Island Private School: Επαναπροσδιορίζει το ρόλο του σχολείου-Η φιλοσοφία που βασίζεται

Ο Alexander Shkuratov είναι ο ιδρυτής και CEO του Island Private School, ενός ιδρύματος με γνώμονα τον μαθητή που ασπάζεται τρεις εναλλακτικές εκπαιδευτικές φιλοσοφίες.

Μιλώντας στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού GOLD και στον δημοσιογράφο Άδωνη Άδωνη, εξηγεί πώς τα προγράμματα του σχολείου έχουν σχεδιαστεί για να προετοιμάζουν καλύτερα τους μαθητές για τον πραγματικό κόσμο.

Στις ορεινές πλαγιές της Λεμεσού, το Island Private School σφύζει από ζωή, καθώς οι προετοιμασίες για τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη.

Στον χώρο υποδοχής, οι γονείς συνομιλούσαν με το προσωπικό του σχολείου στα ρωσικά, παρόλο που πρόκειται για ένα αποκλειστικά αγγλόφωνο ίδρυμα. Το Island Private School είναι ίσως μοναδικό στον κόσμο, καθώς αγκαλιάζει τρεις διαφορετικές εκπαιδευτικές φιλοσοφίες κάτω από την ίδια στέγη.

Συγκεκριμένα:

  • Τη σχολή The Waldorf School.
  • Το International Baccalaureate (IB).
  • Από αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά, την προσέγγιση Μontessori.

Ο ιδρυτής και CEO του Island Private School, Alexander Shkuratov, με καταγωγή από τη Ρωσία, είναι επιχειρηματίας εδώ και χρόνια σε διάφορους τομείς, από real estate έως χρηματοοικονομικά και εκπαίδευση.

Η πρώτη του επαφή με την Κύπρο ήταν το 2007, όταν δημιούργησε την εταιρική δομή για τον όμιλο Etalon Group με έδρα τη Ρωσία, μια εταιρεία ανάπτυξης και κατασκευής ακινήτων. Έχοντας ερωτευτεί το νησί, ο Shkuratov μετακόμισε με την οικογένειά του στην Κύπρο το 2015.

Πίσω στη Ρωσία, η μεγαλύτερη κόρη του φοιτούσε σε σχολείο Waldorf, ένα ίδρυμα που χαρακτηρίζεται από μια βαθιά φιλοσοφία που έχει τις ρίζες της στην ολιστική ανάπτυξη του παιδιού.

Η φιλοσοφία της Waldorf προάγει μια συμβιωτική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ενσωματώνοντας στο πρόγραμμα σπουδών ακαδημαϊκά μαθήματα, τέχνες και πρακτικές δεξιότητες.

Με όραμα να ιδρύσει ένα σχολείο Waldorf, η Κύπρος ήταν η καλύτερη επιλογή, από επιχειρηματική άποψη αλλά και τρόπο ζωής. Η πρώτη επανάληψη του σχολείου ήταν ουσιαστικά ένας παιδικός σταθμός της Σχολής Waldorf με μόνο οκτώ μαθητές.

Όπως ο ίδιος είπε, υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι το σχολικό σύστημα της Κύπρου έχει πάρει ορισμένα χαρακτηριστικά του από το αιώνιο πρωσικό σύστημα. Το κίνητρο πίσω από αυτό το σύστημα ήταν η δημιουργία ενός δυναμικού εργατών που θα τροφοδοτούσε τη βιομηχανική επανάσταση.

Οι αίθουσες διδασκαλίας λειτουργούσαν ως γραμμές συναρμολόγησης με τα θρανία στοιβαγμένα σε σειρές, ο δάσκαλος αναλάμβανε διευθυντικό ρόλο και οι σημαντικότερες γνώσεις που αποκτούσαν οι μαθητές ήταν βασισμένες στην απομνημόνευση. Πράγματι, ο ίδιος ο Shkuratov εκπαιδεύτηκε σε ένα τέτοιο σύστημα.

Μοιράζεται μια ιστορία από τα χρόνια του δημοτικού σχολείου του (στην τότε Σοβιετική Ένωση), όπου ο δάσκαλος, με τρόπο που θύμιζε Τσάρο, διατηρούσε την τάξη σε κατάσταση συνεχούς άγχους, χρησιμοποιώντας τιμωρητικά μέτρα για να κρατήσει τους μαθητές σε τάξη.

«Ακόμα βλέπω εφιάλτες από αυτή την τρομερή εμπειρία», λέει με ένα μείγμα σοβαρότητας και ειρωνικού χιούμορ.

Για τον Shkuratov, ενώ το κυρίαρχο μοντέλο έχει υπηρετήσει καλά τον κόσμο επί αιώνες, βρισκόμαστε εν μέσω μιας αλλαγής, με την τεχνολογία και την πρόοδο να προσδίδουν μια διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευση.

Ενώ το να είσαι «αποθήκη γνώσεων» ήταν ένα αδιαπραγμάτευτο προσόν στο παρελθόν, σε έναν κόσμο όπου η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παρέχει ολοκληρωμένες απαντήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, υποστηρίζει, είναι οι κοινωνικές δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη.

Συν τοις άλλοις, υπάρχει μεγάλος όγκος ερευνών που δείχνουν ότι οι νέες γενιές θα αλλάξουν περισσότερες από μία καριέρα στη διάρκεια της ζωής τους. Έτσι το να μαθαίνουν διαρκώς, είναι πολύ σημαντικό για την μελλοντική τους επιτυχία στην αγορά εργασίας.

«Προετοιμάζουμε τους μαθητές μας για έναν κόσμο αβεβαιότητας, όπου πρέπει να βρουν ιδέες, σχέδια και λύσεις για τα προβλήματά τους», τονίζει ο Shkuratov.

Στο πλαίσιο του International Baccalaureate, το οποίο αναγνωρίζεται από κορυφαία πανεπιστήμια σε όλο τον κόσμο, η ακαδημαϊκή επιτυχία δεν είναι το μοναδικό βαρόμετρο των επιτευγμάτων. Αντίθετα, το πλαίσιο περιγράφει την επιτυχία μέσα από ένα φάσμα ανθρώπινων ικανοτήτων και ευθυνών, γνωστό ως προφίλ μαθητή του ΙΒ.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται ιδιότητες όπως η κριτική σκέψη, το τολμηρό πνεύμα της ανάληψης κινδύνων και η τρυφερή χάρη της φροντίδας.

Στην ίδια φιλοσοφία στηρίζεται και το Μontessor. Στην πρώιμη παιδική ηλικία (2-6 ετών), οι τάξεις στηρίζονται στο σεβασμό προς το παιδί και στην εστίαση στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της συνεργασίας και της δημιουργικότητας.

Το Island Private School σήμερα αριθμεί περισσότερους από 700 μαθητές, απασχολεί 180 υπαλλήλους, εκ των οποίων οι 150 είναι καθηγητές από 30 διαφορετικές χώρες. Ωστόσο, ο Shkuratov τονίζει ότι το ταξίδι για το Island Private School δεν ήταν χωρίς προκλήσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η στέγαση διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων σε συνδυασμό με την οργάνωση των αντίστοιχων εκπαιδευτικών τους, έφερε σύγχυση κατά καιρούς.

Για να υπάρξει συνοχή, τον Μάιο του 2023, το σχολείο επινόησε ένα κοινό πλαίσιο- έναν τρόπο λειτουργίας και για τα τρία προγράμματα.

Περιγράφει οκτώ κοινές αξίες, από τις οποίες ο Shkuratov θεωρεί την αγάπη και τον σεβασμό ως τις πιο σημαντικές.

«Πιστεύω ότι το σχολείο πρέπει να είναι ένα αρμονικό και φιλόξενο περιβάλλον για όλους. Όταν ένας δάσκαλος μπαίνει στην τάξη, αν δεν αγαπάει τα παιδιά, τότε δεν είναι η κατάλληλη δουλειά γι' αυτόν» καταλήγει.

*Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το ρεπορτάζ, όπως δημοσιεύθηκε στο περιοδικό GOLD εδώ.

Δειτε Επισης

Philip Morris Cyprus: Στους κορυφαίους εργοδότες στην Κύπρο για δεύτερη συνεχή χρονιά
Συναντήσεις Χατζημανώλη στην Κίνα με στελέχη ναυτιλιακών, ναυλομεσιτικών γραφείων και τραπεζών
Αφροδίτη Ψαρά και Γιώργος Ψαράς: Είναι μεγάλη μας τιμή που έχουμε ξεχωρίσει σε αυτόν τον τομέα (vid)
Επίσημη παρουσίαση του Δείκτη Χρηματοοικονομικής Ευημερίας
Professional Services: Η νέα γενιά καταθέτει οράματα, φιλοδοξίες και προβληματισμούς
Σοφία Βορκά: Αποτέλεσμα καθημερινής εργασίας για μια βιώσιμη ζωή στο σπίτι η βράβευση της IKEA (vid)
Προς πώληση έργα του Sovereign Art Foundation Student Prize Cyprus 2024
Διάκριση Δήμου Αγλαντζιάς για το πρόγραμμα της Coca-Cola στην Κύπρο «Zero Drop-Aποστολή Νερό»
Ρένος Φωκάς: Τα καινοτόμα έργα είναι αυτά που έχουμε στόχο να διεκπεραιώσουμε (vid)
Ειρήνη Χριστοδούλου: Με τιμά ιδιαίτερα αυτό το βραβείο, θα συνεχίσουμε την σκληρή δουλειά (vid)