«Μελίγυρις»: Από την Κρήτη σε ΗΠΑ, Καναδά και Κίνα

Όταν ο Μανόλης Στεφανάκης ανέλαβε τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης παραγωγής μελιού, στην Κρήτη, είχε δύο προκλήσεις: αφενός να συνεχίσει την παράδοση που η οικογένεια έχτισε και διατήρησε ένα σχεδόν αιώνα και, αφετέρου, να πετύχει το δικό του στοίχημα. Να αναπτύξει την εταιρεία, να διευρύνει τις εργασίες, τα προϊόντα, να βγει από τα όρια της Κρήτης και να κατακτήσει την ελληνική αγορά και –γιατί όχι- και αγορές του εξωτερικού.

Η «Μελίγυρις», που ξεκίνησε να παράγει μέλι το 1920, πέρασε το 1992 στην ιδιοκτησία των αδελφών Μανόλη και Γιάννη Στεφανάκη, οι οποίοι μέσα στα 25 αυτά χρόνια ταξίδεψαν τη «Μελίγυρι» ως τις Η.Π.Α., τον Καναδά ακόμα και την Κίνα και τριπλασίασαν τον τζίρο της. 

Με ένα «δύσκολο» προϊόν, μεγάλου ανταγωνισμού τόσο σε ποιότητα όσο και σε τιμή, οι διεθνείς πόρτες για το μέλι δεν ανοίγουν εύκολα. Σ’ αυτό συνέβαλλαν και αθέμιτες πρακτικές, ευτυχώς περιορισμένης έκτασης, κάποιων παραγωγών στο παρελθόν, που αντί να εκμεταλλευθούν την ευκαιρία εξόδου σε νέες αγορές, προτίμησαν την «εύκολη» οδό της κερδοσκοπίας, διοχετεύοντας «φθηνό» μέλι, όχι μόνο στην τιμή αλλά και στην ποιότητα. Κάπως έτσι, όχι μόνο δεν άνοιξαν οι πόρτες, αλλά σε ορισμένες αγορές έκλεισαν σχεδόν ερμητικά. 

Για να κλείσουν μια συνεργασία στο εξωτερικό, ο Γιάννης και ο Μανόλης Στεφανάκης γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι χρήματα απαιτείται να ξοδέψουν για να συμμετάσχουν στις διεθνείς εκθέσεις (στη μικρότερη διεθνή έκθεση το κόστος είναι 15.000-20.000 ευρώ) και με αβέβαιο αποτέλεσμα, αφού ένα deal μπορεί να είναι και θέμα τύχης. Συνειδητοποίησαν επίσης ότι έχαναν σημαντικά events λόγω έλλειψης ενημέρωσης ή επειδή, αντικειμενικά, δεν μπορούσαν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις εξελίξεις. 

Με ένα σύγχρονο εργαστήριο ποιοτικού ελέγχου, τις εγγυήσεις της σύγχρονης βιομηχανοποίησης και τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, όπως η πιστοποίηση ασφάλειας τροφίμων IFS από την ΤUV NORD, η πιστοποίηση FDA, η πιστοποίηση για την απουσία γύρης και μεταλλαγμένων φυτών, η «Μελίγυρις» πήρε πρώτα τη σφραγίδα διεθνών διακρίσεων (Μέλι Θυμαρίσιο και Μέλι Δάσους και Αγριοβοτάνων βραβεύθηκαν στο Λονδίνο το 2014) και με διαβατήριο τα βραβεία ξεκίνησαν την προσπάθεια επέκτασης σε αγορές του εξωτερικού.

Όμως, ακόμα και σε μια αγορά, όπως της Κύπρου, για την οποία η Ελλάδα αποτελεί τον σημαντικότερο εμπορικό εταίρο, με πολλά κοινά χαρακτηριστικά και ισχυρούς δεσμούς, η πρόσβαση μιας εταιρείας όπως η «Μελίγυρις» δεν είναι εύκολη αν δεν υπάρχει δικτύωση. Ευτυχής σύμπτωση για τη «Μελίγυρις» ήταν η συνεργασία της με την εταιρεία “Attikouris Enterprises Ltd” μέσω της οποίας το μέλι «Μελίγυρις» βρήκε μια θέση στην αγορά της Κύπρου.

Στην αναζήτηση δικτύωσής της, η «Μελίγυρις» συνάντησε το Πρόγραμμα Επιχειρηματικών Αποστολών “Go International” του Ομίλου Eurobank. Το Πρόγραμμα την έφερε σε επαφή με μεγάλους αγοραστές του εξωτερικού και η «Μελίγυρις», μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας “Exportgate”, για την επιχειρηματική δικτύωση των κυπριακών και των ελληνικών επιχειρήσεων, συμμετέχει σε ένα μεγάλο διεθνές δίκτυο, με τη βοήθεια του οποίου κατάφερε να φθάσει στο 60% των πωλήσεών της σε εξαγωγές σε 13 χώρες και άνοιξε δύσκολες αγορές, όπως οι Η.Π.Α., η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Κορέα και η Κίνα. 



Με το brand name του Ομίλου Eurobank και τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Επιχειρηματικών Αποστολών “Go International” - που πέρυσι έγινε στην Κρήτη και φέτος θα γίνει στη Θεσσαλονίκη - η «Μελίγυρις» απόκτησε αυτό που της έλειπε. Τη Διεθνή δικτύωση.

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης “Go In Crete” του Ομίλου Eurobank, ο Μανόλης Στεφανάκης πραγματοποιεί στοχευμένο B2B με τον Ελληνοκαναδό επιχειρηματία Στιβ Κριάρις, Πρόεδρο της εταιρείας “Kolonaki Group” με έδρα το Τορόντο, ο οποίος άνοιξε δρόμους για την κρητική εταιρεία στη δύσκολη αγορά του Καναδά και της Αμερικής. 

Πέραν αυτών, η «Μελίγυρις» προμηθεύει την “Galeries Lafayette” και τα εστιατόρια “Mavrommatis” στη Γαλλία, τα εστιατόρια “Milos” στην Αθήνα και τη Νέα Υόρκη, την αλυσίδα λιανικών πωλήσεων “Μetro”, την ακτοπλοϊκή εταιρεία «Μινωικές Γραμμές», ενώ οι εννέα διαφορετικές ποικιλίες μελιού με βάση το κρητικό θυμάρι που παράγει, βρίσκονται σε όλα τα αεροδρόμια και τα λιμάνια της Ελλάδας. 

Τα δύο αδέλφια από την Κρήτη, δοκιμάζουν τώρα μια ακόμα μεγαλύτερη έξοδο στον κόσμο, μέσω του “Trade Club Alliance”, του πρώτου διεθνούς δικτύου εμπορίου που στηρίζεται από 11 διεθνείς τραπεζικούς ομίλους και της πρόσβασης που ανοίγεται σε πάνω από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η Κύπρος και η Ελλάδα εκπροσωπούνται αποκλειστικά στο “Trade Club Alliance” μέσω του Ομίλου Eurobank, στο πλαίσιο της στρατηγικής συμμαχίας του Ομίλου με τον ισπανικό όμιλο της Banco Santander. Η συμμαχία αυτή και οι προοπτικές που ανοίγει για τις κυπριακές και ελληνικές επιχειρήσεις, παρουσιάσθηκε πρόσφατα από την Eurobank Κύπρου στη Λευκωσία.

«Οι ανάγκες της Κύπρου σε προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και αποτελούν ευκαιρίες για συνεργασίες με κυπριακές εταιρίες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών κλάδων, αναφέρει ο κ. Κώστας Αττικουρής από την εταιρεία Attikouris Enterprises Ltd.

Όπως αναφέρεται σε έκθεση των Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων Λευκωσίας λόγω των ιδιαιτέρως στενών σχέσεων των δύο χωρών, της γεωγραφικής εγγύτητας, της κοινής γλώσσας και των παρόμοιων συναλλακτικών ηθών και καταναλωτικών προτιμήσεων, οι διμερείς εμπορικές σχέσεις είναι εξαιρετικά αναπτυγμένες, με αποτέλεσμα οι εισαγωγές εξ Ελλάδος να αντιστοιχούν στον 24% του συνόλου των κυπριακών εισαγωγών και να καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα αναγκών της κυπριακής αγοράς.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ανωτέρω, ένας από τους τομείς της κυπριακής αγοράς, στους οποίους διαπιστώνεται η ύπαρξη σημαντικών περιθωρίων περαιτέρω διείσδυσης ελληνικών προϊόντων, είναι αυτός των τροφίμων και ποτών. Παρά την ήδη έντονη παρουσία των ελληνικών τροφίμων στις κυπριακές υπεραγορές, εξακολουθεί να υφίσταται ζήτηση για συγκεκριμένα προϊόντα, όπως λάδι, μέλι, γαλακτοκομικά και κρασί. Σημειώνεται το υψηλό επίπεδο αναγνωσιμότητας ελληνικών εδεσμάτων και ποτών από τον μέσο Κύπριο καταναλωτή, ο οποίος, ως επί το πλείστον, έχει επισκεφθεί, επανειλημμένως, την Ελλάδα για αναψυχή ή/ και επαγγελματικά ταξίδια.

Ένα από αυτά τα προϊόντα είναι το μέλι «ΜΕΛΙΓΥΡΙΣ», μια μελισσοκομική μονάδα στην Κρήτη με αξιοζήλευτη πορεία και παρουσία στις διεθνείς αγορές με μοναδικά προιόντα υψηλής ποιότητας. Με την εταιρεία «ΜΕΛΙΓΥΡΙΣ» υπάρχει ήδη δυνατή συνεργασία με δεδομένο ότι το μέλι «ΜΕΛΙΓΥΡΙΣ» το χρησιμοποιούμε στα εστιατόρια μας και boutiques ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ στο Παρίσι εδώ και πολλά χρόνια.Έχοντας αναγνωρίσει την αξία των προϊόντων «Μελίγυρις», η εταιρεία μας Attikouris Enterprises Ltd ήδη έχει αρχίσει την προσπάθεια για ένταξή τους και στην κυπριακή αγορά . Παρόλο που η συνεργασία αυτή στη Κύπρο έχει αρχίσει εδώ και λίγο χρόνο, τα πρώτα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα και είμαστε σίγουροι ότι σύντομα τα προϊόντα «Μελίγυρις» θα έχουν μια επιτυχημένη πορεία στην κυπριακή αγορά.    

Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ελλάδα αποτελεί τον μακράν σημαντικότερο εμπορικό εταίρο της Κύπρου, καθώς η αξία του διμερούς εμπορίου αντιστοιχεί στο 22% της συνολικής αξίας του κυπριακού εξωτερικού εμπορίου. Κατέχει, δε, την πρώτη θέση τόσο ως χώρα προέλευσης των κυπριακών εισαγωγών, όσο και ως προορισμός των κυπριακών εξαγωγών.»

Δειτε Επισης

Το ηλεκτρικό SUV e:Ny1 της Honda στη 18η Save Energy
Διπλή νίκη-θρίαμβος για το Kia EV9 στα παγκόσμια βραβεία αυτοκινήτου 2024
Hyundai IONIQ 5 N: Παγκόσμιο αυτοκίνητο επιδόσεων στα World Car Awards
Η ιστορία και το προφίλ της J&P Fresca με κύρια δραστηριότητα την συσκευασία και εξαγωγή πατατών
Τα iF Design Awards τιμούν την Hyundai για 10η συνεχόμενη χρονιά
Το brand story της VALIO, η παρουσία και η εξέλιξη στην κυπριακή αγορά μέσω της ipH
Calvin Klein: Η νέα καμπάνια γυναικείας ένδυσης για την άνοιξη 2024 με πρωταγωνίστρια την Kendall Jenner
Τα ρολόγια που θα αναβαθμίσουν το ανοιξιάτικο στυλ σου!
Το νέο McCrispy® σε όλα τα εστιατόρια McDonald’s™ Κύπρου
Η Swarovski παρουσιάζει το θαύμα της αγάπης για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου