Χωρίς επιστροφή η ενιαία ανάπτυξη του λιμανιού και της μαρίνας της Λάρνακας

Την εκτίμηση ότι το έργο της ενιαίας ανάπτυξης λιμανιού και μαρίνας Λάρνακας θα αλλάξει όχι μόνο τη Λάρνακα αλλά και ολόκληρη την Κύπρο, εξέφρασε σήμερα ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Αλέξης Βαφεάδης, προσθέτοντας ότι τα οφέλη που θα έχει η πόλη από τη συγκεκριμένη ανάπτυξη θα είναι πάρα πολλά.

Ο Υπουργός μιλούσε κατά την πρώτη επίσκεψη του στο λιμάνι της Λάρνακας όπου μαζί με την Υφυπουργό Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη, παρακάθησαν σε σύσκεψη με αντικείμενο την ακτοπλοϊκή σύνδεση Λάρνακας - Πειραιά που αναμένεται να αρχίσει τον Αύγουστο. 

Στις δηλώσεις του ο κ. Βαφεάδης είπε ότι η επίσκεψη στο λιμάνι έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και θέλει να έχει μια κατ’ ιδίαν εμπειρία, πως είναι οργανωμένο και πως γίνονται οι διάφορες δραστηριότητες.

Κληθείς να σχολιάσει ανησυχίες Λαρνακέων κατά πόσον θα τηρηθούν αυτά που έχουν ανακοινωθεί για το λιμάνι και τη μαρίνα της Λάρνακας, ο Υπουργός είπε ότι «η σύμβαση με τον ανάδοχο παρακολουθείται. Υπάρχει ειδική επιτροπή, μια ομάδα επαγγελματιών που παρακολουθούν τη σύμβαση και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν κάποιες ενδείξεις που να μας δημιουργούν ανησυχίες» ενώ σημείωσε πως «το παρακολουθούμε».

Σε άλλη ερώτηση απάντησε πως θα ζητήσει ενημέρωση και για τα μεγάλα έργα τα οποία έπρεπε να ξεκινήσουν την 1η Απριλίου και σημείωσε πως «εμείς ζητούμε να έχουμε μια γενική ενημέρωση για όλα τα θέματα για να έχουμε γνώση το πως προχωρεί το έργο».

Ερωτηθείς για το θέμα που προέκυψε με τα τέλη ελλιμενισμού ιδιωτών ιδιοκτητών σκαφών στη μαρίνα Λάρνακας, ο κ. Βαφεάδης απάντησε πως «η σύμβαση επιτρέπει στην ανάδοχο εταιρεία να ρυθμίσει τις χρεώσεις σε όλες τις δραστηριότητες που γίνονται στο λιμάνι, βεβαίως υπό κάποιους όρους. Από μελέτη όλων των στοιχείων που υποβλήθηκαν από τον ανάδοχο, έχουμε διαπιστώσει ότι έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του μέχρι σήμερα και συνεπώς έχει το δικαίωμα, αν το επιλέξει, να προχωρήσει με οποιαδήποτε χρέωση».

Ωστόσο σημείωσε από συνομιλία που είχε με την Αρχή Λιμένων Κύπρου, ενημερώθηκε ότι «υπάρχουν στο λιμανάκι της Πάφου τουλάχιστον εκατό κενές θέσεις, για ελλιμενισμό ιδιωτών ιδιοκτητών σκαφών και μπορούν εύκολα να τις αξιοποιήσουν. Αντιλαμβάνομαι ότι πολύ πιθανόν να είναι και πιο φτηνά τα τέλη από το κόστος που είχαν στη Λάρνακα» είπε και σημείωσε πως «τουλάχιστον αυτό είναι μια ανακούφιση για τους ιδιώτες ιδιοκτήτες σκαφών και ελπίζω να μπορέσουν να μεταφέρουν τα σκάφη τους στο λιμανάκι της Πάφου, αν δεν μπορούν να αντέξουν το αυξημένο κόστος που χρεώνει η Κίτιον».

Σε παρατήρηση ότι η Λάρνακα θα χάσει χρήματα από τους ιδιοκτήτες ιδιωτών σκαφών ο κ. Βαφεάδης ανέφερε «βεβαίως προσωρινά θα υπάρξει αυτή η μείωση. Ωστόσο μακροπρόθεσμα τα οφέλη που θα έχει η Λάρνακα από την ανάπτυξη της μαρίνας και του λιμανιού θα είναι πολλαπλάσια» είπε και σημείωσε πως «εμείς εκτιμούμε ότι το έργο αυτό θα αλλάξει όχι μόνο την πόλη της Λάρνακας αλλά τη χώρα ολόκληρη».

Ο Πάρης Δημητρίου, Γενικός Διευθυντής του λιμανιού Λάρνακας κλήθηκε να σχολιάσει την ανησυχία Λαρνακέων ότι τελικά δεν θα γίνει η μεγάλη αυτή επένδυση που αφορά την ενιαία ανάπτυξη λιμανιού και μαρίνας της πόλης. Αφού ανέφερε ότι «όλα αυτά δεν ισχύουν» σημείωσε πως «ο επενδυτής είναι εδώ, προσέλαβε ήδη 100 άτομα που εργάζονται και συνεχίζονται οι προσλήψεις, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει το έργο της ανάπλασης της αποβάθρας».

«Είναι το πρώτο έργο που γίνεται, αλλά έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες, επειδή είναι διατηρητέο και η δουλειά συντήρησης πρέπει να γίνει υπό συγκεκριμένες προδιαγραφές. Η αποβάθρα είχε να συντηρηθεί πάνω από εκατό χρόνια και πρέπει να κάνουμε μια δουλειά, με γνώμονα την ασφάλεια και υγεία όλων» συνέχισε. Σημείωσε ακόμα ότι «από τη στιγμή που ξεκίνησε το έργο θα έχει και θετική κατάληξη».

Ερωτηθείς πότε θα αρχίσουν τα μεγάλα έργα, ο κ. Δημητρίου απάντησε πως «ένα έργο τέτοιου μεγέθους χρειάζεται χρόνο για να γίνει». «Υπήρχαν κάποια χρονοδιαγράμματα τα οποία τηρούνται και παρακολουθούνται από το Υπουργείο» είπε, και πρόσθεσε πως «ο Λαρνακέας δεν πρέπει να έχει ανησυχία».

Σε άλλη ερώτηση ο Διευθυντής του λιμανιού της Λάρνακας είπε πως «η πρώτη φάση του έργου ξεκίνησε με την συντήρηση της αποβάθρας. Τέλος του χρόνου ή αρχές του επόμενου θα γίνει το γιοτ κλαμπ, θα ακολουθήσει η ανανέωση των πλωτών αποβάθρων και η εκβάθυνση και το μεγάλωμα της μαρίνας» και «όλα αυτά θα γίνουν στα επόμενα 5-6 χρόνια».

Σημειώνεται ότι στη σύσκεψη παρακάθησαν επίσης εκπρόσωποι Υπηρεσιών που εμπλέκονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση, μεταξύ των οποίων Τμήμα Τελωνείων, Τμήμα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης, ΥΚΑΝ, Λιμενική Αστυνομία, Αστυνομία, Αρχή Λιμένων, Kition Ocean, Scandro Holding Ltd,  Ορθοδόξου Travel και η ομάδα αξιοποίησης του λιμένα Λάρνακας του Υπουργείου Μεταφορών.

Δειτε Επισης

Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη