Δύσκολο φθινόπωρο για καταστηματάρχες και καταναλωτές

Ακρίβεια, συγκρατημένη κατανάλωση και αβεβαιότητα αναμένεται να χαρακτηρίσουν το λιανεμπόριο τους φθινοπωρινούς μήνες.

Έπειτα από μία, ομολογουμένως, καλή τουριστική σεζόν, αλλά και τη μαζική διεξαγωγή εκδηλώσεων και τις αυξημένες δαπάνες, στις οποίες προχώρησαν οι καταναλωτές κατά την καλοκαιρινή περίοδο, έρχεται ένας Σεπτέμβριος ανασυγκρότησης και μαζεμένων αγορών.

Διαβάστε ακόμα: 

Καλοκαιρινό αεράκι στα έσοδα από τον τουρισμό

Μαρία Α. Παπακώστα: Πάντα έχω κάποιο στόχο να κυνηγώ

Κατοικίες από €4.050 στους πλειστηριασμούς Σεπτεμβρίου 

Μαζεμένοι μετά τις διακοπές

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews, o γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου επεσήμανε ότι, όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, μετά το πέρας των καλοκαιρινών διακοπών, οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις αγορές τους.

«Με την ακρίβεια, το άνοιγμα των σχολείων και το τέλος των διακοπών, η κατανάλωση είναι μουδιασμένη, με τους πολίτες να είναι μαζεμένοι και προσεκτικοί στις δαπάνες τους», εξήγησε σχετικά, τονίζοντας ότι είναι αυξημένα τα ευρύτερα έξοδα, με τα οποία είναι αντιμέτωποι αυτή την περίοδο τόσο οι καταναλωτές όσο και οι καταστηματάρχες.

Οι πρώτες αγορές σχολικών ειδών άρχισαν την προτελευταία εβδομάδα του καλοκαιριού, ενώ αναμένεται να κορυφωθούν την τρέχουσα εβδομάδα, λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία.


Δαπάνες που θύμιζαν 2019

Κάθε αισιόδοξο σενάριο φαίνεται να ξεπέρασε η ώθηση που δόθηκε στο λιανικό εμπόριο τόσο από τις τουριστικές αφίξεις και τους εγχώριους επισκέπτες όσο και από την άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας.

 

«Η μαζική διεξαγωγή κοινωνικών εκδηλώσεων (γάμων, βαφτίσεων, συναυλιών κλπ.), που είχαν αναβληθεί, οι μεγάλες εκπτώσεις, στις οποίες προχώρησαν τα καταστήματα, καθώς επίσης η σημαντική ροή τουριστών, είχαν ιδιαίτερα οφέλη στην κατανάλωση», σημείωσε στο InBusinessNews ο κ. Αντωνίου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δαπάνες ντόπιων και ξένων τουριστών σε κάποιες παράλιες περιοχές, όπως η Πάφος, θύμιζαν κατά τη φετινή σεζόν τις αντίστοιχες δαπάνες του 2019.


Αυξήσεις, ελλείψεις και στο βάθος ΑΗΚ

Παρόμοια εικόνα επικρατεί στην αγορά, με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις και τις αυξημένες τιμές στα προϊόντα να εξακολουθούν να ταλανίζουν τις τσέπες των καταναλωτών.

Παρόλο που παρατηρούνται προσωρινές ελλείψεις συγκεκριμένων brands, εντούτοις υπάρχει πληθώρα εναλλακτικών επιλογών στα ράφια των υπεραγορών.

 

Μία από τις βασικότερες ανατιμήσεις προϊόντων ήταν το διψήφιο ποσοστό αύξησης στην τιμή των βοδινών, η οποία απορροφήθηκε εν μέρει από τους λιανέμπορους, αλλά και η τρίτη κατά σειρά εντός του έτους αύξηση στην τιμή του αγελαδινού γάλακτος.

Μπορεί η κατακόρυφη μείωση στις τιμές των καυσίμων να έφερε κάποια ανακούφιση στις επιχειρήσεις, ωστόσο οι καταστηματάρχες καλούνται διαρκώς να αντιμετωπίσουν το τσουχτερό κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, για το οποίο δεν αναμένεται να επιδοτηθούν.

Αξίζει να αναφερθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, οι λογαριασμοί ρεύματος του πρώτου εξαμήνου του 2022 που παρέλαβαν οι λιανέμποροι ήταν φουσκώμενοι κατά 50% σε σχέση με την αντίστοιχη εξαμηνία του 2021, κατά την οποία είχαν παρόμοια κατανάλωση κιλοβατώρων με τη φετινή.

Δειτε Επισης

Το ταξίδι της μετεγκατάστασης και γιατί οι ξένες tech εταιρείες... ψηφίζουν Κύπρο-Η Palta και η Wargaming
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Σε αναπτυξιακή τροχιά με ακόμη πιο θετικές προοπτικές για το μέλλον η οικονομία της Κύπρου
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Ψήφος εμπιστοσύνης στο θεσμικό πλαίσιο της Κύπρου η έκθεση της MONEYVAL
Μοναδικές οικιστικές επιλογές σε όλη την Κύπρο από την Altamira Real Estate
Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Κωνσταντίνος Πετρίδης: Εθνικό όπλο που δεν πρέπει να παραχωρηθεί η χαμηλή φορολογία
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή