Powered by

Η τολμηρή στροφή στην τουριστική πολιτική της Νίκαιας-Κόβει τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι της

Η Νίκαια, η πέμπτη μεγαλύτερη πόλη της Γαλλίας, παίρνει μια τολμηρή στροφή στην τουριστική της πολιτική, απαγορεύοντας τον ελλιμενισμό μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της.

Η απόφαση αυτή, που σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή στην προσέγγιση της πόλης, στοχεύει στην προώθηση ενός πιο επιλεγμένου τουρισμού, αντιμέτωπη με τις επιπτώσεις του υπερτουρισμού. 

Η πρωτοβουλία του Δημάρχου Κριστιάν Εστροζί, η οποία έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις αλλά και θετικά σχόλια, επικεντρώνεται στην προτεραιότητα της ποιότητας ζωής, της δημόσιας υγείας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Σύμφωνα με το νέο καθεστώς, μόνο τα κρουαζιερόπλοια που μεταφέρουν λιγότερους από 900 επιβάτες θα γίνονται δεκτά στο λιμάνι της Νίκαιας, ενώ τα μεγάλα πλοία, που σήμερα αγκυροβολούν στο γειτονικό Βιλφράνς-σιρ-Μερ, θα αποκλείονται.

Η απόφαση αυτή δεν είναι απλά μια απαγόρευση, αλλά μια στρατηγική κίνηση. Ο δήμαρχος, μέσω διατάγματος, απαγορεύει την αποβίβαση εκδρομέων από τα μεγάλα πλοία, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το ενδιαφέρον των εταιρειών κρουαζιέρας για στάση στην πόλη. Παράλληλα, το μικρό λιμάνι της Νίκαιας αναβαθμίζεται με έργα που θα υποστηρίζουν τα μικρότερα, πολυτελή κρουαζιερόπλοια, όπως η ηλεκτροδότηση που θα τα υποχρεώνει να σβήνουν τις μηχανές τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους.

Η πόλη αναμένει 124 αφίξεις μικρών κρουαζιερόπλοιων το 2025, ενώ η ζήτηση για επιβάτες κρουαζιέρας αναμένεται να φτάσει τους 300.000 έως το 2026, από 160.000 που επισκέφθηκαν την πόλη το 2024. Η απαγόρευση των μεγάλων πλοίων, που αποτελούν τα δύο τρίτα των αφίξεων, αποτελεί μια σαφή απάντηση στην ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη και ποιοτικό τουρισμό.

Η απόφαση έχει ήδη λάβει θερμή υποδοχή από οικολόγους Βουλευτές, που χαρακτηρίζουν την απαγόρευση «τεράστια νίκη». Η νέα πολιτική της Νίκαιας, σύμφωνα με τους οικολόγους, σηματοδοτεί μια «αποφασιστική στροφή» προς την προστασία του περιβάλλοντος και την ευημερία των κατοίκων, θέτοντας ένα παράδειγμα για άλλες πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του υπερτουρισμού.

Δειτε Επισης

Lars Klingbeil: Κορυφαία προτεραιότητα η επαναφορά της Γερμανίας σε τροχιά ανάπτυξης
Πάτησε φρένο ο πληθωρισμός στην Τουρκία-Στο 35,1% τον Ιούνιο
JP Morgan: Η στρατηγική της Ελλάδας στις αγορές ομολόγων το β’ εξάμηνο-Οι εκτιμήσεις για την Ευρωζώνη
Επέστρεψαν σε τροχιά ανάπτυξης οι υπηρεσίες στην Ευρωζώνη τον Ιούνιο-Σε υψηλό τριών μηνών ο σύνθετος PMI
Ελβετία: Οριακή άνοδος για τον πληθωρισμό τον Ιούνιο στο 0,1%
UBS: Η ανεξαρτησία της Fed και το κράτος δικαίου των ΗΠΑ σε κίνδυνο
Εμπορικό deal Τραμπ και Βιετνάμ-Δασμοί 20% στις εξαγωγές προς ΗΠΑ, μηδενικοί για αμερικανικά προϊόντα
Σε πορεία δημοσιονομικού εκτροχιασμού η Γαλλία με έλλειμμα ρεκόρ-Προειδοποιήσεις Μοσκοβισί
Θορυβημένη η ΕΚΤ από την ταχεία άνοδο του ευρώ-Φόβοι για ενίσχυση του πληθωρισμού
Ο φιλόδοξος στόχος της Ε.Ε. για το κλίμα-Τα διακυβεύματα και οι εξαιρέσεις