LEROY MERLIN: Διψήφιος ο ρυθμός ανάπτυξης

Σημαντικούς αριθμούς για τις πωλήσεις, που καταδεικνύουν γενικότερα τις ανοδικές ευρωπαϊκές τάσεις στην αγορά του home improvement, παραθέτει ο store business leader της Leroy Merlin, Δημήτρης Κατωπόδης. Ταυτόχρονα, αναλύει τα δεδομένα που ισχύουν στον τομέα δραστηριοποίησής τους στην Κύπρο και εξηγεί γιατί έχουν επενδύσει ιδιαίτερα στον τομέα των κατασκευών και των δομικών υλικών. Δεν παραλείπει ακόμη να τονίσει ότι η πανδημία ενίσχυσε έντονα την τάση για homing και cocooning και πως η εταιρεία του γνωρίζει στην Κύπρο διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.

Διαβάστε ακόμα:
Revolut: 170.000 plus οι πελάτες μας στην Κύπρο
Κίκης Αθηνοδώρου: Καλή επένδυση παραμένουν τα ακίνητα


Άνοδος στην Κύπρο
Αφού επισημαίνει ότι η αγορά DIY αναπτύσσεται στην Κύπρο με ραγδαίους ρυθμούς, υποδεικνύει ότι η ανάπτυξη του κατασκευαστικού τομέα, ο τουρισμός και οι νέες υποδομές που δημιουργούνται αποτελούν έναν κύριο πυλώνα στον οποίο εστιάζουν. Ο δεύτερος πυλώνας, προσθέτει, είναι η ανακαίνιση, αναβάθμιση και συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων. Σύμφωνα με τον ίδιο, «η προσωπική ανάγκη για διατήρηση και βελτίωση της δικής μας κατοικίας έχει, επίσης, επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό την αγορά, καθώς ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να εκφράσει αυτόνομα το προσωπικό του γούστο και τις ανάγκες μέσω των δυνατοτήτων που προσφέρονται. Την ίδια στιγμή, η αξία των ακινήτων αυξάνεται και είναι πλέον αυτονόητο ότι η συντήρηση και η καλή κατάσταση ενός κτιρίου συντείνουν στη σταθεροποίηση της αξίας αυτής».

Ευρωπαϊκές τάσεις
Εκείνο που συμπεραίνει στη βάση και της εμπειρίας του ο κ. Κατωπόδης, είναι ότι η Κύπρος ακολουθεί τις ευρωπαϊκές τάσεις του τομέα. Παραθέτει, μάλιστα, συγκεκριμένα στοιχεία, με βάση τα οποία οι συνολικές πωλήσεις των δέκα μεγαλύτερων ευρωπαϊκών εταιρειών home improvement αυξήθηκαν το 2019 κατά το ίδιο ποσοστό που είχαν αυξηθεί και το 2018, κατά 4,6%. Αυτό, όπως λέει, καταδεικνύεται από τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν για την ετήσια έκδοση της Statistics Home Improvement Retail Europe. Οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 65.026 δισ. ευρώ. Σημαντικό είναι, επίσης, και το γεγονός ότι μεταξύ 2012 και 2019, ο όγκος των πωλήσεων των δέκα μεγαλύτερων λιανοπωλητών DIY & home improvement στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 13.568 δισ. ευρώ ή 26,4%. Συνεχίζει, λέγοντας ότι από το 2016 μέχρι και τα μέσα του 2019 υπήρξε 400% αύξηση στα τετραγωνικά των κτιρίων για τα οποία εκδόθηκαν άδειες οικοδομής στην Κύπρο. Το διάστημα Ιανουάριος 2019 - Οκτώβριος 2020 εκδόθηκαν 11.553 νέες άδειες οικοδομής, οι οποίες αντιστοιχούν σε 15.350 οικιστικές μονάδες.

Διαβάστε Επίσης:
SuperHome Center (DIY): Σταθερή η αύξηση των πωλήσεων
A & G KLEIMA IMPORT EXPORT: Σε κλίμα ανάπτυξης
IKEA: Τάση για σπίτι λειτουργικό και άνετο


Πού επενδύει η Leroy
Ο κ. Κατωπόδης αναφέρει με ικανοποίηση ότι η εταιρεία του, κατά τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. «Έχουμε εστιάσει την προσοχή μας κάνοντας σημαντική επένδυση στον τομέα των κατασκευαστικών και δομικών υλικών στο πλαίσιο μιας στρατηγικής επιλογής. Έχουμε αφιερώσει έναν χώρο έκτασης 2.000 τ.μ. στο εξωτερικό του καταστήματός μας, αποκλειστικά με σκοπό να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πελατών, ιδιωτών και επαγγελματιών», όπως εξηγεί. Παράλληλα, λέει, παρατηρείται μια σταθερά ανοδική τάση σε προϊόντα, όπως, πόρτες, παράθυρα, είδη υγιεινής και κουζίνες τα οποία ολοκληρώνουν την κατασκευή. Αναφερόμενος στο προσωπικό της Leroy Merlin, επισημαίνει τη βάση της εξειδίκευσης που διαθέτει και της δέσμευσης της εταιρείας που πρόσφατα έλαβε τη διάκριση Great Place to Work, ενώ είναι υποψήφια στην κατηγορία Best Work Place στα IN Business Awards. Το γεγονός αυτό, τονίζει, ενισχύει την προσπάθεια, καθώς μαζί με την ομάδα σχεδιαστών και διακοσμητών καλύπτουν όλες τις ανάγκες, συμβουλεύοντας και τους ήδη έμπειρους καταναλωτές αλλά και όσους νέους DIYers επιθυμούν να ξεκινήσουν να ασχολούνται με τα μαστορέματα.

Αύξηση λόγω lockdown
Σε ερώτηση για το πώς και πόσο τους επηρέασε το lockdown, ο store business leader της Leroy Merlin απαντά επί λέξει: «Το σπίτι όλων μας αυτό το διάστημα έγινε ακόμα περισσότερο σπίτι μας. Άλλαξε, έπαιξε διαφορετικούς ρόλους, κάλυψε ποικίλες ανάγκες και απετέλεσε το κέντρο του κόσμου μας. Έγινε χώρος εργασίας για εμάς και σχολείο για τα παιδιά. Μετατράπηκε σε παιδική χαρά την ώρα του παιχνιδιού, σε γυμναστήριο για να ασκηθούμε, σε εργαστήριο για τα νέα μας χόμπι και μαστορέματα. Η πανδημία ενίσχυσε έντονα την τάση για homing και cocooning, έτσι σε κάθε χώρα όπου υπήρξε παρατεταμένος εγκλεισμός, παρατηρήθηκε και αύξηση των πωλήσεων στο home improvement». Κατά τον ίδιο, η Κύπρος δεν μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη και με βάση τις έρευνες, οι πωλήσεις, αμέσως μετά το άνοιγμα των καταστημάτων που είχαν κλείσει λόγω του lockdown την περασμένη άνοιξη, αυξήθηκαν κατά 30%. Κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού και αμέσως μετά, προσθέτει, παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στα προϊόντα κήπου, χρωμάτων φωτιστικών και διακόσμησης, γεγονός που αναδεικνύει τις συναισθηματικές και πρακτικές ανάγκες οι οποίες προέκυψαν και παράλληλα την ευχαρίστηση η οποία συνεπάγεται από την κάλυψη αυτών των αναγκών.

Ολοκληρωμένες προτάσεις
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Κατωπόδης υποδεικνύει ότι η βασική διαφοροποίηση της Leroy Merlin από τους ανταγωνιστές της, είναι ότι προσφέρει μια ολοκληρωμένη λύση στους πελάτες της κάτω από μία στέγη και η οποία ξεκινά από την κατασκευή και την ανακαίνιση και φθάνει μέχρι τη διακόσμηση ενός σπιτιού. Στο κατάστημα μας, συνεχίζει, βρίσκει κανείς περισσότερους από 45.000 κωδικούς προϊόντων. Υποστηρίζουν επίσης, όπως αναφέρει, τους πελάτες τους με ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως εσωτερική σχεδίαση, παράδοση, συναρμολόγηση και εγκατάσταση, ώστε να διευκολύνεται η ολοκλήρωση του έργου τους.

Δυναμικά στη νέα εποχή
Καθ’ όλα αισιόδοξος για το μέλλον εμφανίζεται ο κ. Κατωπόδης. Αφού επισημαίνει πως η πορεία των πελατών στην ψηφιακή εποχή επιταχύνθηκε με την έλευση της πανδημίας, εκτιμά πως αυτό θα διατηρηθεί και γι’ αυτό, όπως τονίζει, το 2021 το επιχειρηματικό μοντέλο του φυσικού καταστήματος θα ενισχυθεί από ψηφιακές υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου και κάρτα πιστότητας, με απώτερο στόχο την παροχή στον πελάτη μιας πολυκαναλικής εμπειρίας, η οποία θα αυξήσει την ικανοποίησή του. Εκφράζει μάλιστα τη βεβαιότητα, ότι η αναβάθμιση αυτή θα συνεχιστεί και θα δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αξιοποιήσουν υπηρεσίες click&collect, ενώ θα ενισχυθεί περισσότερο και η επιλογή kerbside εμπορίου, δηλαδή η οργάνωση τοποθεσιών παραλαβής ανεξάρτητων από το κατάστημα.

Αναβάθμιση & επέκταση
Ο κ. Κατωπόδης επισημαίνει ότι όλη η προσπάθεια εμπερικλείεται στο πλαίσιο της τάσης η οποία υπάρχει ήδη, που είναι να πραγματοποιείται έρευνα από τον πελάτη μέσω διαδικτύου πριν μεταβεί στο κατάστημα και προσθέτει πως: «Ήδη έχουμε ξεκινήσει τις διαδικτυακές παρουσιάσεις κουζινών με ενθαρρυντικά αποτελέσματα, τα οποία μας ωθούν να προωθήσουμε τις επιλογές και σε άλλα προϊόντα. Μελετούμε παράλληλα με πολλή σοβαρότητα την επέκτασή μας, εφαρμόζοντας καθαρά επιχειρηματική λογική, ώστε να προσθέσουμε αξία στους καταναλωτές, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας». Αναφέρεται εξάλλου στην αναβάθμιση των χώρων της Leroy φέτος, για να γίνουν, όπως σημειώνει, ακόμη πιο εύχρηστοι και φιλικοί. Η μεγάλη ανανέωση, διευκρινίζει, θα γίνει στο τμήμα δαπέδων με ιδιαίτερη έμφαση στο υποτμήμα των πλακιδίων, μιας και τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των Κυπρίων καταναλωτών και αναδεικνύεται το τμήμα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη στο κατάστημα».

Η αγορά διαμορφώνεται
Σε ερώτηση για το ποιες είναι οι μεγάλες τάσεις, που βλέπει στην αγορά του home improvement στην Κύπρο τα επόμενα χρόνια, ο κ. Κατωπόδης εκτιμά πως οι τάσεις που θα αναπτυχθούν θα στοχεύουν στην ανάπτυξη συστημάτων υγιεινής και ποιότητας του περιβάλλοντος εντός και εκτός της κάθε οικίας. Όπως αναφέρει, οι λύσεις αποθήκευσης και οργάνωσης θα επεκταθούν, προσφέροντας τη δυνατότητα εύρυθμης εργασίας από το σπίτι. «Θα ανακαλύψουμε ξανά τον προσωπικό μας χώρο, αναθεωρώντας τις συνήθειες και τις ανάγκες μας», όπως λέει χαρακτηριστικά. Μια από τις αλλαγές που παρατηρεί τα τελευταία χρόνια, είναι η αγοραστική συμπεριφορά των πελατών τους, κυρίως όσον αφορά τις διαδικτυακές δραστηριότητες και τον συνδυασμό προϊόντων που αγοράζουν και συνεχίζει λέγοντας ότι αρχικά οι πελάτες τους αγόραζαν προϊόντα για μικρότερα έργα, όπως εργαλεία, χρώματα και είδη κήπου. «Διαπιστώσαμε ότι τα τελευταία χρόνια η εμπιστοσύνη τους στη Leroy Merlin εδραιώθηκε και τώρα αυξήθηκαν οι αγορές τους σε προϊόντα που έχουν να κάνουν περισσότερο με ανακαίνιση, όπως πλακάκια, είδη υγιεινής και οικοδομικά», προσθέτει.

Νέες ευκαιρίες
Ο store business leader της Leroy θεωρεί πως η πανδημία επηρέασε και θα συνεχίσει να επηρεάζει τον τρόπο επικοινωνίας, τη μάθηση, την εργασία, τις συναλλαγές και την κατανάλωση. Νικητές, όπως λέει, θα είναι οι οργανισμοί που θα δοκιμάσουν και θα διερευνήσουν όλες τις σχετικές δημιουργικές δυνατότητές τους. Εκτιμά, μάλιστα, ότι οι ανησυχίες και το ενδιαφέρον για την υγεία είναι τάσεις που ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και δεν θα υποχωρήσουν μετά το τέλος της κρίσης. Αντίθετα, υποδεικνύει, η υγεία θα βρεθεί στο επίκεντρο και νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες θα αναδυθούν για όλους.

Λύσεις για όλους
Ερωτηθείς για το πελατολόγιό τους, σημειώνει ότι η Leroy Merlin απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους που επιθυμούν να δημιουργήσουν, να βελτιώσουν τον κόσμο τους, προσφέροντάς τους ποιοτικές λύσεις στις καλύτερες τιμές. «Αν θέλουμε να ορίσουμε το κοινό μας, θα λέγαμε ότι μπορούμε να το διαχωρίσουμε σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη είναι το ευρύ κοινό, η οποία περιλαμβάνει τους τελικούς καταναλωτές, κυρίως μεταξύ 25 και 70 ετών, που επιθυμούν να ανακαινίσουν ή να επιδιορθώσουν το σπίτι ή το γραφείο τους εύκολα και οικονομικά. Η δεύτερη κατηγορία είναι οι επαγγελματίες, η οποία περιλαμβάνει τεχνίτες κάθε είδους, όπως εργολάβους, υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους, οι οποίοι αναζητούν τη μεγάλη ποικιλία προϊόντων που έχουμε στις καλύτερες τιμές και όλα κάτω από μια στέγη». Αναφέρει ακόμη ότι υπάρχουν δυο κύριες ομάδες καταναλωτών, που είναι πρωταγωνιστές στη βελτίωση του σπιτιού και δεν είναι άλλες από τους Baby Boomers και τους Generation X.

Facts & Figures

ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Leroy Merlin

Διαθέτει ένα τεράστιο δίκτυο καταστημάτων σε 15 χώρες παγκοσμίως και ειδικεύεται στον τομέα της ανακαίνισης και του home improvement. Είναι μέλος του γαλλικού ομίλου ADEO με 130.000 συνεργαζόμενους συνεργάτες και 1.200 καταστήματα σε 15 χώρες. Το 2011 άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Κύπρο και συγκεκριμένα στη Λευκωσία, παρέχοντας πάνω από 45.000 διαφορετικά προϊόντα.

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ:

Στο κατάστημα βρίσκει κανείς περισσότερους από 45.000 κωδικούς προϊόντων, που χωρίζονται σε τέσσερις βασικούς τομείς:

Κατασκευές: Εργαλεία, ξυλεία, χρώματα, οικοδομικά και μονωτικά υλικά, κιγκαλερία, ηλεκτρολογικά και υδραυλικά.

Ολοκληρωμένες λύσεις: Μπάνιο, κουζίνα, δάπεδα, αποθήκευση και τακτοποίηση, πόρτες και παράθυρα.

Κήπος: Δάπεδα, σκίαση, περίφραξη, έπιπλα και μηχανήματα κήπου και όλα τα προϊόντα για την καλλιέργεια και τη φροντίδα

των φυτών.

Διακόσμηση και φωτιστικά: Μια μεγάλη συλλογή για τη διακόσμηση και τον φωτισμό κάθε χώρου. Οι υπηρεσίες που προσφέρονται, σε συνδυασμό με την τεράστια ποικιλία προϊόντων, καθιστούν το καταστήματά μας ιδανικό προορισμό για όλους όσοι χρειάζονται προσωποποιημένες λύσεις σχετικά με τη συντήρηση, επισκευή και βελτίωση της κατοικίας τους.

Στα μέτρα σου: Κοπή ξυλείας, ραφή υφασμάτων, ανάμειξη χρωμάτων, 3D σχεδιασμός κουζίνας, μαθήματα μαστορέματος και συμβουλές διακόσμησης.

 

Στα καταστήματα προσφέρονται:

Δωρεάν στάθμευση, πρόσβαση ΑμεΑ, ερμάρια φύλαξης, δωρεάν WiFi, ATM, ανακύκλωση συσκευών και μπαταριών και λειτουργεί καφετέρια.

 

CEO/ BUSINESS LEADER:

Δημήτρης Κατωπόδης

 

Διευθυντική ομάδα:

Mick Ευγενίου, υπεύθυνος προγραμματισμού παραγγελιών

Μιχάλης Κοντός, διευθυντής εμπορικών τμημάτων

Γεωργία Κούσκουνου, διευθύντρια εμπορικών τμημάτων

Ελίνα Χαλινίδη, διευθύντρια εμπορικών τμημάτων

Ιωάννης Νικησιάνης, διευθυντής εμπορικών τμημάτων

Ιωάννης Γιαννή, διευθυντής εμπορικών τμημάτων

Βασίλειος Πανόπουλος, οικονομικός διευθυντής

Ιάσων Μακρής, διευθυντής ανθρώπινου δυναμικού

Θωμάς Μυλωνάς, διευθυντής εξυπηρέτησης πελατών

Άδωνις Κυπριανίδης, διευθυντής εφοδιαστικής αλυσίδας

Μάρτιν Ρομέρο, υπεύθυνος συντονισμού αγορών

Λουκία Μαρία Βασιλειάδου, διευθύντρια μάρκετινγκ

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ: 147 άτομα

 

ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ Τ.Μ.: 1 κατάστημα 12.000 τ.μ.

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

Διεύθυνση: Καλαμών 16 Στρόβολος, 2032, Λευκωσία

 

ΕΤΗΣΙΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: €32 εκατ.

*Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό IN Business στο αφιέρωμα home improvement-DIY

Δειτε Επισης

Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά
Ενέργεια χωρίς ζάχαρη με τα νέα προϊόντα Monster Energy Ζero Sugar
Ανεξαρτησίας: Ο μονόδρομος, ο δύσκολος στόχος για πεζόδρομο και ο ανταγωνισμός από τα malls
Ξάνθος Σαρρής: Η αναγέννηση της ΕΥΡΗΚΑ
«Μάχη» αδειοδότησης για τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Οι διαδικασίες που τρέχουν και ποια τα δεδομένα
Mall of Cyprus: Μέρισμα €7,5 εκατ. από τα κέρδη 2022 και 2023
Λιανεμπόριο: Το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων για τις επιχειρήσεις και η εξίσωση της ακρίβειας
Η Visa ανακοινώνει τον νικητή του διαγωνισμού της για ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο