Μ. Κωνσταντίνου: Εθνικό ζήτημα το χαλλούμι

Εθνικό ζήτημα με σοβαρές οικονομικές προεκτάσεις αποτελεί το θέμα του χαλλουμιού και οι εξελίξεις που το καθορίζουν, καθώς πρόκειται για το δεύτερο προϊόν εξαγωγής της χώρας μας σε αξία, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Χαραλαμπίδης Κρίστης, Μάριος Κωνσταντίνου. Η εταιρεία του, ένθερμος υποστηρικτής του γαλακτοκομικού μας πολιτισμού, στήριξε και φέτος, ως στρατηγικός συνεργάτης, το Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος, που  πραγματοποιήθηκε στις 13 αυτού του μήνα.
 
Tο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος, που πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά, στόχευσε στην ενημέρωση των συμμετεχόντων για τις διεθνείς τάσεις και πρακτικές στον τομέα της σύγχρονης γαλακτοβιομηχανίας, καθώς και στην ανάλυση θεμάτων όπως οι νέες τεχνολογίες, οι καινοτομίες και οι εξαγωγικές διαδικασίες. Επίσης, συζητήθηκαν οι κυριότερες προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν τόσο οι παραγωγοί όσο και οι γαλακτοβιομηχανίες. Μεταξύ αυτών και ο διεθνής ανταγωνισμός.
 
«Σκοπός του συνεδρίου, αλλά και της Χαραλαμπίδης Κρίστης, ως της μεγαλύτερης γαλακτοβιομηχανίας της Κύπρου και ηγέτιδας στον τομέα της, είναι η αξιοποίηση των προκλήσεων βελτίωσης και των τεράστιων προοπτικών ανάπτυξης στον τομέα τόσο σε τοπικό όσο και διεθνές επίπεδο», επισημαίνει ο κ. Κωνσταντίνου, τονίζοντας ότι είναι απαραίτητη η δημιουργία και η προσφορά προστιθέμενης αξίας για τον καταναλωτή, κάτι που η κυπριακή βιομηχανία γάλακτος έχει όλες τις προοπτικές να πετύχει.
 
Τι περακολουθήσαμε φέτος από το συνέδριο;
 
Το συνέδριο ανάδειξε τη σημασία και την αναγκαιότητα της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, που σχετίζονται με τον ευαίσθητο και πολύ σημαντικό τομέα της γαλακτοβιομηχανίας. Παράλληλα, μέσα από τις παρουσιάσεις κορυφαίων ομιλητών και την παραγωγική συζήτηση προέκυψαν  σημαντικά πορίσματα, αλλά και ιδέες, οι οποίες θα μπορούν αξιοποιηθούν για την κατοχύρωση και την προστασία των γαλακτοκομικών μας προϊόντων και των εμπορικών τους σημάτων στο εξωτερικό, για την ανάπτυξη καινοτόμων ειδών και την ανάδειξη του γαλακτοκομικού μας πολιτισμού.
 
Προκλήσεις και εξελίξεις 

Ποια είναι τα κυριότερα θέματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο τομέας του γάλακτος στην Κύπρο;
 
Ο τομέας του γάλακτος στην Κύπρο αντιμετωπίζει θέματα τα οποία ποικίλλουν από επιχείρηση σε επιχείρηση. Το υψηλό κόστος παραγωγής, σε σχέση με τα άλλα κράτη της ΕΕ, αποτελεί, όμως, ένα από τα κυριότερα και κοινά προβλήματα. Αυτό οφείλεται στην ίδια τη δομή της κυπριακής αγελαδοτροφίας. Παρά τις σοβαρές προσπάθειες που έχουν γίνει, οι δείκτες που αντικατοπτρίζουν τη μέση παραγωγικότητα της αγελαδοτροφικής εκμετάλλευσης είναι στη χώρα μας δραματικά χαμηλοί.
 
Ποιες οι σημαντικότερες πρόσφατες εξελίξεις που καθορίζουν την πορεία και το προφίλ του;
 
Η συνεχιζόμενη αύξηση στις εξαγωγές χαλλουμιού, που συνεχίστηκε και το 2018, έχει οδηγήσει τον κλάδο σε νέα επίπεδα - ρεκόρ τόσο στη διάθεση του γάλακτος όσο και στην παραγωγή του δημοφιλούς αυτού γαλακτοκομικού προϊόντος. Επιπλέον, η υπογραφή του πρωτοκόλλου εξαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων μεταξύ Κίνας και Κύπρου έχει δημιουργήσει περαιτέρω περιθώρια ανάπτυξης για τον κλάδο. Ακόμα, η εξαγγελία ίδρυσης και λειτουργίας γαλακτοκομικής σχολής στην Αθηαίνου θα  μπορούσε να θεωρηθεί ως μια πολύ καλή εξέλιξη για την επιστημονική κατάρτιση και την απασχόληση της νέας γενιάς στον τομέα της γαλακτοβιομηχανίας.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι η Κύπρος, παρά το μικρό της μέγεθος, κατόρθωσε να κερδίσει τις παγκόσμιες αγορές, χάρη στον επαγγελματισμό, την τεχνογνωσία και τη δραστηριότητα του τομέα της βιομηχανίας γάλακτος. Και όταν η ανάπτυξη βρίσκεται σε αρμονία με τις παραδοσιακές αξίες, οι προοπτικές είναι εξαιρετικές.
 
Το όραμα της Χαραλαμπίδης Κρίστης       
                                                                              
Η Χαραλαμπίδης Κρίστης κατάφερε, σε μια πορεία 70 χρόνων, να εξάγει προϊόντα σε 32 χώρες και να κατέχει ηγετική θέση σε όλες, σχεδόν, τις κατηγορίες ειδών που παράγει ή διανέμει. Πόσο δύσκολη ήταν η πορεία αυτή;

Στη Χαραλαμπίδης Κρίστης όλοι συμμεριζόμαστε με συνέπεια ένα κοινό όραμα: Να προσφέρουμε Το Καλύτερό Μας στους καταναλωτές, δημιουργώντας προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και διατηρώντας πάντα αναλλοίωτες τις αξίες μας. Αυτό το όραμα μας ενώνει, μας εμπνέει, μας εξελίσσει και μας καθοδηγεί, ενώ η αυθεντικότητα των γεύσεων των προϊόντων μας έχει αναγνωρισθεί κι έχει κερδίσει την εκτίμηση, αλλά και την καρδιά των καταναλωτών τόσο στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό. Σίγουρα, σε κάθε πορεία ανάπτυξης παρουσιάζονται δυσκολίες και προβλήματα, όμως με στρατηγική διαχείριση και αφοσιωμένη ομάδα όλα αντιμετωπίζονται.
 
Ποιο προϊόν θεωρείται η ναυαρχίδα σας;
 
Nαυαρχίδα μας είναι το φρέσκο γάλα Χαραλαμπίδης Κρίστης. Με αυτό, εξάλλου, ξεκίνησε η εταιρεία μας πριν από 75,σχεδόν, χρόνια. Αγνό φρέσκο αγελαδινό γάλα, το οποίο συλλέγεται καθημερινά από τις φάρμες της Κύπρου. Παστεριώνεται, ομογενοποιείται και εμφιαλώνεται στις σύγχρονες εγκαταστάσεις μας, κάτω από αυστηρές συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και συνεχείς ποιοτικούς ελέγχους, χωρίς να αλλοιώνονται τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος, όπως καθορίζονται από το σύστημα διαχείρισης ποιότητας που εφαρμόζει η εταιρεία. 
 
Lovebrand, όμως, θα αποκαλούσα το γαλατάκι σοκολάτας και μπανάνας, με το οποίο μεγάλωσαν και μεγαλώνουν γενιές και γενιές Κυπρίων, εδώ και 47 χρόνια. Αποτελεί ένα δυνατό και διαχρονικό κρίκο αγάπης για τους Κύπριους καταναλωτές κάθε ηλικίας και είναι, μάλιστα, το πρώτο προϊόν της Χαραλαμπίδης Κρίστης που εντάχθηκε στο πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεγγύης της εταιρείας, Συμμετοχή.  
 
 

Δειτε Επισης

Φέτος το Πάσχα οι προσφορές είναι επικές-Smartphones με €0 αρχικά και €200 έκπτωση
Υπουργείο Εμπορίου: Εφαρμόζονται κανονισμοί για έλεγχο της μεσιτείας όπλων
Κλειστά τα γενικά καταστήματα την Πρωτομαγιά-Τι ισχύει για όσους εργαστούν
Έπιπλα Andreotti: Η one-stop-shop επιλογή σου!
Εννέα μνηστήρες για την ανάπτυξη και λειτουργία του e-kalathi-Οι προσφοροδότες και τα ποσά που δήλωσαν
Τα προβλήματα στην εμπορία και προώθηση των κυπριακών κρασιών στην ντόπια και ξένη αγορά
Skybags: Ποιοτική μόδα που στοιχίζει λιγότερα
Κατά παρέκκλιση και στο Υπουργικό τα δύο νέα malls στη Λεμεσό-Το κυκλοφοριακό χάος και οι νέοι κυκλικοί κόμβοι
Τα Beauty Line τιμούν την Ημέρα Γης με την εκστρατεία «Φτιάχνουμε μαζί έναν κόσμο ομορφότερο»
Μ. Παναγίδης: Επιβεβλημένη η τροποποίηση του κανονισμού της Ε.Ε. για την προστασία των καταναλωτών