«Η προηγούμενη γενιά πορεύτηκε με ένστικτο, προσωπική επαφή και σκληρή δουλειά — ήταν η εποχή που κάθε απόφαση περνούσε από το χέρι του ίδιου του επιχειρηματία. Η δική μας γενιά σκέφτεται πιο συλλογικά και στρατηγικά» αναφέρει σε συνέντευξή της στο πλαίσιο του καινούργιου project της IMH, «Gen Z & Millennial Project», η Εμπορική Διευθύντρια της Iakovos Photiades Foodstuff Suppliers Ltd, Μαργαρίτα Φωτιάδη, εξηγώντας ότι όταν έφτασε η ώρα να αναλάβει, ήξερε ότι έπρεπε να σεβαστεί την κληρονομιά της περασμένης γενιάς, αλλά και να φέρει νέα πνοή.
Κληθείς να μιλήσει για τις διαφορές που εντοπίζει μεταξύ της δικής της και της προηγούμενης γενιάς, η Μαργαρίτα Φωτιάδη επεσήμανε ότι «αξιολογούμε και αξιοποιούμε δεδομένα, τεχνολογία και συνεργασίες, δίνουμε έμφαση στη βιωσιμότητα και στην εξωστρέφεια. Παράλληλα, πιστεύουμε ότι η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε νούμερα, αλλά και στο πώς μεγαλώνεις την ομάδα σου και στηρίζεις την κοινότητα γύρω σου».
Πώς βιώσατε τη διαδικασία διαδοχής;
Η διαδοχή για μένα δεν ήταν απλώς μια αλλαγή ρόλου — ήταν μια πορεία ωρίμανσης. Μεγάλωσα μέσα στην οικογενειακή μας επιχείρηση τροφίμων, βλέποντας από κοντά πώς οι αξίες της συνέπειας και της ποιότητας μπορούν να κρατήσουν μια εταιρεία ζωντανή για 45 χρόνια.
Όταν ήρθε η ώρα να αναλάβω, ήξερα ότι έπρεπε να σεβαστώ αυτή την κληρονομιά, αλλά και να φέρω νέα πνοή. Δεν ήταν πάντα εύκολο, χρειάστηκε υπομονή, εμπιστοσύνη και ανοιχτός διάλογος μεταξύ των γενεών και του προσωπικού της εταιρείας.
Ποιες διαφορές εντοπίζετε μεταξύ της δικής σας και της προηγούμενης γενιάς;
Η προηγούμενη γενιά πορεύτηκε με ένστικτο, προσωπική επαφή και σκληρή δουλειά — ήταν η εποχή που κάθε απόφαση περνούσε από το χέρι του ίδιου του επιχειρηματία. Η δική μας γενιά σκέφτεται πιο συλλογικά και στρατηγικά.
Αξιολογούμε και αξιοποιούμε δεδομένα, τεχνολογία και συνεργασίες, δίνουμε έμφαση στη βιωσιμότητα και στην εξωστρέφεια. Παράλληλα, πιστεύουμε ότι η επιτυχία δεν μετριέται μόνο σε νούμερα, αλλά και στο πώς μεγαλώνεις την ομάδα σου και στηρίζεις την κοινότητα γύρω σου.
Ποια είναι τα δικά σας πλάνα για την επιχείρησή σας;
Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε, διατηρώντας πάντα τον ανθρώπινο χαρακτήρα μας. Να επενδύουμε συνεχώς σε νέα προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και να ενισχύσουμε την παρουσία μας στην κυπριακή αγορά συνεχίζοντας να είμαστε πρωτοπόροι και να καινοτομούμε σε όλα τα κανάλια στα οποία δραστηριοποιούμαστε.
Παράλληλα, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στη βιώσιμη ανάπτυξη. Θέλουμε η επόμενη γενιά να παραλάβει μια επιχείρηση πιο ευέλικτη, πιο «έξυπνη».
Με ποιους τρόπους η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν συμβάλει στον τρόπο που εργάζεστε και καθοδηγείτε την επιχείρησή σας;
Η τεχνολογία έχει γίνει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και μας βοηθά να λειτουργούμε πιο αποτελεσματικά σε όλους τους τομείς.
- Διαβάστε επίσης: Το μεγαλεπήβολο «The Gen Z & Millennial Project» που παρουσιάζει η IMH... Η νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών της Κύπρου
Όσον αφορά τα social media, μας έφεραν πιο κοντά στον καταναλωτή. Μας επιτρέπουν να ακούμε, να μαθαίνουμε, να προσαρμοζόμαστε. Είναι ένας δυναμικός δίαυλος μέσα από τον οποίο μπορούμε να δείχνουμε ποιοι είμαστε πραγματικά, τόσο εμείς ως εταιρεία αλλά και τα brands μας — και αυτό έχει τεράστια αξία.
Ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης στην επιχείρησή σας και ποιος θα πρέπει να είναι στο μέλλον;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι το επόμενο μεγάλο εργαλείο. Ήδη τη χρησιμοποιούμε για την ανάλυση δεδομένων και την πρόβλεψη της ζήτησης, κάτι που μας βοηθά να λειτουργούμε με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Στο άμεσο μέλλον τη φαντάζομαι ως έναν «έξυπνο συνεργάτη» — που δεν αντικαθιστά τον άνθρωπο, αλλά τον ενισχύει. Για μένα, η πρόοδος έρχεται όταν η τεχνολογία και η ανθρώπινη δημιουργικότητα συνυπάρχουν.
*Οι πρωταγωνιστές του επιχειρείν αλλάζουν, τη δύναμη των σημαντικών αποφάσεων αναλαμβάνει η νέα γενιά επιχειρηματιών Gen Z & Millennials και η IMH παρουσιάζει, με υποστηρικτές τέσσερις από τις πιο αξιοσημείωτες εταιρείες της Κύπρου - Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου, Bank of Cyprus, PwC και Cablenet - το εντυπωσιακό Gen Z & Millennial Project: Η Nέα Γενιά Eπιχειρηματικών Ηγετών της Κύπρου, με στόχο να εντοπίσει, να κατανοήσει και να προβάλει τους νέους movers and shakers της αγοράς.







