Πέρασε η πρόταση της Κομισιόν για δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με BEV από την Κίνα

Υπέρ της επιβολής δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα ψήφισαν οι εκπρόσωποι των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εγκρίνοντας πρόταση της Κομισιόν στο πλαίσιο της έρευνας που έχει ξεκινήσει η Πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για το κατά πόσο η επιδότηση της συγκεκριμένης βιομηχανίας από το Πεκίνο διαστρεβλώνει τον ανταγωνισμό βάσει των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Κομισιόν, με την απόφαση επιβάλλονται σε μονιμότερη βάση αντισταθμιστικοί δασμοί στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) από την Κίνα (οι δασμοί εφαρμόζονταν μέχρι στιγμής σε προσωρινή βάση).

Η απόφαση λήφθηκε σε ψηφοφορία στην Επιτροπή Μέσων Εμπορικής Άμυνας, όπου τα κράτη μέλη μπορούσαν να απορρίψουν τη συνέχιση της επιβολής δασμών μέσω εκτελεστικού κανονισμού.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσαν οι ιστοσελίδες Euractiv και Politico, υπέρ ψήφισαν 10 κράτη μέλη, πέντε ψήφισαν εναντίον (μεταξύ τους όπως αναμενόταν και η Γερμανία) και 12 απείχαν.

Βάσει της πρότασης της Κομισιόν, η Ε.Ε. θα μπορεί να επιβάλει δασμούς μέχρι και 35,3% σε κινεζικές εταιρίες που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία.

Παράλληλα με την εφαρμογή των δασμών, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Κομισιόν «η ΕΕ και η Κίνα συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά για διερεύνηση προς την κατεύθυνση εναλλακτικής λύσης που θα πρέπει να είναι πλήρως συμβατή με τον ΠΟΕ, να επαρκεί για την αντιμετώπιση των ζημιογόνων επιδοτήσεων που διαπιστώθηκαν από την έρευνα της Επιτροπής, και να μπορεί να παρακολουθηθεί και να εφαρμόσιμη».

Ο εκτελεστικός κανονισμός της Επιτροπής, που θα περιλαμβάνει και τα οριστικά πορίσματα της έρευνας, θα πρέπει να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα το αργότερο μέχρι τις 30 Οκτωβρίου 2024. Αυτή ήταν και η προθεσμία που είχαν τα κράτη μέλη να εγκρίνουν ή να απορρίψουν

Δειτε Επισης

Προ των πυλών μεγάλη οικιστική ανάπτυξη από το My Mall Λεμεσού-Προς ολοκλήρωση το Leptos Limassol Park
Μάκης Κετώνης: Το ταξίδι στην αειφορία και το επόμενο κεφάλαιο μιας συναρπαστικής επαγγελματικής διαδρομής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%