«Σνομπάρουν» τις online αγορές οι Κύπριοι

Μπορεί εκατομμύρια καταναλωτές από πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ψωνίζουν σε μεγάλο ποσοστό από το διαδίκτυο, ωστόσο στην Κύπρο φαίνεται πως αυτή η τάση δεν έχει υιοθετηθεί σε τόσο μεγάλο βαθμό. Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύουν τα στοιχεία της  Eurostat για το 2017. 
 
Τη στιγμή, που η τάση για online αγορές στην Ευρώπη αυξήθηκε την περσινή χρονιά, οι Κύπριοι καταναλωτές φαίνεται πως προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους  «παραδοσιακά», κάνοντας τη βόλτα τους στα καταστήματα. Οι τελευταίες θέσεις στις οποίες κατατάσσεται η Κύπρος στις online αγορές  σε ηλεκτρονικά, βιβλία, εισιτήρια, οικιακά είδη ή είδη λιανικής, υποδεικνύον του λόγου το αληθές.  
Εξαίρεση για τους συμπατριώτες μας αποτελούν οι αγορές ταξιδιωτικών εισιτηρίων και ειδών ρουχισμού, κατηγορίες στις οποίες καταγράφεται μια σχετικά υψηλή επίδοση διαδικτυακών αγορών. Βεβαίως, και στις δύο αυτές κατηγορίες τα ποσοστά που καταγράφονται από την Κύπρο βρίσκονται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όσο.

Διαβάστε ακόμα: Συνεργατισμός: Σκάνδαλα στο ίδιο μοτίβο και το 1981

Διαβάστε ακόμα: Έτσι θα γίνει το Radisson Larnaca Beach Resort
  
54% στις online πωλήσεις ρούχων
Σύμφωνα με τη Eurostat,  ρούχα ή αθλητικά είδη αγ’όρασε μέσω διαδικτύου το 54% των Κυπρίων το 2017. Αν και φαινομενικά ικανοποιητικό, το ποσοστό αυτό θεωρείται ιδιαίτερα χαμηλό συγκριτικά άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που βρίσκεται στο 64%. Ειδικότερα, η Κύπρος βρίσκεται στην 25η θέση, ακολουθούμενη από την Ουγγαρία (51%),  τη Σλοβενία (50%), την Κροατία και την Εσθονία (49%), τη Λετονία (46%) και την τελευταία Ιταλία (39%). Πρώτη σε online αγορές τέτοιων ειδών κατατάσσεται η Ρουμανία με ποσοστό 75% και δεύτερη η Βρετανία με 74%.
 
Προτίμηση στις online κρατήσεις για ταξίδια
Όπως προκύπτει από τα εν λόγω δεδομένα, οι Κύπριοι επιλέγουν πλέον να κάνουν τις κρατήσεις για τα ταξίδια τους, κατά μεγάλο ποσοστό, μέσω διαδικτύου. Με ποσοστό 49% για το 2017, η χώρας βρίσκεται λίγο πιο κάτω από των ευρωπαϊκό μέσο όρο (53%). Πρώτη στις διαδικτυακές ταξιδιωτικές κρατήσεις για το 2017 κατατάσσεται η Ελβετία, με ποσοστό 78%.
 
Τελευταίoι στις online αγορές ηλεκτρονικών και οικιακών ειδών
Από κοντά προτιμούν τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών οι Κύπριοι, καθώς μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 13% επέλεξε να κάνει online αγορές σε ηλεκτρονικά είδη (κινητά τηλέφωνα, κάμερες, ραδιόφωνα, τηλεοράσεις, dvd) το 2017. Πρόκειται για την τελευταία θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με τον μέσο όρο να βρίσκεται στο 25% και «πρωταθλήτρια» στον τομέα αυτό την Ολλανδία, σε ποσοστό 35%.
Στο ίδιο, εξάλλου, μοτίβο κινείται και η online αγορά οικιακών ειδών (έπιπλα, παιχνίδια, πλυντήρια ρούχων ή πιάτων, φούρνοι μικροκυμάτων, οχήματα) , με την Κύπρο να κατατάσσεται επίσης στην τελευταία θέση σε ποσοστό 14%. Ο μέσος όρος της κατηγορίας ανέρχεται στο 46%, ενώ πρώτη στις διαδικτυακές αγορές οικιακών ειδών σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2017 κατατάσσεται το Ηνωμένο Βασίλειο, με ποσοστό 65%.
Πέραν των πιο πάνω, την τελευταία θέση καταλαμβάνει η Κύπρος (12%)  και στις διαδικτυακές αγορές εισιτήριων για εκδηλώσεις, συναυλίες, θέατρα κτλ.  Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος του τομέα βρίσκεται στο 39%, με πρώτη χώρα τη Δανία (69%).
 
Στους 3 τελευταίους στα είδη λιανικής
Όσον αφορά τις online αγορές στα είδη λιανικής πώλησης (τρόφιμα, ποτά, προϊόντα καπνού, καλλυντικά κ.α.), η Κύπρος κατατάσσεται τρίτη από το τέλος με ποσοστό μόλις 7%, ακολουθούμενη από την Ρουμανία και την Κροατία (5%). Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαδικτυακών αγορών στα είδη Food/ groceries ανέρχεται στο 24%, με πρώτη την Ολλανδία (37%).
 
Προτελευταίοι στα βιβλία
Πολύ πολύ πίσω και συγκεκριμένα στην προτελευταία θέση, με ποσοστό μόλις 11% , κατατάσσεται η χώρα μας στις διαδικτυακές πωλήσεις βιβλίων. Τελευταία του τομεά η Βουλγαρία με 8% και πρώτο το Λουξεμβούργο με 71%. Ο μέσος όρο βρίσκεται στο 36%.
 
Αυξάνονται στην Ευρώπη οι online αγορές
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ηλεκτρονικές αγορές εξελίσσονται όλο και περισσότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση , καθώς οι καταναλωτές εκτιμούν τα πλεονεκτήματα, όπως είναι η δυνατότητα να αγοράζουν οποιαδήποτε στιγμή και οπουδήποτε, να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων και να μπορούν να συγκρίνουν εύκολα τις τιμές.
 
Μεταξύ των ανθρώπων στην ΕΕ που είχαν χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο κατά το έτος πριν από την έρευνα του 2017, το 68% ήταν διαδικτυακοί αγοραστές σε σχέση με το 50% το 2007.
 
Όσον αφορά τα στοιχεία για τα μεμονωμένα κράτη μέλη της ΕΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν online αγορές κατά το προηγούμενο έτος ήταν στο Ηνωμένο Βασίλειο (86%), στη Σουηδία (84%), στη Δανία, στη Γερμανία, στο Λουξεμβούργο και στις Κάτω Χώρες (όλες 82%).
 
Τα τελευταία 10 χρόνια, το μερίδιο των διαδικτυακών αγοραστών στην ΕΕ αυξήθηκε για όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά κυρίως για τους νεότερους χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 16 έως 24 ετών (από 44% το 2007 σε 71% το 2017).
 
Το 2017, τα υψηλότερα ποσοστά ηλεκτρονικών αγοραστών μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου ηλικίας 16 έως 24 ετών καταγράφηκαν στις Κάτω Χώρες (90%), στη Σουηδία (89%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (88%). Επίσης, το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το μεγαλύτερο μερίδιο των μεγαλύτερων σε απευθείας σύνδεση αγοραστών ηλικίας 65 έως 74 ετών (75%).
 
 
 
 

Δειτε Επισης

AstroBank: Προς πώληση κατοικίες
Αυτοί είναι οι βραβευθέντες των 16ων IN Business Awards
Νίκος Χριστοδουλίδης: Προκηρύσσει μεγάλη εκστρατεία για το rebranding της Κύπρου ο Invest Cyprus
Δρ. Χρ. Χατζηκυπριανού: Κτηνιατρική Σχολή στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
Γ. Μιχαήλ: Ας πιστέψουμε στην κυπριακή επιχειρηματικότητα, ας γίνουμε μια πραγματικά pro-business κοινωνία
Global Chief Transformation Officer της Ogilvy ο Αντώνης Κόχειλας-Ποια τα νέα του καθήκοντα
Αυθεντικό Πάσχα στο Cap St. Georges: Ξεχωριστός προορισμός-Μοναδικές εμπειρίες
Αντώνης Ρούβας: Ηγετικός χρηματοπιστωτικός οργανισμός με ισχυρή παρουσία και στον ασφαλιστικό τομέα η Ελληνική
Εισαγωγή νέων Γραμματίων του Δημοσίου ύψους €25 εκατ. στο ΧΑΚ
Μείωση μετοχικού κεφαλαίου της Τρ. Κύπρου λόγω προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών-Η ανακοίνωση του ΧΑΚ