Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές την περίοδο των εκπτώσεων

Συμβουλές προς τους καταναλωτές για τις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων εξέδωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών σε ανακοίνωσή του.

Ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής αναγκάζει τους καταναλωτές να προσαρμόσουν την καταναλωτική τους συμπεριφορά, περιορίζοντας τα επουσιώδη έξοδα τους, μειώνοντας τις παρορμητικές αγορές και προγραμματίζοντας τις αγοραστικές τους αποφάσεις σε μια προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης του διαθέσιμου εισοδήματος τους.

Ωστόσο, επειδή ο Ιούλιος είναι ο μήνας κατά τον οποίο τα περισσότερα καταστήματα προσφέρουν εκπτώσεις, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών, αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών που προσφέρει η αγορά κατά την περίοδο αυτή, καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις πιο κάτω συμβουλές.

Αρχικά, καλεί το κοινό να διενεργεί έρευνα αγοράς από τώρα και να καθορίσει τον προϋπολογισμό των αγορών του από πριν. "Εντοπίστε τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν και σημειώστε την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν", αναφέρει, καθώς σκοπός είναι να αγοραστούν εκείνα τα προϊόντα που τον υπόλοιπο χρόνο δεν προσφέρονται σε εκπτώσεις.

Επιπλέον, καλεί τους καταναλωτές να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που τους ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις τους.

Ιδιαίτερη έμφαση και σημασία θα πρέπει να δίνεται και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων και συγκεκριμένα με τη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών και τον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Όπως σημειώνεται, στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής, καθώς και καθυστερήσεις στην παραλαβή.

Ο Σύνδεσμος καλεί επίσης το κοινό να αναζητήσει κριτικές (reviews) για το προϊόν. "Χρησιμοποιήστε το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσετε εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που σας ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του από άλλους προμηθευτές", συμβουλεύει.

Στα προϊόντα με έκπτωση, θα πρέπει να αναγράφεται τόσο η προγενέστερη τιμή του προϊόντος όσο και η τρέχουσα τιμή πώλησης, ως έχει διαμορφωθεί με την έκπτωση που προσφέρεται, τονίζει ο Σύνδεσμος Καταναλωτών. Ως προγενέστερη τιμή θεωρείται η χαμηλότερη τιμή πώλησης στην οποία πωλείτο το ίδιο κατά ποιότητα ή ποσότητα προϊόν εντός περιόδου τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Ακόμα, προειδοποιεί για τυχόν πλασματικές εκπτώσεις (πχ. έκπτωση άνω του 90%), καθώς, όπως αναφέρει, μπορεί να συνιστούν μορφή παραπλάνησης του καταναλωτικού κοινού.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στο καρτελάκι τιμής. Παλαιότερες καταγγελίες καταναλωτών ανέφεραν ότι στο καρτελάκι που έφεραν τα προϊόντα που αγόρασαν με έκπτωση, πάνω στην αρχική τιμή είχε κολληθεί αυτοκόλλητο, με την ίδια ή με μεγαλύτερη τιμή.

Επίσης, σημειώνει ότι αν η έκπτωση ισχύει μόνο για προϊόντα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, π.χ. μόνο για ρούχα ή παπούτσια συγκεκριμένου μεγέθους ή χρώματος, τότε θα πρέπει αυτό να αναφέρεται σαφώς π.χ. το “προϊόν είναι διαθέσιμο και σε άλλα μεγέθη ή χρώματα αλλά χωρίς έκπτωση".

Σε περίπτωση αλλαγής του προϊόντος που έχει αγοραστεί κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων επαφίεται στην πολιτική της κάθε επιχείρησης για τον καθορισμό του ποσού που θα επιστραφεί στον καταναλωτή (τρέχουσα τιμή πώλησης ή αρχική τιμή πώλησης).

Ο Σύνδεσμος καλεί το κοινό να αποφεύγει την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, π.χ. δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω εφαρμογών Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram, κ.λπ.

Προσοχή επίσης συνιστά στην ηλεκτρονική εγγραφή σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία οι επιχειρήσεις καλούν τους καταναλωτές να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Οι προσωπικές πληροφορίες που χορηγούνται μέσω αυτών των ενημερωτικών δελτίων χρησιμοποιούνται από τους προμηθευτές και για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.

Σημειώνεται, επίσης, ότι αν οι καταναλωτές σκοπεύουν να αγοράσουν κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσουν την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή. "Ρωτήστε άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων και η εξυπηρέτηση μετά την πώληση".

Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι πάντοτε θα πρέπει να ζητείται απόδειξη για τα προϊόντα που αγοράζονται. Σε περίπτωση ελαττωματικού και μη προϊόντος, η επίδειξη της απόδειξης μπορεί να είναι απαραίτητη. Σημειώνεται ότι για αγορές μέσω διαδικτύου ή και εκτός εμπορικού καταστήματος, οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος.

Τα δικαιώματα του καταναλωτή (επισκευής, αντικατάστασης, μείωσης τιμήματος ή υπαναχώρησης) σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος ή έλλειψης συμφωνημένης ιδιότητας ισχύουν και στην περίοδο των εκπτώσεων, προσθέτει.

Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνούν με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών στο 22516112 και info@katanalotis.org.cy ή την Γραμμή Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας στο 1429.

Δειτε Επισης

Φτάνει στο peak της χρονιάς η κίνηση στις υπεραγορές-Οι προσφορές «σώζουν» το αυξημένο κόστος
Σε εικονική λειτουργία με εικονικούς πελάτες το e-kalathi...Ο τρόπος λειτουργίας και εφαρμογής της πλατφόρμας
Μεγαλομέτοχος των Mall of Cyprus και Mall of Engomi με 77,8% η Pareto
Στον ξένο επενδυτή και με βούλα των μετόχων της Ermes η Superhome Center DIY-Αλλάζει χέρια η αλυσίδα
Τα νέα καταστήματα και υπηρεσίες στο Kings Avenue Mall-Μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών
Διαμαρτύρονται οι καταστηματάρχες στο εμπορικό κέντρο Λάρνακας...«Ήταν λάθος ο χρόνος κατά τον οποίον ξεκίνησαν τα έργα»
Σ. Ατανάσοφ: Το μεγάλο στοίχημα του νέου επικεφαλής της Coca Cola Τρία Έψιλον-Προανήγγειλε μεγαλύτερες επενδύσεις
Πιο ακριβό το χριστουγεννιάτικο τραπέζι φέτος λόγω του κρέατος και των λαχανικών-Το παρατηρητήριο των τιμών
Όμιλος KEAN: Έμπρακτη υποστήριξη της κοινωνίας με στήριξη άνω των 80,000 ευρώ το 2024
Όμιλος Πηλακούτα: Υποδέχθηκε την R 1300 GS Adventure, νέο μέλος της οικογένειας BMW Motorrad