Στο τεύχος Ιουνίου του IN Business: Ειδικό αφιέρωμα Marketing ROI
07:00 - 04 Ιουνίου 2022
Κάθε φορά που επισκεπτόμαστε μια υπεραγορά, ψάχνουμε να βρούμε τις μάρκες που μας αρέσουν, προϊόντα που είδαμε στην τηλεόραση, ακούσαμε στο ραδιόφωνο ή γνωρίσαμε από κάποια διαφήμιση στα ψηφιακά μέσα.
Διαβάστε ακόμα:
Κινήθηκαν για τα καλά τα ακίνητα (πίνακες)
10 εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας σε adults only ξενοδοχεία
Για να φθάσουν όμως κοντά μας, προϋποτίθενται πολλές άλλες ενέργειες σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά. Ένας αγώνας από πλευράς των εταιρειών για να κάνουν γνωστά τα προϊόντα τους, να τα καταστήσουν ανάμεσα στα πρώτα σε προτιμήσεις και να διατηρήσουν τις πρωτιές αυτές. Επενδύοντας στην εικόνα του brand, οι εταιρείες στοχεύουν σε μακροπρόθεσμες σχέσεις με τους καταναλωτές.
Στόχος μιας επικοινωνιακής καμπάνιας πρέπει να είναι η κερδοφόρα ανάπτυξη του brand, σε συνδυασμό με μετρήσιμα αποτελέσματα, που επιτυγχάνονται μέσω του return on investment. Η σημασία του ROI είναι τεράστια όταν πρόκειται για την εταιρική επικοινωνία και τις πρακτικές μάρκετινγκ, και απ’ ότι φαίνεται η τηλεόραση διατηρεί πάντα τη μερίδα του λέοντος. Την ίδια ώρα, όμως, τα social media κερδίζουν έδαφος, αφού είναι μέρος της ζωής όλων και αυτός ο digital τρόπος επικοινωνίας ανοίγει νέες προοπτικές στις εταιρείες, με την αμεσότητα στον αποδέκτη να κυριαρχεί.
Στο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού IN Business, η ORB παρουσιάζει το αφιέρωμα Marketing ROI, την τεράστια σημασία του return on investment (ROI) όταν πρόκειται για την εταιρική επικοινωνία και τις πρακτικές μάρκετινγκ, όπως και τον ρόλο των decision makers των σημαντικότερων κυπριακών εταιρειών σε θέματα επικοινωνίας.
Διαβάστε ακόμη:
- Marketing ROI: H αποκλειστική παρουσίαση της ειδικής έκδοσης(pics)
- Jon Burkhart: Καμπάνιες με βασικό συστατικό τη φαντασία
- Νικολέττα Χαραλάμπους: Στο branding δεν υπάρχει γραμμή τερματισμού
- Γιώργος Μιχαήλ: Περίπλοκο και σπουδαίο το έργο των marketeers
Αναδεικνύουμε τη σημασία του return on investment, τον τρόπο που μετριέται, πόσο σημαντική είναι η εξασφάλισή του και τι έχουν να πουν οι ίδιοι οι decision makers της κυπριακής διαφήμισης, ο ρόλος των οποίων είναι σημαντικός και ουσιαστικός. Ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα, με τους marketeers να παίρνουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Κριτήριο ήταν τα μεγαλύτερα διαφημιστικά κονδύλια και δαπάνες, όπως αυτά αναφέρονται σε έρευνα του IN Business, αλλά και από σχετικές έρευνες δημοσκοπήσεων των εταιρειών ερευνών Nielsen και CommRadar. Σύμφωνα με αυτές, η συνολική διαφημιστική δαπάνη ξεπέρασε πέρσι τα 70 εκατ. ευρώ. Οι μεγαλύτεροι διαφημιζόμενοι του 2021, decision makers 62 εξ αυτών-brands και εταιρειών-μιλούν για το πώς αποφασίζουν για το δικό τους marketing mix και πώς το αξιολογούν.