Η σημασία των soft skills
19:23 - 16 Μαρτίου 2022
Οι επαγγελματικές δεξιότητες που κάνουν τη διαφορά στο μάρκετινγκ ήταν το θέμα που παρουσίασε ο Γιώργος Ζερβίδης, Σύμβουλος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στο Συνέδριο «Αναπτύσσοντας τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στην Κύπρο» που πραγματοποιήθηκε στη Λεμεσό.
Τα «Soft Skills» αφορούν τις δεξιότητες και συμπεριφορές που σχετίζονται με τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τους συναδέλφους μας, με τους συνεργάτες μας, αλλά και με τους πελάτες μας. Όπως προέκυψε από την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, στον τομέα του μάρκετινγκ παίζουν καταλυτικό ρόλο, αφού τομείς όπως η επικοινωνία, η ευελιξία, η καινοτομία, η ομαδική εργασία, η πειστικότητα, το επιχειρηματικό πνεύμα, οι ικανότητες διαχείρισης αλλαγών, ανάληψης ρίσκου και άλλες σχετικές δεξιότητες μπορούν να καθορίσουν μια επιτυχημένη προσέγγιση μάρκετινγκ μίας εταιρείας ή ενός οργανισμού.
Ο κ.Ζερβίδης εστίασε την προσοχή του στη συναισθηματική νοημοσύνη (EQ) και τη σημαντικότητά της στην προσωπικότητα ενός ατόμου. «Ο κόσμος δυσκολεύεται να ταυτιστεί με απρόσωπους οργανισμούς και επομένως, οι ΜμΕ θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στα θέματα συναισθηματικής νοημοσύνης», είπε χαρακτηριστικά.
«Πρέπει να ξέρουμε σαν μαρκετίστες ποιοι είμαστε και τι θέλουμε, να κάνουμε αυτοέλεγχο των συναισθημάτων μας και να εμπνέουμε τον κόσμο και τον καταναλωτη και τον συνεργάτη, πρέπει επίσης να καθορίζουμε στόχους που να είναι φιλοδοξοι αλλά εφικτοί και μετρήσιμοι», ήταν μερικά από τα λόγια εμπνευσης προς το κοινό, για να προσθέσει: «Πρέπει να έχουμε ενσυναίσθηση να μπορούμε να μπαίνουμε στα παπούτσια του καταναλωτή και να διαβάζουμε τη σκέψη του. Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που κάνει επιτυχημένο το μάρκετιγνκ».
Πώς βελτιώνουμε την EQ μας; Εγκαταλείποντας στερεότυπα, διατηρώντας την ταπεινοφροσύνη και αυτοσυγκράτησή μας και αναλαμβάνοντας ευθύνες. Επίσης αποκτούμε αυτοπεποίθηση και διατηρούμε τη θετικότητά μας.