Η νέα γενιά στελεχών δίνει το στίγμα πορείας του λιανεμπορίου
06:40 - 16 Ιουνίου 2022
Όσο μεγάλες και αν έχουν πλέον γίνει, οι πλείστες επιχειρήσεις λιανικού και χονδρικού εμπορίου στην Κύπρο εξακολουθούν να είναι οικογενειακές και σταδιακά οι νέες γενιές αναλαμβάνουν περισσότερα και αυξανόμενα καθήκοντα.
Το πώς βλέπει τις τάσεις και τις μεγάλες αλλαγές στον τομέα του λιανικού και χονδρικού εμπορίου FMCG η νέα γενιά στελεχών αποκαλύφθηκε μέσα από το πάνελ που φιλοξένησε το 19o Cyprus Grocery Retail Conference & Awards.
Διαβάστε εδώ:
«Αλυσίδες από το παρελθόν φρενάρουν τα βήματα της Cyta στο μέλλον»
Η Αντζελίνα και ο Αντώνης on tour… To ταξίδι που άλλαξε τη ζωή τους
Train Food: Μια εναλλακτική καντίνα για gourmet street food στη Λεμεσό
Στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης συμμετείχαν οι Αλέξανδρος Κελαϊδίτης, Co-Founder and Executive Director, Flexfin, Αντρέας Παπαντωνίου, Εμπορικός Διευθυντής, Papantoniou Supermarkets και Μιχάλης Πέτρου, Εμπορικός Διευθυντής, Α/λφοι Πέτρου Γαλακτοκομικά Προϊόντα Λίμιτεδ.
Ο Αλέξανδρος Κελαϊδίτης είπε πως το e-shop, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, οι πλατφόρμες πληρωμών πελατών και η απάλειψη επιταγών είναι μερικές από τις νέες τεχνολογικές τάσεις που βλέπει να υιοθετούνται από τους οργανισμούς. «Οι νέες γενιές είναι πιο δεκτικές στις νέες διαδικασίες και στις αλλαγές», διαπίστωσε.
«Είναι πιο γρήγορες στην αλλαγή οι νέες επιχειρήσεις», σχολίασε, προσθέτοντας ότι πολλοί άνθρωποι της νέας γενιάς «σπρώχνουν για αλλαγές» όταν είναι πριν από την κορυφή της διοίκησης. Αντίθετα, όταν φτάσουν στην κορυφή έχουν πολύ έντονο το αίσθημα της ευθύνης και έτσι κάνουν λιγότερες αλλαγές, εξήγησε.
Ο Αντρέας Παπαντωνίου μίλησε από πλευράς του για ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, όπου η επιτυχία των περισσότερων οικονομικών επιχειρήσεων συνδέεται άμεσα και με τις επιτυχίες της οικογένειας. «Ως νέα γενιά οφείλουμε για τις παλαιότερες να συνεχίσουμε το πετυχημένο έργο τους και να το ενισχύσουμε με νέες ιδέες, ώστε να προσαρμοστούμε στις νέες καταστάσεις», τόνισε.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξέλιξη της τεχνολογίας. «Αλλάζουν οι ανάγκες, τόσο των νέων καταναλωτών όσο και των νέων εργαζομένων», σχολίασε. «Οι προκάτοχοι μας, μας παρέδωσαν τις αξίες και τις αρχές, ωστόσο η νέα εποχή μας αναγκάζει να βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά», εξήγησε. Παρ’ όλα αυτά οι αξίες παραμένουν διαχρονικές, τόνισε ο Εμπορικός Διευθυντής της Papantoniou Supermarkets.
Ακολούθως, έστειλε μήνυμα στη νέα γενιά, λέγοντας ότι βασικό συστατικά επιτυχίας είναι η αφοσίωση και η σκληρή δουλειά. «Το νέο αίμα που μπαίνει στις νέες επιχειρήσεις θα πετύχει», είπε με αισιοδοξία.
Ο Μιχάλης Πέτρου ανέφερε από πλευράς του ότι η εταιρεία του πρεσβεύει την παράδοση και συνάμα την εξέλιξη. Ως 2η γενιά έχουν την ευθύνη να χειριστούν επιχείρηση 40 χρόνων.
«Λόγω και της φύσης της εταιρείας μεγαλώσαμε και ζυμωθήκαμε σε αυτή τη δουλειά», είπε για να προσθέσει ότι η νέα αυτή γενιά θέλει να αφήσει το στίγμα της στην ιστορία.
«Νέες έννοιες, όπως η αναβάθμιση και η κυκλική οικονομία μπήκαν στη ζωή μας», πρόσθεσε, τονίζοντας την ανάγκη να αξιοποιείται, τόσο η εμπειρία της προηγούμενης γενιάς όσο και οι γνώσεις των νέων. «Θα συνεχίσουμε να διατηρούμε την ανθρωποκεντρική προσέγγιση και στο προσωπικό, αλλά και στις πωλήσεις, διατηρώντας την οικογενειακή φύση», είπε ο κ. Πέτρου κατά την τοποθέτησή του.
Το ζήτημα της σύγκρισης είναι επίσης ένα από τα διακευβεύματα επισήμανε ο κ. Πέτρου, καθώς καλούνται διαρκώς να δείξουν την ικανότητά τους και να αποδείξουν την αξία τους.