Powered by

Μ. Χατζημανώλη: Ο φάρος της πολιτικής μας για περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας

«Η ναυτιλία αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας και προϋποθέτει ευελιξία για να αναπροσαρμόζουμε και να διατηρούμε την ανταγωνιστικότητά μας», τονίζει η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Σε συνέντευξή της στο InBusinessNews, η κ. Χατζημανώλη υπογραμμίζει πως παρά τις προκλήσεις το κυπριακό νηολόγιο έχει δείξει ανθεκτικότητα, υποδεικνύοντας συναφώς πως είναι ο τρίτος στόλος της Ε.Ε. και 11ος ανά το παγκόσμιο, και ότι η Κυβέρνηση προχωρά μεθοδικά στην περαιτέρω προώθηση της σημαίας της χώρας μας.

Όπως επισημαίνει η Μαρίνα Χατζημανώλη, έχει ήδη ετοιμαστεί στοχευμένο πλάνο δράσεων προβολής για το 2023 με απώτερο σκοπό την ενίσχυση και ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας, αφού λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων κρίνεται επιβεβλημένη η ανάγκη προώθησης και προβολής των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η Κύπρος ως ναυτιλιακό κέντρο.

Διαβάστε ακόμα:

ΑΤΑ: Πάρε-δώσε και κορύφωση προσπαθειών για τετραγωνισμό του κύκλου


Πώς προχωρά το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο της ΚΟΠ στον Κόρνο-Τρέχουν οι διαδικασίες

Η παροχή κινήτρων, η διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου για τη διευκόλυνση του επιχειρείν, καθώς και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε εικοσιτετράωρη βάση, αποτελούν-σύμφωνα με την Υφυπουργό Ναυτιλίας- τον φάρο της πολιτικής της Κυβέρνησης για περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Στη συνέντευξή της στο InBusinessNews, η Μαρίνα Χατζημανώλη προβαίνει σε ιδιαίτερη αναφορά στον τομέα της κρουαζιέρες και στη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνηση σε αυτόν. Υπενθυμίζοντας τον αυξημένο αριθμό κρουαζιερόπλοιων που προσέγγισαν από πέρσι τα κυπριακά λιμάνια, εκφράζει τη πεποίθηση ότι θα υπάρξει προσέλκυση επιπλέον εταιρειών που θα εντάξουν τους λιμένες της Κύπρου, ως βάση κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.

«Μαζί με τον συνάδελφο Υφυπουργό Τουρισμού επεξεργαζόμαστε και αξιολογούμε διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες, με στόχο την διαμόρφωση πλαισίου για ενίσχυση της κρουαζιέρας. Για το 2023 αναμένονται πέραν των 200 κρουαζιερόπλοιων και 300,000 επιβατών», ανέφερε σχετικά.

Ακολουθεί πιο κάτω η συνέντευξη της Υφυπουργού Ναυτιλίας στο InBusinessNews:

Ποιες προκλήσεις έχετε ως προτεραιότητα για να αντιμετωπίσετε για το 2023;

Η ναυτιλιακή βιομηχανία τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Αναμφίβολα, ο πράσινος μετασχηματισμός, η απανθρακοποίηση και οι γεωπολιτικές εξελίξεις, αποτελούν τις τρέχουσες προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά έτσι ώστε να μην πληγεί η ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας. Απαραίτητη προϋπόθεση για επιτυχία, είναι η στενή συνεργασία των ρυθμιστικών αρχών με τον ιδιωτικό τομέα, για την διαμόρφωση πρακτικών και εφαρμόσιμων λύσεων.

Τα πιο πάνω καθιστούν αναγκαίο την διαμόρφωση συγκεκριμένου και ξεκάθαρου πλάνου για αποτελεσματική διαχείριση των οποιωνδήποτε επιπτώσεων. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Υφυπουργείου βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα μας, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέχρι τον Μάιο του 2024. Στην παρούσα φάση επεξεργαζόμαστε την απλοποίηση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, ούτως ώστε οι συνεργάτες μας να μπορούν να συναλλάσσονται με τις υπηρεσίες μας άμεσα και χωρίς περίπλοκες διαδικασίες.

Αναφορικά με την απανθρακοποίηση, έχουμε ενεργό παρουσία στις διεργασίες τόσο της Ε.Ε. όσο και του ΔΝΟ, με προτάσεις που λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του ναυτιλιακού τομέα. Η Κύπρος έχει δυνατή φωνή στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και προσπαθούμε πάντα να προωθούμε υπεύθυνα κοινωνικές και περιβαλλοντικές πολιτικές, έχοντας ως γνώμονα την διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και διασφαλίζοντας τη μελλοντική βιωσιμότητα του τομέα.

Παρά τις προκλήσεις όμως, είμαστε περήφανοι για την κυπριακή ναυτιλία. Το κυπριακό νηολόγιο παρά τις αντιξοότητες έχει δείξει ανθεκτικότητα. Είναι ο τρίτος στόλος της Ε.Ε. και 11ος ανά το παγκόσμιο και προχωρούμε μεθοδικά στην περαιτέρω προώθηση της σημαίας μας.

Η Κύπρος αποτελεί ένα από τα λίγα ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως, που συνδυάζει ένα διεθνές νηολόγιο εγνωσμένου κύρους και ποιότητας καθώς και ένα ναυτιλιακό σύμπλεγμα με μεγάλο φάσμα ναυτιλιακών και παρεμφερών υπηρεσιών, διαχείρισης, παροχής καυσίμων, τεχνολογίας, ναυτικών πρακτόρων και τόσες άλλες.

Η Κύπρος παρέχει ένα μεγάλο φάσμα οικονομικών και φορολογικών πλεονεκτημάτων τα οποία θα προωθήσουμε περαιτέρω και θα αξιοποιήσουμε με στόχο την προσέλκυση νέων εταιρειών. Η κυπριακή ναυτιλιακή διοίκηση παρέχει άμεση και αποτελεσματική 24ωρη εξυπηρέτηση με πελατοκεντρική προσέγγιση.

Θα εξετάσετε αναβάθμιση των λιμανιών (των υπηρεσιών, δυνατοτήτων κλπ), λόγω και του έμμεσου ανταγωνισμού που δημιουργείται;

Η παροχή αναβαθμισμένων λιμενικών υπηρεσιών αδιαμφησβήτητα συμβάλλει στη περαιτέρω ανάπτυξη του ναυτιλιακού μας συμπλέγματος.

Για το σκοπό αυτό σε συνεργασία με τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών, έχουμε προχωρήσει στην καταγραφή προβλημάτων που παρουσιάζονται στη λιμενική βιομηχανία για διαμόρφωση πλάνου και λήψη διορθωτικών ενεργειών στο άμεσο μέλλον, διασφαλίζοντας την ανταγωνιστικότητα της λιμενικής μας βιομηχανίας.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση

Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ελλάδα; Υπάρχει περιθώριο για σύνδεση της και με Ισραήλ;

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας (ΥΦΥΝ) προσέδωσε μεγάλη σημασία στην επαναλειτουργία, μετά από 21 χρόνια, της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας, η οποία εξυπηρετεί τις ανάγκες των Κυπρίων, Ελλαδιτών και Ευρωπαίων πολιτών, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να ταξιδέψουν αεροπορικώς, είτε για ιατρικούς λόγους είτε λόγω ηλικίας, ή αεροφοβίας και που αισθάνονται αποκλεισμένοι στο νησί.

Τη φετινή χρονιά, η Ανάδοχος Εταιρεία αποφάσισε να εντάξει στα δρομολόγιά της εκτός από το λιμάνι Λεμεσού και το λιμάνι της Λάρνακας, χρησιμοποιώντας και τους δυο λιμένες της Δημοκρατίας προς όφελος του επιβατικού κοινού, το οποίο αγκάλιασε και φέτος τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση, με τη ζήτηση να ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Αναφορικά με το κατά πόσο υπάρχει περιθώριο για σύνδεση της γραμμής και με το Ισραήλ απλά να αναφέρω ότι υπάρχει ενδιαφέρον για δημιουργία θαλάσσιας σύνδεσης και από τις δύο πλευρές (Κύπρο και Ισραήλ) και θα μπορούσε να ενταχθεί στα δρομολόγια. Ωστόσο, σύμφωνα με τα Διαγωνιστικά Έγγραφα, αυτό δεν θα λάβει οποιαδήποτε επιδότηση.

Οι προσδοκίες για τον τομέα της κρουαζιέρας

Τι αναμένετε από το καλοκαίρι του 2023; Θα δούμε περισσότερα κρουαζιερόπλοια; Γίνονται επαφές και με άλλες εταιρείες;

Όπως είναι γνωστό, από πέρσι έχει σημειωθεί αυξημένο ενδιαφέρον για κρουαζιερόπλοια που προσεγγίζουν κυπριακά λιμάνια και φιλοδοξούμε να προσελκύσουμε περισσότερες εταιρείες που θα εντάξουν τους λιμένες της Κύπρου ως βάση κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Μαζί με τον συνάδελφο Υφυπουργό Τουρισμού επεξεργαζόμαστε και αξιολογούμε διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες, με στόχο την διαμόρφωση πλαισίου για ενίσχυση της κρουαζιέρας. Για το 2023 αναμένονται πέραν των 200 κρουαζιερόπλοιων και 300,000 επιβατών.

Στοχευμένο πλάνο δράσεων προβολής για το 2023

Ποιες συναντήσεις ξεχωρίζετε για το επόμενο διάστημα με άλλες χώρες για ενίσχυση της ναυτιλίας;

Έχει ήδη ετοιμαστεί στοχευμένο πλάνο δράσεων προβολής για το έτος 2023 με απώτερο σκοπό την ενίσχυση και ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις επιπτώσεις των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων κρίνεται επιβεβλημένη η ανάγκη προώθησης και προβολής των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η Κύπρος ως ναυτιλιακό κέντρο.

Η προσπάθεια θα επικεντρωθεί, τόσο στους υφιστάμενους μας πελάτες στην Κύπρο όσο και στο εξωτερικό, με την ανάδειξη της σοβαρότητας και σημασίας που δίνεται στον τομέα από την Κυβέρνηση Χριστοδουλίδη. Η διασφάλιση της οικονομικής σταθερότητας των εταιρειών που συναλλάσσονται με την Κύπρο, είναι ένα από τα κυριότερα πλεονεκτήματα μας και θα πρέπει να το επικροτούμε, να το προωθούμε αλλά και να το ενδυναμώνουμε συνεχώς.

Η ναυτιλία αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας και προϋποθέτει ευελιξία για να αναπροσαρμόζουμε και να διατηρούμε την ανταγωνιστικότητά μας.

Ο φάρος της πολιτικής μας...

Καταληκτικά, ποιο το μήνυμά σας στο ναυτιλιακό/επιχειρηματικό κόσμο και τους πολίτες;

Πρωταρχικός στόχος της διακυβέρνησης Χριστοδουλίδη όπως ανέφερα πιο πάνω, είναι η περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη της κυπριακής ναυτιλίας. Είμαστε προσηλωμένοι σε αυτό τον στόχο και οι προσπάθειες μας στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας εστιάζονται στην διασφάλιση ενός ανταγωνιστικού τομέα, θέτοντας στέρεες βάσεις για ένα ευοίωνο μέλλον.

Λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό που επικρατεί τα τελευταία χρόνια, στόχος μας είναι η ενδυνάμωση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων και η διασφάλιση ενός σταθερού επενδυτικού πλαισίου για περαιτέρω ανάπτυξη. Η παροχή κινήτρων, η διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου για τη διευκόλυνση του επιχειρείν, καθώς επίσης η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε εικοσιτετράωρη βάση, αποτελούν τον φάρο της πολιτικής μας για περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλιακής μας βιομηχανίας.

Αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες του ιδιωτικού τομέα και είμαστε εδώ για εξεύρεση πρακτικών λύσεων για το καλό της Κύπρου.

Δειτε Επισης

Αρχίζει η αποπληρωμή του δανείου 6,3 δις από την Τρόϊκα-Καταβάλλεται το 2025 η πρώτη δόση ύψους 1,3 δις
Συζητούν την κατάσταση της αγοράς γεωργικών προϊόντων οι υπουργοί Γεωργίας και Αλιείας της Ε.Ε.
Ποιοι είναι έξι μέτοχοι του Nicosia Mall και τι λένε για το success story του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κύπρου
Τεράστιο ενδιαφέρον για τα νέα στεγαστικά του ΥΠΕΣ-Πόσες αιτήσεις υποβλήθηκαν σε 24 ώρες
«Πάγωσε» η ανέγερση του νέου χιονοδρομικού κέντρου στο Τρόοδος-Πώς απαντά ο Χαράλαμπος Χριστοφίνας
Στο τεύχος Νοεμβρίου του περιοδικού GOLD: The accounting revolution
Τα μέτρα άμβλυνσης του κυκλοφοριακού και πώς θα κοπάσει το κομφούζιο στους δρόμους-Το πλάνο του Υπ. Μεταφορών
Δημήτρης Σκουρίδης: Οι επαφές με τη ΝΑSA, τα διαπιστευτήρια της Κύπρου και το «θαύμα» με τα Artemis Accords
Εβδομαδιαία κέρδη 0,41% στο ΧΑΚ
Διαβουλεύσεις για γερά νεύρα στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος-Ανησυχίες για τις επιπτώσεις της απεργίας