπτές στην αγορά, εντούτοις οι πραγματικές οικονομικές επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία θα διαφανούν πολύ σύντομα.

Διαβάστε ακόμα: 

Δικράν Ουζουνιάν: Κινείται παρά τις αυξήσεις η αγορά αυτοκινήτου 

Aντώνης Ορθοδόξου: Να κρατάμε μικρό καλάθι για τον τουρισμό 

Σε υπερκατάστημα DIY μετατρέπεται το Superhome Center στη Λεμεσό 

Altamira: 80 νέα ακίνητα αυτή την εβδομάδα σε όλη την Κύπρο

Αυξήσεις σε κρέας και σιτηρά
Δεδομένες θεωρούνται οι αυξήσεις στο κόστος κρεάτων και σιτηρών, την ίδια ώρα που οι λιανέμποροι καθησυχάζουν για επάρκεια προϊόντων στην κυπριακή αγορά.

Παρόλο που η επιβολή κάποιων ανατιμήσεων αναμενόταν νωρίτερα, ωστόσο προμηθευτές και λιανέμποροι επεδίωξαν την προσωρινή απορρόφησή τους κατά τα τελευταία δύο έτη της πανδημίας.

Διαβάστε εδώ:
Υπεραγορές: Έχουμε επάρκεια, ας μην εκμεταλλευόμαστε την κατάσταση

Αιτούνται κατάργηση του safepass σε όλο το λιανεμπόριο

Δείτε αναλυτικά πόσο αυξήθηκαν οι τιμές προϊόντων στις υπεραγορές

Η πορεία βενζίνης και πετρελαίου στην Κύπρο από την αρχή του πολέμου

Άμεσες οι οικονομικές επιπτώσεις
Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Λιανικού Εμπορίου(ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου ανέφερε ότι προτού καλά καλά το λιανεμπόριο εξέλθει από τα δεινά της πανδημίας, τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και τις ανατιμήσεις τιμών, ο πόλεμος στην Ουκρανία ήρθε να επιδεινώσει την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση.

«Τις επιπτώσεις θα τις δούμε άμεσα και όσο μεγαλύτερη διάρκεια έχει ο πόλεμος, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι οικονομικές συνέπειες. Λίγο πριν την εισβολή στην Ουκρανία είχαμε διαπιστώσει ένα κούμπωμα από πλευράς κατανάλωσης, το οποίο μετά την έναρξη του πολέμου αποτυπώθηκε στην αγορά, με μείωση της επισκεψιμότητας σε εμπορικά κέντρα και υποχώρηση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, μεταξύ των οποίων κυριαρχούν τόσο η αρνητική ψυχολογία όσο και η αβεβαιότητα», εξήγησε σχετικά.

Οι τομείς της ένδυσης, της υπόδησης, των ηλεκτρικών, των ηλεκτρονικών και του DIY εισπράττουν το μούδιασμα του καταναλωτή, την ώρα που το λιανεμπόριο προσδοκούσε σε μία καλή τουριστική σεζόν, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, με αναμενόμενες θετικές επιπτώσεις και στην κατανάλωση.

Επαρκούν τα τρόφιμα
Ο μόνος τομέας με σταθερή επισκεψιμότητα είναι τα τρόφιμα, με τους καταναλωτές, ωστόσο, να είναι προσεκτικοί στις αγορές τους.

Ο οξύς ανταγωνισμός μεταξύ των υπεραγορών και οι ελκυστικές προσφορές σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων λειτουργούν για την ώρα προς όφελος των καταναλωτών.

Ερωτηθείς αν παρατηρήθηκαν ελλείψεις προϊόντων, ο γγ του ΠΑΣΥΛΕ διαβεβαίωσε ότι οι μεγάλοι προμηθευτές διατηρούν αποθέματα για 30-40 ημέρες, ενώ λόγω των καθυστερήσεων που παρατηρούνταν στις αφίξεις προϊόντων στα λιμάνια ένεκα της πανδημίας, φρόντιζαν να υποβάλλουν εγκαίρως τις παραγγελίες τους. «Προς το παρόν δεν αντιμετωπίζουμε ελλείψεις στην αγορά και οι οποιεσδήποτε αυξημένες αγορές σε συγκεκριμένα είδη, όπως ηλιέλαιο ή ξηρά τροφή, γίνονται μεμονωμένα και από συγκεκριμένη μερίδα αγοραστών», υπογράμμισε ο κ. Αντωνίου.


Ζητούν κατάργηση safepass στο λιανεμπόριο
Μετά την κατάργηση της υποχρεωτικής προσκόμισης safespass, μεταξύ άλλων σε υπεραγορές, περίπτερα και μικρά καταστήματα, οι λιανέμποροι προσδοκούν σε συνέχεια και επέκταση του μέτρου και στο υπόλοιπο λιανικό εμπόριο.

Νοουμένου ότι τα καταστήματα λιανικού εμπορίου αποτελούν χώρους σύντομης διακίνησης και χαμηλής επικινδυνότητας, οι καταστηματάρχες ζητούν απόσυρση του μέτρου της προσκόμισης safepass σε όλες τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου, συμπεριλαμβανομένων καταστημάτων DIY, εμπορικών κέντρων και πολυκαταστημάτων.

Σε περίπτωση που τελικά η κίνηση αυτή υλοποιηθεί από πλευράς κυβέρνησης, τότε αναμένεται να δοθεί ανάσα στο λιανεμπόριο, καθώς μια αγορά χωρίς περιορισμούς δύναται να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά διευκολύνοντας την επισκεψιμότητα και αυξάνοντας τους τζίρους των επιχειρήσεων.

Δειτε Επισης

H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
ΚΕΟ: Μοιράζει μέρισμα συνολικού ύψους €1,7 εκ. στους μετόχους της
Χρ. Καποδίστριας & Υιοί Λτδ: Ταξίδι στη Μεγάλη Βρετανία για 17 επαγγελματίες του δικτύου Castrol Service
Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus