Π. Παντζαρής: Αυξητική η τάση τηλεπικοινωνιακής απάτης

«Ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης περιστατικών απάτης είναι η πρόληψη», δήλωσε ο Πέτρος Παντζαρής, Προϊστάμενος Διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης, Ασφάλεια & Λειτουργία Δικτύων & Υπηρεσιών της Cyta.

Ο κ. Παντζαρής προέβη σε παρουσίαση βασικών μορφών τηλεπικοινωνιακής απάτης με έμφαση στα περιστατικά που αντιμετωπίζονται συχνά στη Cyta, αναφορές στις διαδικασίες και συστήματα αντιμετώπισης που χρησιμοποιούνται καθώς και τα αποτελέσματα της δραστηριότητας κατά τον τελευταίο χρόνο.

Όπως εξήγησε στην αρχή της παρουσίασής του, η τηλεπικοινωνιακή απάτη είναι η παράνομη ή μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε Τηλεπικοινωνιακά δίκτυα, υπηρεσίες και δεδομένα. «Το διεθνές έγκλημα συνεχώς εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα εκάστοτε δεδομένα της νέας τεχνολογίας και υπηρεσιών», τόνισε για να μιλήσει στη συνέχεια για το τρίγωνο της απάτης. Το τρίγωνο της απάτης είναι το κίνητρο, η ευκαιρία και η δυνατότητα.

Ακολούθως επεξήγησε τις μορφές τηλεπικοινωνιακής απάτης που αντιμετωπίζουν στη CYTA. Πρόκειται για τις κλήσεις υψηλής χρέωσης, την κοινωνική μηχανική, τις αναπάντητες κλήσεις και άλλες μορφές απάτης.

«Ο απατεώνας εξασφαλίζει παράτυπα συνδέσεις συμβολαίου ή αποκτά πρόσβαση σε υπηρεσίες άλλων πελατών (π.χ. κλοπή κινητών, IPBX hacking) κτλ. Ακολουθούν κλήσεις σε αριθμούς υψηλής χρέωσης», εξήγησε.

Στην περίπτωση της τηλεφωνικής απάτης, οι απατεώνες μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και χρησιμοποιώντας μεθόδους κοινωνικής μηχανικής, εξαπατούν πελάτες, κυρίως για οικονομικό όφελος, πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τα μέτρα αντιμετώπισης των πιο πάνω περιστατικών, ο κ. Παντζαρής είπε πως η Cyta έχει προμηθευτεί τα πλέον εξελιγμένα και εξειδικευμένα συστήματα εντοπισμού και διαχείρισης Τηλεπικοινωνιακής Απάτης με βασικότερο το σύστημα Fraud Management System (FMS).

«Όταν εντοπίζονται περιστατικά, παράγονται αυτόματα συναγερμοί (alarms) και άμεσα ειδοποιούνται τα αρμόδια στελέχη μας για χειρισμό. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ανάλυσης της απάτης για λήψη αποφάσεων και εφαρμογή κατασταλτικών μέτρων», συμπλήρωσε.

Σημαντικά ήταν τα όσα ανάφερε και σχετικά με το ζημιά για όσους δεν προστατεύονται. «Η Τηλεπικοινωνιακή απάτη υπολογίζεται ότι χωρίς άμεσα μέτρα καταστολής, θα δημιουργούσε στη Cyta και πελάτες μας, ζημιές της τάξης των εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο. Η ΤΑ έχει συνεχώς αυξητική τάση και εξελίσσεται σε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα για τη τηλεπικοινωνιακή βιομηχανία. Συνολικά, το 2022 αντιμετωπίστηκαν 420 πραγματικές υποθέσεις καταδολίευσης (fraud cases) που αφορούσαν σε 1731 διαφορετικές υπηρεσίες/συνδέσεις», είπε.

Κλείνοντας, τόνισε ότι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι η πρόληψη. «Παρά το πιο πάνω, η χρήση εξειδικευμένων συστημάτων εντοπισμού απάτης είναι απαραίτητη για άμεσο και αποτελεσματικό χειρισμό των περιστατικών που αναπόφευκτα θα συμβούν. Τα περιστατικά δεν έχουν ωράρια και για να διασφαλιστεί η άμεση καταστολή τους, οι διαδικασίες εντοπισμού και καταστολής εφαρμόζονται σε 24ωρη βάση», είπε.

Ο κ. Παντζαρής μιλούσε στο Cyta Business Roadshow με τίτλο «CYBER SECURITY & ΙοΤ: Μειώνοντας το Ψηφιακό Ρίσκο με Απλές Λύσεις».

Δειτε Επισης

Cyta: Σε εξέλιξη περιστατικό απάτης μέσω γραπτών μηνυμάτων sms-Συστήνει προσοχή
Το ταξίδι της μετεγκατάστασης και γιατί οι ξένες tech εταιρείες... ψηφίζουν Κύπρο-Η Palta και η Wargaming
Γιατί έρχονται στην Κύπρο οι Google, Amazon, SalesForce & Binance;
NEDECO: Σχεδιάστε σήμερα τη μελλοντική σας ανάπτυξη και βιωσιμότητα
Αλλαγής σκυτάλης στα ηνία της Cablenet-Νέος CEO ο Ιωάννης Μαυρίδης
Η AWS ανακοινώνει νέες καινοτόμες λειτουργίες για το Amazon Bedrock
ConsulTech: Ενώνει δυνάμεις με την αμερικανική TKI με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
Είκοσι νέες ψηφιακές υπηρεσίες εντός του 2024-Τα πλάνα του Υφ. Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής
Με μεγάλη επιτυχία το «2ο Cyprus: The New Global Tech & Innovation Hub Summit» (pics)
Η Quadcode ενώνει δυνάμεις με την Capacitor Partners για το μεγαλύτερο Hackathon στην Κύπρο