Κορυφαία αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη η Βρετανία-Ξεπέρασε τη Γερμανία

Το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπέρασε τη Γερμανία και έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς η απόφαση για την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα βοήθησε να αντισταθμιστεί η επιβράδυνση της ζήτησης σε άλλες περιοχές.

Οι ταξινομήσεις νέων πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μειώθηκαν περισσότερο από ένα τέταρτο, σε 380.609 πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε τη Δευτέρα η ρυθμιστική αρχή KBA.

Αυτό είναι λιγότερο από τα 381.970 οχήματα που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 21%.

Τα αυτοκίνητα με μπαταρία έχουν κερδίσει μερίδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο τους τελευταίους μήνες, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να πετύχουν το mandate της χώρας για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόστιμα έως και 15.000 λίρες Αγγλίας (18.800 δολάρια ΗΠΑ) ανά όχημα για τη μη συμμόρφωσή τους, αλλά μπορούν να αποφύγουν τις κυρώσεις χρησιμοποιώντας ένα σύστημα ανταλλαγής πιστώσεων και υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις τα επόμενα χρόνια.

Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων έχουν πέσει κατακόρυφα στη Γερμανία, όπου η κατάργηση των κινήτρων αγοράς στα τέλη του 2023 έχει πλήξει τη ζήτηση. Οι πωλήσεις σε αγορές όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία έχουν επίσης μείνει πίσω σε σχέση με τις εκτιμήσεις μετά τις περικοπές των επιδοτήσεων και την έλλειψη προσιτών μοντέλων.

Οι ταξινομήσεις επλήγησαν ακόμη επειδή οι κατασκευαστές περίμεναν να λανσάρουν νέα EV μοντέλα το 2025 για να ενισχύσουν τις πιθανότητές τους να ανταποκριθούν στους νέους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που τίθενται σε ισχύ φέτος, δήλωσε ο Matthias Schmidt, ανεξάρτητος αναλυτής, ο οποίος σημείωσε ότι το Ηνωμένο Βασίλειο προσπέρασε τη Γερμανία.

Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν ανταποκριθούν σε αυτούς τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων του στόλου.

Η άνοδος στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου αύξησε το συνολικό ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στη βρετανική αγορά αυτοκινήτων στο 19,6% για το έτος – εξακολουθεί να υπολείπεται του στόχου του 22% – με τις μειώσεις τιμών να συνεχίζονται καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να τηρήσουν την ποσόστωση πωλήσεων για να αποφύγουν τα πρόστιμα.

Ο στόχος αυξάνεται στο 28% φέτος. Στη Γερμανία, τα EVs αποτελούσαν το 13,5% των ταξινομήσεων το 2024.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επανεξετάζει πλέον τους κανόνες, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευελιξία για να βοηθήσει τους κατασκευαστές να τους τηρήσουν.

Ορισμένοι υποστηρικτές της καθαρής ενέργειας φοβούνται ότι η μείωση της ποσόστωσης θα μπορούσε να επιβραδύνει τη μετάβαση από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταξύ των μεμονωμένων πελατών παραμένει χαμηλή.

Μόνο ένας στους δέκα ιδιώτες αγοραστές επέλεξε ηλεκτρικό μοντέλο το 2024, με τους πελάτες επιχειρήσεων και στόλου οχημάτων να βρίσκονται πίσω από το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης.

Δειτε Επισης

Η Ειρήνη Ψάλτη στο Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας Κύπρου
Χρονιά με την σφραγίδα της αγοράς διαμερισμάτων το 2024-Ξεπέρασαν τα €2 δισ. οι πωλήσεις καινούργιων κατοικιών
Πέτρος Σολωμού: Γιατί η Primetel αποτελεί τον τεχνολογικό συνεργάτη της σύγχρονης επιχείρησης
Γ. Γεωργούλας: Η συμβολή του ACEMPI στην ενίσχυση του οικοσυστήματος χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (vid)
Crystal Springs Beach Hotel: Ετοιμάζει επέκταση €13,5 εκατ. το τετράστερο ξενοδοχείο στον Πρωταρά
Σταθερή αξία ως κύριο εξαγωγικό προϊόν της Κύπρου τα φάρμακα-Ποιες χώρες προμηθεύουμε
Το «σαφάρι» Χριστοδουλίδη στις ΗΠΑ για να φέρει επενδύσεις…Ποιους θα δει, τι θα τους πει και οι τομείς που ποντάρει
Σημαντικά οφέλη από την μετάβαση στο δίκτυο δεδομένων για τη βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Προαγωγή πολιτικών για μια βιώσιμη και ισχυρή κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία
Περισσότερα από 60 έργα αξίας πέραν των 180 εκατ. για την επαρχία της Λάρνακας-Ανοίγει Σχολή του ΤΕΠΑΚ στην πόλη