Η ανάγκη για εξωστρέφεια και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις

Στη σύγχρονη παγκόσμια οικονομία, με τον έντονο ανταγωνισμό και την ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας, η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα για τη βιωσιμότητά τους. Το ίδιο ακριβώς ισχύει για το χαλλούμι ΠΟΠ. Για να επιτευχθεί η περαιτέρω ανάπτυξή του και η διείσδυσή του σε νέες αγορές, η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις αποδεικνύεται καθοριστικής σημασίας για την εφαρμογή της εθνικής στρατηγικής και τη συνέχιση της ήδη πετυχημένης πορείας του.

Η στροφή στις ξένες αγορές

Για να μπορεί το χαλλούμι ΠΟΠ να εξελίσσεται και παράλληλα να ενδυναμώνεται η θέση του ως ένα από τα κορυφαία εξαγώγιμα προϊόντα του τόπου μας, δεν υπάρχει το παραμικρό περιθώριο εφησυχασμού. Ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη τον αυξημένο ανταγωνισμό που υπάρχει από τα λεγόμενα λευκά τυριά σχάρας που διατίθενται στη διεθνή αγορά, τα οποία ασχέτως εάν υστερούν σε γεύση και ποιότητα, δεν παύουν να είναι ανταγωνιστικά λόγω της χαμηλότερης τιμής τους ένεκα του διαφορετικού τρόπου παρασκευής και της χρήσης πιο φθηνών πρώτων υλών. Έχοντας ως ζητούμενο να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του χαλλουμιού ΠΟΠ, η παρουσία μας σε διεθνείς εκθέσεις -είτε μέσω ιδιωτικής πρωτοβουλίας είτε μέσω συμμετοχής με κρατικό περίπτερο- καθίσταται καθοριστική. Έτσι, το εθνικό μας προϊόν προβάλλεται σε ένα παγκόσμιο κοινό, εδραιώνοντας τη φήμη του. Παράλληλα, οι κυπριακές εταιρείες καταφέρνουν να προσελκύσουν νέους πελάτες και συνεργάτες, κατανοώντας καλύτερα τις ανάγκες και τις τάσεις που επικρατούν στο εξωτερικό. Μια εξωστρέφεια που στην τελική λειτουργεί ως κινητήριος μοχλός ανάπτυξης του χαλλουμιού ΠΟΠ για να εξακολουθήσει να στηρίζει καθοριστικά την οικονομία του τόπου μας.

Η αυξημένη αξία της συμμετοχής

Η συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις, προσφέρει μια μοναδική πλατφόρμα για την προώθηση του παραδοσιακού μας προϊόντος σε χιλιάδες επισκέπτες. Αυτή η επαφή των κυπριακών επιχειρήσεων με τους ξένους καταναλωτές συντείνει στο να κατανοήσουν περισσότερο τις προτιμήσεις τους. Μια απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική επέκτασή τους στις διεθνείς αγορές. Με τη συμμετοχή τους ενισχύεται η εταιρική φήμη και η αξιοπιστία των κυπριακών επιχειρήσεων, υπογραμμίζοντας την ικανότητά τους να ανταγωνιστούν σε διεθνές επίπεδο.

Το πιο σημαντικό ίσως πλεονέκτημα είναι η αλληλεπίδραση που έχει το χαλλούμι ΠΟΠ με το διεθνές κοινό, καθώς η ανατροφοδότηση συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωσή του, αυξάνοντας τα επίπεδα ικανοποίησης και εδραιώνοντάς το ως ένα παγκόσμιο τυρί που αποτελεί και τον κύριο στόχο όλων.

Αναγκαία η υιοθέτηση μιας ενιαίας στρατηγικής

Μέσα από συντονισμένη δράση και σωστή στήριξη, ο τομέας των εξαγωγών μπορεί να ενδυναμωθεί ακόμα περισσότερο, προσφέροντας νέες ευκαιρίες απασχόλησης και καινοτομίας. Το μικρό μέγεθος της κυπριακής αγοράς καθιστά πιο επιτακτική την ανάγκη συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις με κρατικό περίπτερο. Χρειάζεται όμως η δημιουργία μιας κοινής ταυτότητας, με την ενεργό εμπλοκή των κυπριακών επιχειρήσεων στην όλη διαδικασία, ούτως ώστε να προβληθεί η Κύπρος ως ένας ισχυρός και αξιόπιστος εταίρος. Αυτή η κοινή ταυτότητα θα δημιουργήσει μια θετική εντύπωση προς τους επισκέπτες και τους εν δυνάμει πελάτες/συνεργάτες, προσελκύοντας επιπρόσθετα το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ και των εκάστοτε διοργανωτών, προβάλλοντας τόσο την υπεροχή του αυθεντικού μας προϊόντος όσο και την Κύπρο ως μια ισχυρή και καλά οργανωμένη αγορά.

Το κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί

Παρά την αποδεδειγμένη αξία της συμμετοχής μας σε διεθνείς εκθέσεις, τα τελευταία δύο χρόνια δεν έχουν εξαγγελθεί τα σχετικά Σχέδια Χορηγιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κυπριακές εταιρείες να συμμετέχουν αποκλειστικά με δικά τους έξοδα, καλλιεργώντας εύλογα ένα κλίμα ανησυχίας και αβεβαιότητας εφόσον δεν γνωρίζουν κατά πόσο θα επιχορηγηθούν έστω και αναδρομικά. Αυτή η έλλειψη της αναγκαίας κρατικής στήριξης, καθιστά αδύνατο για τις επιχειρήσεις να προγραμματιστούν και να συνεχίσουν να προωθούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Εκτός από την εμφανή έλλειψη συντονισμού, χρειάζεται να αναβαθμίσουμε και να εκσυγχρονίσουμε ως κράτος την παρουσία μας στο εξωτερικό -από τις διαδικασίες μέχρι τον σχεδιασμό των περιπτέρων- ενισχύοντας σημαντικά την αναγνωρισιμότητα τόσο του χαλλουμιού ΠΟΠ όσο και των κυπριακών επιχειρήσεων.

Είναι καθήκον του κράτους άλλωστε να παρέχει τη μεγαλύτερη δυνατή οικονομική στήριξη προς τις κυπριακές εταιρείες -ιδιαίτερες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν έχουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να συμμετέχουν ιδιωτικά- για να μπορέσουν να προωθήσουν το χαλλούμι ΠΟΠ, αλλά και να προβληθούν μέσω αυτού στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις με κρατικό περίπτερο.

Σε αυτό το πλαίσιο, χρειάζεται και η στενή συνεργασία με το Υφυπουργείο Τουρισμού, ούτως ώστε να προωθηθεί το χαλλούμι ΠΟΠ μέσα από τις διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες που εκπονεί, μεταφέροντας σε κάθε γωνιά του κόσμου την ιστορία και την παράδοση του τόπου μας.

Γιατί το χαλλούμι ΠΟΠ αποτελεί τον κορυφαίο πρεσβευτή της Κύπρου, ενώνοντας παράδοση, εξωστρέφεια και οικονομική προοπτική. Γι’ αυτό, η σύμπραξη όλων είναι αναγκαία για τη διατήρηση της αυθεντικής εικόνας και τη διεθνή αναγνώριση του «λευκού χρυσού» του τόπου μας.

*Λειτουργός, Τμήμα Βιομηχανικής Ανάπτυξης, Καινοτομίας & Περιβάλλοντος ΚΕΒΕ

Εκτελεστικός Γραμματέας Συνδέσμου Τυροκόμων Κύπρου

Δειτε Επισης

Η ανάγκη για εξωστρέφεια και συμμετοχή στις διεθνείς εκθέσεις
Οι επίσημες εκθέσεις για το μπλακάουτ της Ιβηρικής χερσονήσου
Έτσι θα αλλάξει το κέντρο της Λευκωσίας
25 xρόνια TFI: Καινοτομία, αξιοπιστία και ανάπτυξη
Οι προκλήσεις και οι προοπτικές από τον ένα χρόνο λειτουργίας των ΕΟΑ
Μπορούν οι δυσάρεστες γεωπολιτικές εξελίξεις να υπονομεύσουν την αμερικανική οικονομία και το δολάριο;
Η ευρωπαϊκή πράξη για τις ψηφιακές αγορές σε δράση: Απολογισμός του 2024 και επόμενες προκλήσεις
H τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει το λιανικό εμπόριο
Η αποσύνδεση των τιμών των ΑΠΕ από τις συμβατικές μονάδες στην επικείμενη ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρισμού
Θεμέλια για μια δυναμική και αμοιβαία επωφελή συνεργασία...Μια νέα εποχή στις σχέσεις Ινδίας-Κύπρου