Στον πάγο μέχρι νεοτέρας το δεύτερο πακέτο μηδενικού ή μειωμένου ΦΠΑ σε αγαθά υπεραγορών

Δεν αναμένεται για την ώρα η Κυβέρνηση να προχωρήσει σε νέο γύρο εφαρμογής μηδενικού ή μειωμένου φορολογικού συντελεστή σε άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά(σ.σ. προϊόντα υπεραγορών), αποτιμώντας προς το παρόν την πορεία εφαρμογής του υφιστάμενου μέτρου, το οποίο θα ισχύσει μέχρι τέλος Οκτωβρίου 2023.

Διευκρινίζεται ότι η όποια περαιτέρω μείωση ΦΠΑ η οποία αναμένεται να τεθεί σήμερα ενώπιον του Υπουργικού Συμβουλίου θα αφορά άλλου είδους προϊόντα και υπηρεσίες.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 5 Μαΐου επιβλήθηκε, μέσω διατάγματος, μηδενικός συντελεστής ΦΠΑ σε βασικά είδη, ανάμεσά τους ψωμί, γάλα, αυγά, παιδικές τροφές, παιδικές πάνες, προϊόντα για τη γυναικεία υγιεινή προστασία (ταμπόν, σερβιέτες υγιεινής και σερβιέτες ακράτειας), αλλά και πάνες ενηλίκων.

Αξιολογούν το υφιστάμενο μέτρο
Σύμφωνα με πληροφορίες του InBusinessNews, παρόλο που υπήρχαν σκέψεις για επέκταση της επιβολής μηδενικού ή μειωμένου ΦΠΑ σε άλλες κατηγορίες προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι αγορών κάθε καταναλωτή και κάθε νοικοκυριού, εντούτοις αυτοί οι σχεδιασμοί θα μείνουν, τουλάχιστον για λίγο, στο συρτάρι, προκειμένου να αξιολογηθεί η εφαρμογή του υφιστάμενου μέτρου.

Διαβάστε εδώ: Η ανάσα από μηδενικό ΦΠΑ, τα νέα προϊόντα στη λίστα και το e-kalathi

Μάλιστα, στο πλαίσιο του εμπλουτισμού της συγκεκριμένης πολιτικής είχαν γίνει συζητήσεις με λιανεμπόρους τροφίμων και άλλους εμπλεκόμενους συνδέσμους και οργανισμούς. Στο πλαίσιο αυτό, στο τραπέζι έπεσε η πρόταση για περαιτέρω ελάφρυνση των εξόδων ενός νοικοκυριού με μείωση ή ακόμα και μηδενισμό του φορολογικού συντελεστή σε σημαντικά προϊόντα, όπως καθαριστικά, χαρτικά, προϊόντα ξηράς τροφής (μακαρόνια, ρύζι).

Αν και η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή στοχεύει στην περαιτέρω ανακούφιση των καταναλωτών μέσω της μείωσης ή του μηδενισμού του ΦΠΑ σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, ωστόσο επί του παρόντος θα αναμένει τα αποτελέσματα του μέτρου, το οποίο βρίσκεται ήδη σε ισχύ.

Τι γίνεται με το e-kalathi
Την ίδια ώρα, η Κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να προχωρήσει στη νομοθεσία για την ηλεκτρονική πλατφόρμα e-kalathi, μέσω της οποίας θα γίνεται καταγραφή και παρακολούθηση των τιμών λιανικής πώλησης προϊόντων.

Διαβάστε εδώ: Προσεχώς συνάντηση Υπ. Εμπορίου με νέα πρόεδρο και μέλη της ΕΠΑ για e-καλάθι

Το νομοσχέδιο θα τεθεί προσεχώς επί τάπητος σε συνάντηση του υπουργού Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, Γιώργου Παπαναστασίου, με τη νέα πρόεδρο και τα μέλη της Επιτροπής Προστασίας του Ανταγωνισμού (ΕΠΑ).

Διαβάστε εδώ: Δεν αλλάζει την φιλοσοφία του νομοσχεδίου για το «e-kalathi» η Κυβέρνηση

Διά στόματος του υπουργού, αλλά και της αρμόδιας Υπηρεσίας, ξεκαθαρίστηκε ότι δεν αλλάζει η φιλοσοφία του νομοσχεδίου, παρά τις έντονες αντιδράσεις των επηρεαζόμενων συνδέσμων, αλλά και τη θέση της ΕΠΑ ότι το νομοσχέδιο ενδέχεται να εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους και να συμβάλει στη δημιουργία καρτέλ, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τη συμπεριφορά των ανταγωνιστών τους.

Παράλληλα, η ΕΠΑ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανή συνεννόηση ή σιωπηρή συμπαιγνία των ανταγωνιστών εις βάρος των καταναλωτών.

Στόχος της Κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η παροχή αποτελεσματικής και ενδελεχούς ενημέρωσης προς τους καταναλωτές για τις τιμές βασικών προϊόντων.

Δειτε Επισης

Ανακαλούνται 10.850 HONDA λόγω Τakata-Η ανακοίνωση του ΤΟΜ με όλα τα αυτοκίνητα με προβληματικούς αερόσακους
Το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού μέσα από έρευνα του Συνδέσμου Καταναλωτών-Πού κινούνται οι τιμές
Ξεκινά έρευνα για τα καύσιμα η ΕΠΑ...Διαμορφώνει εικόνα διετίας και ελέγχει χονδρικές και λιανικές τιμές πώλησης
Nissan: Ράλι με άνοδο 24% για τη μετοχή στον απόηχο της είδησης για πιθανή συγχώνευση με τη Honda
H Euroblinds στην καρδιά των εξελίξεων της ενεργειακής σκίασης και αναβάθμισης κτιρίων
Νέα σύγχρονα πρατήρια καυσίμων Shell στη Λεωφόρο Αθαλάσσας στη Λευκωσία και στο Κολόσσι της Λεμεσού
Coca-Cola HBC Κύπρου: Στηρίζει με πράξεις αγάπης και φροντίδας με τη δράση «Πακέτα Αγάπης» του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού
Έδωσαν το... τιμόνι στον Βαφεάδη για τις ανακλήσεις οχημάτων και φόρτωσαν την ευθύνη στους εισαγωγείς
Αλέξανδρος Γαβριηλίδης: Η σημασία του packaging και η ανάγκη για ψηφιοποίηση
Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς