E. Θεοδότου: Οι επιχειρήσεις να συναισθανθούν το βάρος της ευθύνης τους

Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα ανακοίνωσαν πρόσφατα τον τερματισμό της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών εντύπων, μίας ιδιαίτερα προσφιλούς προωθητικής πρακτικής για τις υπεραγορές. Η εταιρεία ενέταξε αυτήν της την απόφαση στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, επιβεβαιώνοντας παράλληλα πώς αποτελεί ακόμη ένα βήμα προς την μετάβασή της στην ψηφιακή εποχή και στην πλήρη ψηφιοποίηση των λειτουργιών της.

Η Υπεύθυνη Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης των Υπεραγορών Αλφαμέγα, Ελίνα Θεοδότου, εξέφρασε ικανοποίηση για τη θετική υποδοχή της οποίας έτυχε η εγκατάλειψη της πρακτικής της κατ’ οίκον διανομής διαφημιστικών εντύπων, εκφράζοντας παράλληλα την προσδοκία να συνειδητοποιήσουν περισσότεροι οργανισμοί την ανάγκη να υιοθετήσουν πιο υπεύθυνες πρακτικές απέναντι στο περιβάλλον. Η κ. Θεοδότου ξεδίπλωσε στο InBusinessΝews το σκεπτικό της απόφασης, αλλά και το πώς αντιλαμβάνεται η εταιρεία τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Σχολιάστηκε ιδιαίτερα η απόφαση για τερματισμό της κατ’ οίκον διανομής διαφημιστικών εντύπων. Πώς προέκυψε αυτή η εξέλιξη;
Το γεγονός ότι συζητήθηκε κατά τρόπο θετικό η απόφασή μας να τερματίσουμε την κατ’ οίκον διανομή διαφημιστικών εντύπων μας, είναι μία εξέλιξη που επιβεβαιώνει ότι λάβαμε τη σωστή απόφαση, την κατάλληλη στιγμή. Επιπλέον, οι θετικές αντιδράσεις μάς γεμίζουν με ικανοποίηση και μας κάνουν να αισιοδοξούμε ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν την ανάγκη για υιοθέτηση περιβαλλοντικά υπεύθυνων πρακτικών. Η προοπτική του τερματισμού της κατ’ οίκον διανομής διαφημιστικών εντύπων ήταν μία επιλογή που εξετάζαμε εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα. Πάντοτε προσμετρούμε τις απόψεις των πελατών μας, ενώ το να λειτουργούμε υπεύθυνα απέναντι στο περιβάλλον και την τοπική κοινωνία είναι μέρος της κουλτούρας και του τρόπου λειτουργίας της εταιρείας μας. Κρίναμε ότι η χρονική στιγμή ήταν η κατάλληλη και οι συνθήκες προσφέρονταν για να εγκαταλείψουμε οριστικά μία πρακτική που ειδικά τα τελευταία χρόνια είχε εξελιχθεί σε ρυπογόνο παράγοντα στις πόλεις, ενώ είχε γίνει ιδιαίτερα ενοχλητική για τους πολίτες που βομβαρδίζονται καθημερινά με δεκάδες διαφημιστικά φυλλάδια. Οι πολίτες σήμερα, δεν διαθέτουν τον χρόνο για να μελετήσουν όλα τα διαφημιστικά έντυπα που καταλήγουν στα γραμματοκιβώτιά τους.

Είναι μία απόφαση που συνδέεται και με τη στροφή των Υπεραγορών Αλφαμέγα στην τεχνολογία σε όλες τις πτυχές της λειτουργίας τους;
Σωστά έχετε εντοπίσει ότι έχουμε ενσωματώσει την τεχνολογία σε μία σειρά από λειτουργίες μας και στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Θεωρούμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός μας είναι καθοριστικό στοιχείο για τη βιώσιμη ανάπτυξή μας. Είναι γεγονός ότι οι πολίτες ολοένα και περισσότερο στρέφονται στο διαδίκτυο αναζητώντας πληροφορίες και ενημέρωση για διάφορα θέματα ή ακόμη και για τα ψώνια τους. Τάση που έγινε ακόμη πιο έντονη εν μέσω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων. Οι ανάγκες, λοιπόν, μεταβάλλονται αναλόγως της εποχής. Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή και η πλήρης ψηφιοποίηση των λειτουργιών και εργασιών μας, είναι κορυφαίος στρατηγικός στόχος για τις Υπεραγορές Αλφαμέγα. Σε αυτό το πλαίσιο, αποφασίσαμε τον τερματισμό της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων, καλώντας παράλληλα τους πελάτες μας να αξιοποιούν τα ηλεκτρονικά κανάλια επικοινωνίας που διατηρεί η εταιρεία για ενημέρωσή τους, όπως η ιστοσελίδα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και την εφαρμογή Αλφαμέγα Loyalty App.

Πώς φθάνετε, όμως, στον καταναλωτή που χρειάζεται ενημέρωση για τις προσφορές σας αλλά δεν έχει ψηφιακές δεξιότητες;
Έχουμε προνοήσει για αυτό. Να διευκρινίσουμε ότι δεν καταργούνται εντελώς τα ενημερωτικά φυλλάδια, αφού δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε ότι για αρκετούς πολίτες παραμένουν ένας χρήσιμος οδηγός για τα ψώνια τους. Αυτό που σταματά είναι η κατ’ οίκον διανομή των ενημερωτικών φυλλαδίων. Πέρα από το διαδίκτυο και το Αλφαμέγα Loyalty App, οι πελάτες μας μπορούν να προμηθεύονται τα φυλλάδια στα καταστήματά μας, σε όλες τις πόλεις όπου δραστηριοποιούμαστε. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι όλα τα ενημερωτικά φυλλάδια των Υπεραγορών Αλφαμέγα εκτυπώνονται σε χαρτί που φέρει το ευρωπαϊκό οικολογικό σήμα EU ECOLABEL, δηλαδή από υλικό το οποίο είναι πιστοποιημένα φιλικό προς το περιβάλλον.

Ποιες άλλες υπεύθυνες πρακτικές εφαρμόζει η εταιρεία σας;
Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί βασικό πυλώνα δράσης στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιούν οι Υπεραγορές Αλφαμέγα. Στόχος μας είναι να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα μέσα από τη λειτουργία μας και παράλληλα να συμβάλουμε στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πελατών μας. Για αυτό και μας χαροποίησε ιδιαίτερα η θετική ανταπόκριση που είχε η απόφασή μας να εγκαταλείψουμε την πρακτική της κατ’ οίκον διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων.

Πέρα από την κατάργηση της κατ’ οίκον διανομής διαφημιστικών εντύπων, όμως, έχουμε υιοθετήσει και μια σειρά από άλλες υπεύθυνες πρακτικές απέναντι στο περιβάλλον. Όπως γνωρίζετε, μεταξύ άλλων, έχουμε αναλάβει μία σειρά από δράσεις στο πλαίσιο της προσπάθειας κατάργησης της πλαστικής σακούλας, με στόχο την προώθηση των τσαντών πολλαπλής χρήσης για τους πελάτες μας. Προς αυτή την κατεύθυνση συνεργαζόμαστε με την Κυπριακή Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος CYMEPA και μέσω των εκστρατειών που πραγματοποιούμε υποστηρίζουμε οικονομικά τις ενέργειές της για προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, κάθε χρόνο ανάλογα με τις πωλήσεις συγκεκριμένης επαναχρησιμοποιούμενης τσάντας, μέρος των εσόδων διατίθεται για την ενίσχυση της CYMEPA. Σημειωτέων ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν από μια ποικιλία επαναχρησιμοποιούμενων τσαντών για τις αγορές τους στα καταστήματά μας.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τη CYMEPA και την εταιρεία Unilever αναλάβαμε μία ακόμα πρωτοβουλία με στόχο τη μείωση πλαστικών μιας χρήσης στα σχολεία. Ο λόγος για την εκστρατεία «Φροντίζουμε τα ΣΧΟΛΕΙΑ προστατεύουμε το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ», στο πλαίσιο της οποίας δόθηκε η δυνατότητα σε 996 μαθητές να μεταφέρουν το κολατσιό και το νερό τους σε επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία. Η εκστρατεία θα συνεχιστεί και τη νέα σχολική χρονιά, με την προσφορά στα σχολεία δοχείων με κρεμουσάπουνα και υγρό σαπούνι, με στόχο πάντοτε τον περιορισμό της χρήσης πλαστικών συσκευασιών.

Παλαιότερα, διοργανώσαμε ημέρα ανακύκλωσης μπαταριών, ενώ τοποθετήσαμε κάδους συλλογής μπαταριών σε όλα τα καταστήματά μας.

Πιστεύουμε ότι είναι μείζονος σημασίας να αλλάξουμε συνήθειες ατομικά και συλλογικά. Να γίνουμε πιο υπεύθυνοι απέναντι στο περιβάλλον. Και ειδικά οι επιχειρήσεις, οφείλουμε να συναισθανθούμε το βάρος της ευθύνης που μας αναλογεί, αναλαμβάνοντας δράση και συγκεκριμένες πρωτοβουλίες με στόχο να μειώσουμε την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη δραστηριότητά μας. Η προστασία του περιβάλλοντος δεν είναι θέμα επιλογής. Καθένας από εμάς οφείλει και μπορεί να βάλει το λιθαράκι του για την αναστροφή της φθίνουσας πορείας του. 
 

Δειτε Επισης

Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών
Υπηρεσία Καταναλωτή: Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων
Μια συλλογή από premium mixers εισέρχεται δυναμικά στην κυπριακή αγορά