Powered by

Βασίλης Δημητριάδης: Αυτά τα παράπονα ακούω για την ακτοπλοϊκή

Με την πρώτη φάση του εγχειρήματος της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Κύπρου με την Ελλάδα να οδεύει προς την ολοκλήρωσή του, καθότι τα δρομολόγια φθάνουν για φέτος τον Σεπτέμβριο, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας επιχειρεί μια συνολική αποτίμηση του πώς εξελίχθηκε με σαφή στόχο την επίλυση των όποιων προβλημάτων παρουσιάστηκαν και τη βελτιστοποίησή του για τη νέα σεζόν.

Διαβάστε ακόμα: 

Τρ. Κύπρου: Οι τρεις προτάσεις για εξαγορά από Lone Star που απέρριψε

Στο τεύχος Αυγούστου του περιοδικού GOLD: In the Name of the Law

Κλειώ Παπαδοπούλου: Οι διάφοροι ρόλοι στην PwC και η σωστή υποστήριξη

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η παρουσία του αρμόδιου Υφυπουργού Βασίλη Δημητριάδη την περασμένη βδομάδα στην διαδικασία αποβίβασης από το Daleela, προκειμένου να διαπιστώσει ο ιδίοις όμμασι τα όποια ζητήματα προκύπτουν και με το βλέμμα στραμμένο προς τα τέλη Σεπτεμβρίου, οπόταν και θα ετοιμαστεί έκθεση.   

«Η επίσκεψη είχε να κάνει περισσότερο με το να δούμε από κοντά τις διαδικασίες. Το πλοίο είναι το ένα κομμάτι, το δεύτερο κομμάτι είναι όλες οι διαδικασίες, όπως η εξυπηρέτηση στο λιμάνι, τα τελωνεία, οι έλεγχοι κ.α. Θέλαμε να δούμε αν οι διαδικασίες τηρούνται και κυρίως αν υπάρχει περιθώριο απλούστευσης και βελτίωσης. Ο σκοπός της παρουσίας μου έχει να κάνει ακριβώς με τις διαδικασίες, την εξυπηρέτηση και τους ελέγχους στο λιμάνι», εξήγησε μιλώντας στο InBusinessNews, o Βασίλης Δημητριάδης.

Χρονοβόρες διαδικασίες

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών που χρησιμοποιήσαν το Daleela βρίσκεται σε πολύ υψηλό βαθμό, καθώς τα παράπονα που καταγράφονται είναι ελάχιστα. Ωστόσο, το Υφυπουργείο, όπως υπογράμμισε, έχει προχωρήσει στην καταγραφή τους με σκοπό την επίλυσή τους.

«Λαμβάνω μηνύματα για χρονοβόρες διαδικασίες για παράδειγμα», ανέφερε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, για να υπενθυμίσει πως η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας  λειτούργησε μετά από 21 χρόνια και επομένως είναι κάτι σχετικά καινούργιο.

«Όταν λαμβάνεις απόψεις από τον κόσμο, όπως για καθυστερήσεις στο λιμάνι, για διαδικασίες του τελωνείου που δεν συμβαίνουν σε άλλες χώρες, για την γραφειοκρατία, συν για υποδομές στο λιμάνι, εμείς τις ελέγχουμε και σίγουρα θα θέλουμε να δούμε κάποιες βελτιώσεις. Κάναμε κάποιες προσωρινές υποδομές στο λιμάνι. Δεν υπάρχει για παράδειγμα single point για την μεταφορά αυτοκινήτου», επισημαίνει.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας εξήρε πάντως τις προσπάθειες των στελεχών των υπηρεσιών που είναι επιφορτισμένες με τα συγκριμένα καθήκοντα, τονίζοντας πως για πρώτη φορά κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα. «Τα στελέχη των υπηρεσιών που  εξυπηρετούν τον κόσμο, υπερβάλλουν εαυτό. Ανταποκρίθηκαν πολύ καλά οι Αρχές υπό τις περιστάσεις στη νέα υπηρεσία», υπογράμμισε.

«Θεωρώ», συνέχισε, «πως από τις χιλιάδες κόσμου που ταξίδεψε μέχρι τώρα ο αριθμός παραπόνων ήταν ελάχιστος. Αν για παράδειγμα στις 5-6 χιλιάδες των ταξιδιωτών πήραμε 3-4 παράπονα, είναι χαμηλό το ποσοστό, αλλά όχι αμελητέο. Εμείς ως Υφυπουργείο Ναυτιλίας θέλουμε να τα δούμε αυτά τα προβλήματα και να βελτιώσουμε», διαμήνυσε.

Ένα από τα ζητήματα που έχουν προκύψει είναι η τελωνειακή αποσαφήνιση των αυτοκινήτων, όπου οι εκτελωνιστές χρεώνουν 20 ευρώ για την συμπλήρωση μίας φόρμας, γεγονός που έχει προκαλεί διαμαρτυρίες. Ο κ. Δημητριάδης τόνισε πως είναι κάτι που διερευνά το Υφυπουργείο, κατά πόσο δηλαδή πρέπει να γίνεται και πώς μπορεί να διαφοροποιηθεί η διαδικασία για να μην υπάρχει χρέωση (π.χ. να συμπληρώνει ο οδηγός την αίτηση).

Συνολική αποτίμηση τέλος Σεπτεμβρίου

Αξίζει να σημειωθεί πως με το τέλος της φετινής ταξιδιωτικής περιόδου για το Daleela, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας θα έχει επαφές με την ανάδοχο εταιρεία όπου θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα της θαλάσσιας σύνδεσης και θα εξεταστεί τι μπορεί να βελτιωθεί. Επίσης, προγραμματίζεται δημοσιογραφική διάσκεψη περί τα τέλη Σεπτεμβρίου-αρχές Οκτωβρίου, όπου θα παρουσιαστεί σχετική έκθεση η οποία θα περιλαμβάνει στοιχεία, όπως πόσοι ταξίδεψαν και τα ζητήματα που έχουν αναδειχθεί.

«Ο στόχος είναι από τον Σεπτέμβριο που ολοκληρώνονται τα δρομολόγια, τα προβλήματα που άπτονται να δούμε μαζί με την εταιρεία πώς μπορούμε να τα λύσουμε και να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες και ελέγχους», σχολίασε ο κ. Δημητριάδης.

Τα σχέδια είναι αρκετά, ωστόσο, σε αυτή τη νέα υπηρεσία υπάρχει αρκετό περιθώριο βελτίωσης.

«Ο σκοπός δεν είναι να βάλουμε πέναλτι στην εταιρεία. Για εμένα σκοπός είναι να βελτιωθεί η υπηρεσία. Να γίνει κάτι το βιώσιμο. Να το πιάσουμε σοβαρά και να το βελτιώσουμε. Να δούμε επίσης κατά πόσο θα μπορεί να επεκταθεί στο Ισραήλ. Θα έχουμε με συνάντηση με την εταιρεία και θα τα συζητήσουμε», εξηγεί.

Υποβολή παραπόνων

Σε περίπτωση που οι ταξιδιώτες έχουν κάποιο παράπονο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, καλεί το κοινό να επικοινωνεί πρώτα μαζί με την εταιρεία για την επίλυση του ζητήματος. Ωστόσο υπάρχουν και τα κανάλια επικοινωνίας του Υφυπουργείου όπως:

  • Η ιστοσελίδα C.O.M.E. (https://comeshipping.com.cy/el/) το διαδικτυακό κανάλι επικοινωνίας του υφυπουργείου Ναυτιλίας για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την ναυτιλία συμπεριλαμβανομένου και της θαλάσσιας επιβατικής σύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας 
  • Και το email για τα δικαιώματα των επιβατών του Υφυπουργείου: passengerrights@dms.gov.cy

«Εγώ θέλω μέσα από την υπηρεσία αυτή, ο Κύπριος να την απολαμβάνει όπως θα απολάμβανε μία πλόα υπηρεσία Ιταλία-Ελλάδα. Με τη νέα χρονιά να γίνεται καλύτερη», κατέληξε ο Βασίλης Δημητριάδης.

Δειτε Επισης

Κώστας Κουμής: Εξαιρετικά σημαντική η διάκριση Πισσουρίου και Καλοπαναγιώτη-Ανεβάζει τη χώρα τουριστικά
Αύξηση 4,2% και η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρου-Οι κύριες αγορές και οι μεταβολές
Aegean: «Πέταξε» με 1,3 δισ. κύκλο εργασιών και κέρδη €132 εκατ. το ενιάμηνο-Μετέφερε 12,6 εκατ. επιβάτες
Τα δύο χωριά της Κύπρου στη λίστα του WTO με τα 55 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
Οι ανοιχτοχέρηδες και οι σφιχτοχέρηδες τουρίστες-Ποιοι και πόσα ξοδεύουν κατά τις διακοπές τους στην Κύπρο
Στην Κύπρο για συνεδρία το εκτελεστικό συμβούλιο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ξεναγών
Διαθέσιμες 10.500 κλίνες τουριστικών καταλυμάτων από Δεκέμβριο έως Μάρτιο στην Πάφο
E.V.H. Investments: Αύξησε στο 83,93% το ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Επιτυχής η άσκηση ετοιμότητας στο αεροδρόμιο Λάρνακας-Το σενάριο που αντιμετωπίστηκε
Wagamama: Αυτό είναι το νέο «dine in» χειμερινό μενού τους