Powered by

Καφές: Το πιο αγαπημένο ρόφημα στον κόσμο μπροστά σε νέες προκλήσεις και σ' ένα κρίσιμο σταυροδρόμι

Ο καφές αποτελεί καθημερινή συνήθεια για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Ένα φλιτζάνι καφές δεν είναι απλώς μια απόλαυση· είναι μέρος της κουλτούρας μας, μια μικρή «παύση» μέσα στη μέρα μας.

Ο καφές είναι το πρωινό ξύπνημα, η απαραίτητη ενέργεια για να ξεκινήσει η μέρα. Είναι η παρέα στις συζητήσεις. Είναι το χαμόγελο σε μια κουρασμένη στιγμή, η απόλαυση ενός μικρού διαλείμματος. Είναι το άρωμα που γεμίζει το γραφείο και το σπίτι.

Ωστόσο, το αγαπημένο αυτό ρόφημα έρχεται πλέον αντιμέτωπο με σημαντικές προκλήσεις, οι οποίες αυξάνουν το κόστος του-από την παραγωγή ως το φλιτζάνι μας.

Από το χωράφι στην αγορά: Γιατί αυξάνονται οι τιμές

Η αλυσίδα προμήθειας του καφέ είναι περίπλοκη και διεθνής. Ξεκινά από φυτείες σε χώρες όπως η Βραζιλία, η Κολομβία, το Βιετνάμ και η Αιθιοπία και περνά μέσα από μεταφορές, επεξεργασία, διανομή και πώληση.

Τα τελευταία χρόνια, μια σειρά από παγκόσμιους παράγοντες έχουν επηρεάσει αρνητικά κάθε στάδιο αυτής της διαδικασίας:

  • Κλιματική αλλαγή: Οι έντονες ξηρασίες, οι παγετοί και οι ακραίες βροχοπτώσεις έχουν μειώσει τις σοδειές σε βασικές παραγωγικές περιοχές. Οι καλλιεργητές στη Βραζιλία, για παράδειγμα, έχουν δει τις αποδόσεις τους να πέφτουν κατακόρυφα λόγω ασυνήθιστων καιρικών φαινομένων.
  • Αυξημένο κόστος παραγωγής: Οι καλλιεργητές καφέ πρέπει να επενδύσουν περισσότερους πόρους για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, γεγονός που αυξάνει το κόστος παραγωγής.
  • Γεωπολιτική αστάθεια: Οι συγκρούσεις και οι ναυτιλιακές καθυστερήσεις σε κρίσιμες περιοχές, όπως ο Κόλπος του Άντεν, έχουν διαταράξει τις αλυσίδες εφοδιασμού, οδηγώντας σε καθυστερήσεις και αυξημένα κόστη μεταφοράς.
  • Αυξημένη ζήτηση: Καθώς ο καφές κερδίζει δημοτικότητα ακόμα και σε χώρες όπου κυριαρχούσε το τσάι, όπως η Κίνα και η Νότια Κορέα, η παγκόσμια ζήτηση αυξάνεται με ρυθμούς που ξεπερνούν την παραγωγή.

Η πραγματικότητα της αγοράς καφέ

Αυτοί οι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη των τιμών και στις δύο βασικές ποικιλίες καφέ, την Robusta και την Arabica.

Το κόστος της Robusta, που χρησιμοποιείται κυρίως σε στιγμιαίους καφέδες, έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω μειωμένων σοδειών σε χώρες όπως το Βιετνάμ. Η Arabica, που θεωρείται πιο εκλεπτυσμένη ποικιλία, αντιμετωπίζει και αυτή δυσκολίες λόγω προβλημάτων παραγωγής στη Βραζιλία και την Κολομβία.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Καφέ (ICO), η τιμή του καφέ έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 13 ετών, με τις αυξήσεις να γίνονται αισθητές σε όλη την αγορά, από τον χονδρέμπορο μέχρι τον τελικό καταναλωτή.

Ο ρόλος της αλυσίδας προμήθειας

Οι αυξήσεις στην τιμή του καφέ δεν αποτελούν πρόσφατο ή ξαφνικό φαινόμενο. Για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτές οι αυξήσεις έχουν απορροφηθεί από τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα προμήθειας, σε μια προσπάθεια να προστατευτεί ο τελικός καταναλωτής.

Ωστόσο, η διαρκής πίεση από εξωτερικούς παράγοντες, καθιστά αδύνατη τη συνέχιση αυτής της πρακτικής επ’ αόριστον, με τις αυξήσεις στις τιμές πλέον να φαίνονται αναπόφευκτες.

Ο καφές: Μια απόλαυση υπό δοκιμασία

Ο καφές, που κάποτε θεωρούνταν προσιτή πολυτέλεια, βρίσκεται πλέον σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς οι παγκόσμιες προκλήσεις καθιστούν τη διατήρηση της ποιότητας και της βιωσιμότητας της παραγωγής πιο δύσκολη από ποτέ.

Η αναπόφευκτη αύξηση των τιμών οφείλεται στις συνθήκες που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως καταναλωτές, είναι σημαντικό να κατανοούμε αυτή την πραγματικότητα και να υποστηρίζουμε πρακτικές που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του καφέ, ώστε το αγαπημένο μας φλιτζάνι να παραμένει μια απολαυστική συνήθεια που ενώνει ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου.

Δειτε Επισης

Σχέδιο επιχορήγησης μισού εκατομμυρίου για έργα ποιοτικής και αισθητικής αναβάθμισης των παραλιών
Χαιρετίζει την επανέναρξη πτήσεων ισραηλινών εταιρειών η ΕΤΑΠ Πάφου-Προϋποθέσεις για νέο ρεκόρ αφίξεων
Aegean: Μετέφερε 1,9 εκατ. επιβάτες το πρώτο δίμηνο-Αυξημένη κατά 9% η επιβατική κίνηση
Parklane Resort: Επιστρέφει για τέταρτη χρονιά το Nammos Limassol, ανοίγει ξανά με νέες αφίξεις το The Retail Village
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα ξενοδοχεία των ορεινών και τα πλάνα του Balram Chainrai για το «Ρόδον»
Στα χέρια του Balram Chainrai τα κλειδιά του «Ρόδον» στον Αγρό-Ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου με 87,85% ο επενδυτής
Το νέο νομοσχέδιο για την αδειοδότηση ξενοδοχείων/τουριστικών καταλυμάτων και το πρόβλημα που θέλει να λύσει
Wizz Air: Αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της μεταβαίνοντας σε ανέπαφες πληρωμές εν πτήσει
Αλλάζει ο χάρτης των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη
Ψάχνουν επενδυτή για τον κατασκηνωτικό χώρο Πόλης Χρυσοχούς-Το ύψος του ποσού για ανάπλαση και επαναλειτουργία