Κρατούν μικρό «e-kalathi» οι υπεραγορές, έτοιμες να βοηθήσουν

Την οριστικοποίηση του νομοσχεδίου για τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας παρακολούθησης τιμών «e-kalathi» που εγκρίθηκε την περασμένη Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο και την κατάθεσή του στη Βουλή, προκειμένου να κληθούν για διαβούλευση, αναμένουν οι λιανέμποροι.

Παρόλο που οι αρχικές σκέψεις ήθελαν την συμπερίληψη 1.500 βασικών καταναλωτικών προϊόντων, εντούτοις υπήρξε κατάληξη στα 350, ώστε να διαφανεί η αποτελεσματικότητα του εργαλείου.

Υπουργείο Εμπορίου και Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή ετοιμάζονται για το λανσάρισμα της πλατφόρμας, εκτιμώντας ότι θα συμβάλει στην παρακολούθηση και καταγραφή των τιμών βασικών προϊόντων, καθώς και στην παροχή αποτελεσματικής ενημέρωσης προς τους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμα
Μάχη Αντώνη Αντωνίου-Παύλου Παραδεισιώτη για την προεδρία της ΟΕΒ

Παίζει τα ρέστα του για την ΑΤΑ ο Παναγιώτου-Την Παρασκευή η μεσολαβητική πρόταση

Μέσω GPS
Εκτός από διαφάνεια και δυνατότητα σύγκρισης τιμών, θα παρέχεται επίσης άμεση πληροφόρηση τόσο για τις τιμές όσο και για τη διαθεσιμότητα προϊόντων που είναι σημαντικά για τα νοικοκυριά. Ουσιαστικά, ο καταναλωτής, δίνοντας πρόσβαση στην τοποθεσία που βρίσκεται, θα μπορεί να επιλέγει ένα σύνολο προϊόντων και η εφαρμογή μέσω GPS θα υποδεικνύει σε ποια υπεραγορά θα βρει το σύνολο αυτό στη χαμηλότερη τιμή.

Ωστόσο, στο λιανεμπόριο τροφίμων τηρούν στάση αναμονής μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου, προκειμένου να υπάρξει ξεκάθαρη εικόνα για την αποτελεσματικότητα και την ορθή εφαρμογή του μέτρου.

Διαβάστε εδώ: Λιανεμπόριο: Ο μειωμένος ΦΠΑ που ανακουφίζει και το ζητούμενο από το «e-kalathi»

Σύγκριση όμοιων προϊόντων

Από πλευράς ΠΑΣΥΛΕ διαβεβαιώνεται ότι θα υπάρξει συμβολή των υπεραγορών στη διαδικασία του όλου εγχειρήματος, επισημαίνοντας την ανάγκη επίδειξης ιδιαίτερης προσοχής προκειμένου να μην εξαχθούν λανθασμένα συμπεράσματα.

«Εφόσον υπάρχει η πολιτική βούληση για εφαρμογή του μέτρου, θα είμαστε μέρος της όλης διαδικασίας, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση του καταλόγου προϊόντων και καταθέτοντας τις απόψεις μας τόσο στη Βουλή όσο και στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή», ανέφερε στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου.

Επισημαίνοντας ότι η ψηφιακή πλατφόρμα δεν θα πρέπει να προσκρούει στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς και του ίσου ανταγωνισμού, τόνισε την ανάγκη σύγκρισης όμοιων προϊόντων στο «e-kalathi» με ίδιο γραμμικό κώδικα προκειμένου να εξάγονται τα ορθά συμπεράσματα.

Διαβάστε εδώ: Έρχεται το «e-kalathi»-Υπό παρακολούθηση οι τιμές πώλησης 300 καταναλωτικών προϊόντων

Το αγκάθι
Νοουμένου ότι στην πλατφόρμα παρακολούθησης τιμών καταναλωτικών αγαθών θα συμμετάσχουν υπεραγορές με ετήσιο τζίρο περίπου άνω των €2 εκατ., τότε δεδομένη θεωρείται η συμμετοχή υπεραγορών κάθε βεληνεκούς και δυναμικής, δηλαδή από πολύ μικρούς έως μεγάλους παίχτες της αγοράς.

Ωστόσο, ακόμα ένα αγκάθι για το λανσάρισμα της ψηφιακής πλατφόρμας είναι η τυχόν συμπερίληψη προϊόντων φρέσκων τμημάτων (όπως φρουταρίες), καθώς σε αυτή την περίπτωση απαραίτητη κρίνεται η διασφάλιση των ποιοτικών κριτηρίων.

Παρόλο που στόχος της Κυβέρνησης είναι η δυνατότητα σύγκρισης τιμών σε καθημερινή βάση και άμεση πληροφόρηση τόσο για τις τιμές όσο και για τη διαθεσιμότητα των 350 προϊόντων που θα συνθέτουν το «e-kalathi», εντούτοις, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΠΑΣΥΛΕ, μια πρόσφατη έρευνα, τον περασμένο Φεβρουάριο στην Ελλάδα, κατέδειξε ότι το τελευταίο κανάλι που επιλέγουν οι καταναλωτές για την ενημέρωσή τους σχετικά με τις τιμές των προϊόντων είναι η ψηφιακή πλατόφρμα «e-Καταναλωτής».

«Πρώτο μέσο/πηγή πληροφόρησης σχετικά με τις τιμές των βασικών προϊόντων που απαρτίζουν το καλάθι ενός νοικοκυριού παραμένει η διαφήμιση (τηλεοπτική, ραδιοφωνική, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες υπεραγορών)», επεσήμανε χαρακτηριστικά.

Γνωστά brands και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αφού αναρτήσουν την τιμή για κάποιο από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην πλατφόρμα, οι υπεραγορές θα δεσμεύονται να μην αλλάζουν την τιμή, αν δεν περάσουν επτά μέρες.

Στα εν λόγω προϊόντα, θα περιλαμβάνονται κάποια με δικές τους επωνυμίες (γνωστά brands), καθώς και κάποια προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κάθε υπεραγοράς.

Οι σύνδεσμοι που εμπλέκονται στο λιανεμπόριο τροφίμων βρίσκονται σε ανοιχτή επικοινωνία με την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή αναμένοντας σχετική πρόσκληση προκειμένου να εκφραστούν απόψεις και εισηγήσεις όσον αφορά την οριστικοποίηση της εφαρμογής «e-kalathi».

Δειτε Επισης

Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν