Augmented reality (AR) είναι η νέα πραγματικότητα στην επικοινωνία και διαφήμιση;

Welcome 2024… η εποχή της Augmented reality (AR) κατά την ελληνική Επαυξημένη Πραγματικότητα (ΕΠ) σε αντίθεση πάντα με την δική μας (Εκτός) Πραγματικότητα!

Αν και θεωρώ δεδομένο ότι εμείς οι επαγγελματίες γνωρίζουμε… ας το πάρουμε από την αρχή. Η διαφήμιση – επικοινωνία Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) είναι η νέα μορφή ψηφιακού marketing που αξιοποιεί την τεχνολογία AR για τη δημιουργία διαδραστικής εμπειρίας με τον καταναλωτή – χρήστη – μέσο πολίτη. Πρόκειται για τεχνολογία όπου μέσα από την ψηφιακή αξιοποίηση εικόνας, ήχου και πληροφοριών παρεμβαίνει στο Πραγματικό περιβάλλον μέσω συσκευής – smartphone δημιουργώντας μια νέα ελκυστική – interesting μικτή πραγματικότητα!

…και απλοποιώ, αφήνουμε πίσω το Metaverse που ήθελε αποκλεισμό του χρήστη από το πραγματικό περιβάλλον, αφήνουμε πίσω το old fashioned ας πούμε Online banner – pop up προσφορά, paid partnership, paid feature περιεχόμενο και πάμε σε ένα νέο μοντέλο μεταξύ των δύο. Άρα παίρνω το κινητό μου – smartphone ή το tablet κάνω scan σε πραγματικό χρόνο σε πραγματικό περιβάλλον και εκεί ακριβώς εντοπίζω τη νέα Πραγματικότητα… σε πληροφορία, σε προσφορά, σε προϊόν, σε brand και από εκεί και πέρα διαλέγω και παίρνω. Η αξιοποίηση – πρόσβαση σε AR περιβάλλον μπορεί να γίνει και με έξυπνα γυαλιά, βλ. Rayban Meta Smart glasses! E ναι άμα η Rayban άλλαξε τα κλασσικά διακριτικά και έβαλε κάμερα στο σκελετό… θα πει ότι τα πράγματα στον τομέα AR είναι πολύ σοβαρά!

Στη διαφήμιση με τεχνολογία AR, τα brands, οι υπηρεσίες, οι επιχειρήσεις κτλ. μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή την καινοτομία για να προβάλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους με πιο διαδραστικό και πολύ πιο ενδιαφέρον τρόπο. Για παράδειγμα, ένα brand ρούχων θα μπορούσε να δημιουργήσει μια εμπειρία AR όπου οι πελάτες μπορούν να δοκιμάσουν ρούχα ψηφιακά (virtual try-ons) πριν τα αγοράσουν. Μπορούν να εντοπίσουν τις καλύτερες προσφορές σε ένα πολυκατάστημα ή μια υπεραγορά, μπορούν να ζήσουν μια μοναδική ξενάγηση σε κάποιο μουσείο – στα δικά τους μέτρα, μπορούν να δουν ποιος καναπές ταιριάζει στο καθιστικό τους και σε πιο χρώμα – αναλόγως budget μπορούν να ζήσουν την απόλυτη εμπειρία μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας…

Η διαφήμιση - επικοινωνία AR μπορεί εφαρμόζεται ήδη μέσω διαφόρων πλατφορμών, συμπεριλαμβανομένων application για κινητά, φίλτρων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, κτλ. καθιστώντας εύκολα πλέον την τεχνολογία AR προσβάσιμη στο ευρύ κοινό, το οποίο είναι ήδη εξοικειωμένο με το κινητό αλλά και τις λειτουργίες του σε κάθε επίπεδο. Αξιοποιώντας την AR στην διαφήμιση, οι επιχειρήσεις μπορούν να γίνουν creative, να προσφέρουν καθηλωτικές και μοναδικές εμπειρίες για τους πελάτες ή τους χρήστες…

Οι προκλήσεις στη διαφήμιση – επικοινωνία με AR είναι πολλές! Η τεχνολογία AR αναπτύσσεται και είναι παράλληλα διασκεδαστική, από την άλλη το κόστος επένδυσης για να μπεις σε αυτή την κατηγορία «παικτών» δεν είναι ευκαταφρόνητο. Παρά τις δυσκολίες, η τεχνολογία AR άρχισε ήδη να είναι αρεστή και να υιοθετείται με μεγάλους ρυθμούς από νέους σε ανεπτυγμένες αγορές. Παράλληλα χάρη στις τεχνολογικές λύσεις και εξελίξεις στο AR και τις συσκευές που γίνονται όλο και πιο ισχυρές, η τεχνολογία είναι πιο προσιτή από ποτέ!

Ποιο είναι το μέλλον του AR; Προφανώς και ο στόχος των δημιουργών του AR είναι όπως γίνει mainstream διαφημιστική τακτική για μεγάλα και μικρά brands και όχι μόνο, επιτρέποντας στους καταναλωτές – χρήστες να γίνουν μέρος της διαδικασίας και να συμμετέχουν ενεργά στη νέα Πραγματικότητα, έτσι ώστε να εντοπίζουν ελκυστικό περιεχόμενο, καμπάνιες, προσφορές κλτ. Μέσω του AR τα brands, οι επιχειρήσεις – εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να αυξήσουν την αναγωρισημότητά τους και να κτίσουν σχέσεις – engage με το tech-oriented Κοινό και όχι μόνο… δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι ο τελικός και απώτερος στόχος δεν είναι άλλος από την αύξηση των πωλήσεων σε μια Long-term σχέση με τον καταναλωτή.

Υ.Γ. Το πότε θα δούμε ενδιαφέρον και πρωτότυπες εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας στην δική μας Κυπριακή πραγματικότητα... παραμένει άγνωστο!

*Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία
Γραφειοκρατία στην Κύπρο: Ένα εμπόδιο για τους πολίτες και τις επενδύσεις
Η αυστηρή προειδοποίηση του Elon Musk: Πράγματι η Αμερική οδεύει προς τη χρεοκοπία;
Ο μετασχηματιστικός ρόλος της ΤΝ στην κανονιστική συμμόρφωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων
Παρωχημένα συστήματα και τεχνολογία αιχμής: Μπορεί το PropTech να φέρει επιτέλους την αγορά ακινήτων στο μέλλον;
Το ψηφιακό ευρώ: Ποια τα οφέλη του για εσάς;
Η άνοδος των βιώσιμων επενδύσεων: Οι προκλήσεις του ESG και των πράσινων ομολόγων για έναν επενδυτή
Καλό είναι κάποιοι να αρχίσουν να ξεχνάνε την ηλεκτροκίνηση
Έχει ο άνθρωπος νοημοσύνη να βάλει χαλινάρια στην AI πριν να είναι αργά;