Εκπέμπουν σήμα κινδύνου οι πωλητές μεταχειρισμένων οχημάτων

Σε απελπιστική κατάσταση βρίσκονται οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων, αφού η οφθαλμοφανής μείωση στις πωλήσεις τους, έχει οδηγήσει αρκετούς σε λουκέτο, ενώ την ίδια ώρα λόγω και της ακριβείας, οι πολίτες προορίζονται στις πιο οικονομικές λύσεις, αποφεύγοντας τις αγορές αυτοκινήτων πολυτελείας, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα και τη μείωση του κέρδους των ιδιοκτητών.

Οι επιχειρήσεις, βρίσκονται σε δυσχερή θέση και αναμένουν από το κράτος κάποια ανταπόκριση και στήριξη, ώστε να καταφέρουν να επιβιώσουν και να συνεχίσουν να βγάζουν το μεροκάματό τους. 

Πιο συγκεκριμένα, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μεταχειρισμένων οχημάτων, ζητούν μεταξύ άλλων από το κράτος, να επιτρέπεται η εισαγωγή αυτοκινήτων μέχρι επτά χρονών και όχι μέχρι πέντε χρόνων, κάτι που ίσχυε μέχρι σήμερα, να επιτρέπεται επίσης η εισαγωγή σε μονοκάμπινα, διπλοκάμπινα και βαν από την Ιαπωνία, που έχει απαγορευτεί εδώ και χρόνια και τρίτο, ζητούν όπως οι τράπεζες αρχίσουν να εμπιστεύονται τους καλούς μεταπωλητές οχημάτων και να μην έχουν τόσο αυστηρά κριτήρια.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο μεγαλύτερος αριθμός ενδιαφερομένων για την αγορά μεταχειρισμένου οχήματος, διαθέτει από τρεις μέχρι οκτώ χιλιάδες ευρώ για να αποκτήσει ένα νέο αυτοκίνητο. Αυτά τα ποσά, μπορεί παλαιότερα να θεωρούνταν αρκετά λίγα, ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα λόγω και της ακρίβειας που επικρατεί, δεν δίνεται άλλο περιθώριο στους καταναλωτές. 

Τον κώδωνα του κινδύνου, έκρουσε σε δηλώσεις του στον InBusinessNews o πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπορίας Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, Ανδρέας Σιήκκης, o oποίος ανέφερε ότι ο Κλάδος τους τα τελευταία χρόνια, έχει υποστεί πολλές συνέπειες, μέσα από τις διάφορες αλλαγές της Νομοθεσίας, από την πανδημία αλλά και μέσα από τα εμπόδια που θέτει η τράπεζα για να χρηματοδοτεί πελάτες. «Όλα αυτά μαζεμένα, μας έχουν δημιουργήσει αρκετά οικονομικά προβλήματα τα τελευταία χρόνια, εξού και πάρα πολλές εταιρείες εισαγόμενων αυτοκινήτων έχουν κλείσει».

Ο πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, φαίνεται να ήταν και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι, αφού αρκετοί αγοραστές κυρίως Ρώσοι, έχουν σταματήσει κάθε αγορά, για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους. Έτσι, όπως υπέδειξε ο κ. Σιήκκης, «έχει στενέψει περισσότερο η κατάσταση και έχει δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στον τομέα μας. Ενώ το 2018-19 ήταν η πρώτη χρόνια μετά την οικονομική κρίση που εμφανίζονταν κάπως καλύτερα αποτελέσματα, με την πανδημία ήρθαμε στα ίδια αποτελέσματα και σήμερα να έχουμε ως κερασάκι στην τούρτα, τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας».

Οι συστάσεις για την αποφυγή απάτης από παράνομους dealers

Ιδιαίτερο πονοκέφαλο προκαλούν παράλληλα οι επιτήδειοι dealers, οι οποίοι μεταπωλούν μεταχειρισμένα οχήματα ως «ολοκαίνουργια» σε αρκετές υψηλές τιμές, με αποτέλεσμα να ξεγελούν ανυποψίαστους πολίτες και ταυτόχρονα να επωμίζονται τεράστια οικονομικά οφέλη. 

Από την πλευρά τους, οι επαγγελματίες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, αναφέρουν πως στον σύνδεσμό τους, δεν υπάρχουν τέτοια μέλη και ούτε έχει προκύψει κάποιο περιστατικό με μέλος τους. «Όταν ακούσουμε ή δούμε κάτι, παίρνουμε άμεσα μέτρα. Είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί είμαστε μια ομάδα και προσπαθούμε με κάθε τρόπο να προστατεύουμε το επάγγελμά μας».

Εισήγηση προς τους ενδιαφερόμενους πάντως είναι να γνωρίζουν που πηγαίνουν και που δίνουν τα λεφτά τους. «Οφείλουν, να κάνουν αναγνώριση του οχήματός τους, να αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται για ασφαλές όχημα και να είναι ικανοποιητικό για χρήση. Θεωρώ, ότι οι καταναλωτές είναι καλό να πηγαίνουν σε μέλη του συνδέσμου, τα οποία έχουν αναρτημένα στις πόρτες το σήμα του συνδέσμου και να είναι βέβαιοι ότι ο κάθε μεταπωλητής οχημάτων έχει καθήκον, υποχρεώσεις και καθήκοντα, απέναντι στον πελάτη».

Δειτε Επισης

Μαρία Παναγιώτου: Υπάρχει ενδιαφέρον για το e-κοφίνι, ξεπέρασαν τους 1200 οι συμμετέχοντες
Φιλελεύθερο ανά την Ευρώπη το ωράριο των καταστημάτων-Τι κατέδειξε έρευνα της Βουλής
Κερδίζουν από τους ενοικιαστές τους Mall of Cyprus και Mall of Engomi
«Ανάβει» το παράνομο εμπόριο αντί να σβήνει το τσιγάρο η υψηλή φορολογία(έρευνα)
Μ. Παναγιώτου: Μεγάλη η ψαλίδα μεταξύ παραγωγού και τελικών τιμών στον καταναλωτή
Η Σκλαβενίτης Κύπρου δίπλα στο προσωπικό της με ωφελήματα και παροχές
Τι... βγάζει το «e-κοφίνι»-Οι τιμές των οπωροκηπτευτικών στα σημεία λιανικής πώλησης
Ξεκίνησε το «e-κοφίνι»-Πού μπορείτε να το βρείτε και πώς να το αξιοποιήσετε
Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές
Ζεσταίνεται η αγορά ενόψει Πάσχα-Η μάχη των προσφορών και το αδιαχώρητο στις υπεραγορές