Α. Βαρνάβα: Oι τρόποι για να μειώσετε το κόστος θαλάσσιων μεταφορών

H ακριβής πρόβλεψη κόστους των θαλάσσιων μεταφορών μπορεί να βοηθήσει τους επικεφαλής των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αλυσίδα εφοδιασμού ώστε να λάβουν σωστές αποφάσεις και να βεβαιωθούν ότι η επιχείρησή τους παραμένει ανταγωνιστική, δήλωσε ο Αντώνης Βαρνάβα, Business Development Manager της FGA Cargo Logistics Ltd.

Ο κ. Βαρνάβα μίλησε για το πώς μπορούν να προβλέψουν το κόστος των θαλάσσιων μεταφορών, για το 2023, και ποιες στρατηγικές ακριβώς μπορούν να ακολουθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή.

Μιλώντας στο 16ο Συνέδριο & Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, ο ομιλητής αρχικά είπε πως ο κλάδος των εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε μια περίοδο άνευ προηγουμένου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. «Τα ναύλα είχαν εκτοξευθεί στα ύψη, υπήρχε θέμα με τα κενά κοντέινερ και καθυστερήσεις στα λιμάνια», σχολίασε.

Σκιαγραφώντας την κατάσταση με τις θαλάσσιες εισαγωγές, ο κ. Βαρνάβα είπε, στη συνέχεια, ότι ο μεγαλύτερος όγκος εισαγωγών στη Κύπρο γίνεται με εμπορευματοκιβώτια και πως αυτή είναι μακράν "η πιο οικονομική λύση μεταφοράς".

Αναφερόμενος ακολούθως, στο τρέχον έτος, ο ομιλητής εκτίμησε πως οι συνθήκες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι πολύ διαφορετικές από ό,τι το 2022. Οι παράγοντες που θα διαμορφώσουν το νέο έτος περιλαμβάνουν σύμφωνα με τον ίδιο, την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς η λειτουργική ομαλότητα διαταράχθηκε από τους κυματισμούς της πανδημίας το 2020-2022 και η συμφόρηση στα λιμάνια αποχωρεί όπως επίσης και τη διόρθωση αποθεμάτων από πλευράς λιανικών εμπόρων.

«Οι έμποροι προσαρμόζουν τα επίπεδα των αποθεμάτων τους ώστε να ταιριάζουν με την πραγματική ζήτηση από τους καταναλωτές». Νωρίτερα προειδοποίησε, ωστόσο, ότι ένα νέο κύμα εξελίσσεται στην Κίνα και πως η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει απότομη οικονομική ύφεση και αποδίδει την πιθανή επιβράδυνση σε έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός, τα υψηλότερα επιτόκια, οι λιγότερες επενδύσεις και ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Όσο για τους τρόπους πρόβλεψης του κόστους, ο κ. Βαρνάβα παρέθεσε σειρά απ’ αυτούς μεταξύ των οποίων τη σύναψη συμφωνιών με γραμμές ή εταιρίες logistics για ναύλα με μεγάλη την περίοδο ισχύος, την παρακολούθηση του δείκτη βιομηχανικής παραγωγής της EUROSTAT αλλά και το Hedging, που  μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να προστατευθούν από ξαφνικές αυξήσεις τιμών και απροσδόκητες διαταραχές της αγοράς.

Αναφορά έκανε, τέλος, στην ασφάλεια του φορτίου. Όπως εξήγησε, οι εισαγωγείς είναι σημαντικό να προστατεύουν τα αγαθά τους κατά τη μεταφορά τους.

«Η ασφάλιση θαλάσσιου φορτίου είναι ένας οικονομικά αποδοτικός τρόπος προστασίας από πιθανές απώλειες που οφείλονται σε κινδύνους όπως κλοπή, ζημιά και φυσικές καταστροφές.

Αυτή η κάλυψη μπορεί να προσαρμοστεί στις συγκεκριμένες ανάγκες σας και μπορεί να περιλαμβάνει επιλογές όπως κάλυψη παντός κινδύνου, που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πιθανών απωλειών ή κάλυψη επώνυμων κινδύνων, η οποία είναι πιο περιορισμένη αλλά μπορεί να είναι πιο προσιτή.

Επιπλέον, η ασφάλιση θαλάσσιου φορτίου μπορεί να παρέχει προστασία τόσο για τα ίδια τα φυσικά αγαθά όσο και για τυχόν συναφή έξοδα, όπως τα ναύλα μεταφοράς», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Χορηγός του αγώνα Duathlon η CNP ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Το ευ επιχειρείν στο βάθρο... Πραγματοποιήθηκαν τα 16α IN Business Awards(photos)
Πώς αξιολογούν τα ΚΕΠ οι πολίτες-Τα ευρήματα έρευνας του Υπουργείου Οικονομικών
Μάριος Ταννούσης: Η Κύπρος επενδυτικός προορισμός και πόλος σταθερότητας στην περιοχή
Συνεργασία Ablebook-Buyway365 που προωθεί την προσβασιμότητα
Influencer marketing: Πώς λειτουργεί ως εργαλείο ενδυνάμωσης των brands
10 χρόνια προσφοράς Andrey & Julia Dashin’s Foundation
AstroBank: Προς πώληση κατοικίες
ΙΝ Business Awards: Tιμητικό βραβείο Lifetime Achievement Award στην Άρτεμις Αντωνιάδου
ΙΝ Business Awards: Τιμητικό βραβείο Editor’s Choice στην Τράπεζα Κύπρου