Μακαρίου: «Ανάπτυξη», «χαριστική βολή» και αυτοκίνητα κατ' εξαίρεση

Τελεσίδικη είναι η απόφαση του Δήμου Λευκωσίας για απαγόρευση της εισόδου οχημάτων στη λεωφόρο Μακαρίου και την οδό Αναστάσιου Λεβέντη, από τις 20 Οκτωβρίου.

Πλέον, τίθεται σε ισχύ ο αρχικός σχεδιασμός του έργου που αφορά στην ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου (κατασκευαστική Φάση Β), το οποίο ολοκληρώθηκε και παύουν οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ίσχυαν από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Διαβάστε ακόμα: 

Από την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου, οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας στη λεωφόρο Μακαρίου (από τη συμβολή της με τις λεωφόρους Σπύρου Κυπριανού και Διγενή Ακρίτα μέχρι τη συμβολή της με τη Λεωφόρο Ευαγόρου) και στην οδό Αναστάσιου Λεβέντη, θα μετατραπούν σε λεωφορειολωρίδες για διακίνηση λεωφορείων και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας.

Διαβάστε εδώ: Μακαρίου: Από 20 Οκτωβρίου μόνο λεωφορεία και οχήματα με εξαιρέσεις

Εκτεθειμένοι καταστηματάρχες και καταναλωτές

Η απόφαση, η οποία λήφθηκε στο πλαίσιο της χρηματοδότησης του έργου από το Ταμείο Συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφήνει εκτεθειμένους καταστηματάρχες και καταναλωτές, καθώς η εξεύρεση χώρων στάθμευσης στη συγκεκριμένη εμπορική οδό καθίσταται ακόμα πιο δύσκολη.

Κατά καιρούς, η πλειοψηφία των καταστηματαρχών είχαν εκφράσει ανησυχίες ότι η απαγόρευση της εισόδου οχημάτων θα αποτελέσει τη χαριστική βολή για τις επιχειρήσεις σε ένα κομβικό εμπορικό κέντρο της Λευκωσίας.

Διαβάστε εδώ: Μακαρίου: Φεύγουν τα αυτοκίνητα, φόβοι για οριστικό λουκέτο

Η πλειοψηφία των επηρεαζόμενων καταστηματαρχών, ιδιοκτητών και επαγγελματιών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στη λεωφόρο Μακαρίου και στους παράδρομους της περιοχής εκφράζουν φόβο για καίριο πλήγμα στην εν λόγω εμπορική αρτηρία της πρωτεύουσας.

Εναλλακτικά, μέσω επιστολής τους προς τον Αρχηγό Αστυνομίας, το Υπουργείο Μεταφορών και τον Δήμο Λευκωσίας στις αρχές της χρονιάς είχαν προτείνει τη μονοδρόμηση της λεωφόρου Μακαρίου και την πεζοδρομοποίησή της μόνο για τα Σαββατοκύριακα, στα πρότυπα τακτικής που ακολουθείται σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Oxford Street στο Λονδίνο και Champs Elysees στο Παρίσι.

Πλεονέκτημα και ανάπτυξη βλέπει ο Δήμος

Παρά τη ριζική αναβάθμισή της και τις αφίξεις καταστημάτων και χώρων εστίασης, η λεωφόρος Μακαρίου δεν κατάφερε ακόμα να πείσει τους Λευκωσιάτες να επιστρέψουν.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Λευκωσίας το συγκεκριμένο έργο τέθηκε ψηλά στις προτεραιότητες της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου επιδιώκοντας να καταστήσει το αστικό εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας ανταγωνιστικό, ελκυστικό και φιλικό στον άνθρωπο και το περιβάλλον, ενώ προστίθεται ότι στο συγκεκριμένο τμήμα της λεωφόρου Μακαρίου γίνεται η πρώτη προσπάθεια στην Κύπρο για δημιουργία περιοχής μειωμένων ρύπων, εντός του αστικού εμπορικού κέντρου.

Όπως αναφέρει ο Δήμος Λευκωσίας, με το έργο που ολοκληρώθηκε, το εμπορικό κέντρο της πρωτεύουσας αποκτά ξανά συγκριτικό πλεονέκτημα. «Δημιουργείται ένας ελκυστικός χώρος με δική του ταυτότητα. Ένας χώρος πρότυπο βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, με βάση τα σύγχρονα μοντέλα που εφαρμόζονται παγκοσμίως, προσβάσιμος για όλους και ασφαλής για περπάτημα. Ένας χώρος με πολύ πράσινο, σιντριβάνια, μικρές πλατείες, σημεία συνάθροισης και ξεκούρασης, που προσομοιάζει λειτουργικά, αλλά και αισθητικά με εξωτερικό εμπορικό κέντρο», σημειώνει σχετικά.

Παράλληλα, ο Δήμος εκφράζει την άποψη ότι πέραν της μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης, αναμένεται να ενισχυθεί η ασφάλεια, η επισκεψιμότητα και η εμπορικότητα της περιοχής.

Ετοιμάζονται για μεγάλα ανοίγματα

Παρόλο που η επισκεψιμότητα στην άλλοτε κραταιά εμπορική οδό της Λευκωσίας παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, εντούτοις αρκετές αλυσίδες εστίασης αναμένεται να επεκταθούν στην περιοχή.

Διαβάστε εδώ: Γεμίζει με νέα στέκια και εμπορικά καταστήματα η Μακαρίου

Ανάμεσά τους το Pinolo, το νέο ιταλικό εστιατόριο του ομίλου Ζορπά, στον χώρο του πρώην Akakiko, το Bean Bar, η νέα αλυσίδα καφέ του Ομίλου Χ.Α Παπαέλληνας Εμπορική ΛΤΔ, στο ισόγειο του 360, αλλά και το Henry’s, το all day εστιατόριο της Columbia Restaurants, στον χώρο του πρώην Da Capo.

Το κάδρο των μεγάλων επενδύσεων σε λιανεμπόριο και εστίαση στη λεωφόρο Μακαρίου συμπληρώνουν, το Kamara, το all day εστιατόριο υπό την ομπρέλα της Occhio, στο πρώην Sitio, το Coffee Berry (του ομίλου Ζορπά), το κατάστημα της Κωτσόβολος, το κατάστημα της πολυτελούς αλυσίδας μόδας, First Boutique, καθώς και τα καταστήματα των γνωστών brands του ομίλου Voici La Mode, ETAM, Undiz και Accessorize London, στο ισόγειο του ψηλότερου κτηρίου της Λευκωσίας, 360.

Μόνο λεωφορεία και εξουσιοδοτημένα οχήματα

Υπενθυμίζεται ότι από τις 20 Οκτωβρίου 2022 θα απαγορεύεται η είσοδος σε μηχανοκίνητα οχήματα, περιλαμβανομένων δικύκλων και τρικύκλων, πλην εξαιρέσεων (οχήματα που ανήκουν σε νόμιμους χρήστες αδειοδοτημένων χώρων στάθμευσης, οχήματα έκτακτης ανάγκης, οχήματα των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, ταξί, ποδήλατα και scooter, οχήματα τροφοδοσίας, οχήματα συλλογής απορριμμάτων και υλικών ανακύκλωσης).

Οι δύο λωρίδες της λεωφόρου μετατρέπονται σε λεωφορειολωρίδες για διακίνηση λεωφορείων και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας. Τα υπόλοιπα μηχανοκίνητα, που δεν εμπίπτουν στις εξαιρέσεις, θα μπορούν να συνεχίζουν την πορεία τους από Πλατεία Σολωμού προς λεωφόρο Ομήρου με αριστερόστροφη κίνηση, από τη λεωφόρο Ομήρου ευθεία προς Πλατεία Ελευθερίας και από Λεωφόρο Ευαγόρου ευθεία προς το παλιό ΓΣΠ.

Διευκρινίζεται ότι σε όλο το μήκος του κεντρικού άξονα της λεωφόρου Αρχ. Μακαρίου Γ’ και της οδού Α. Γ. Λεβέντη υπάρχει συνεχόμενη άσπρη γραμμή, ως εκ τούτου απαγορεύεται αυστηρά οποιαδήποτε δεξιόστροφη κίνηση οχημάτων για πρόσβαση σε ιδιωτικά τεμάχια.

Στο τμήμα της λεωφόρου Αρχ. Μακαρίου Γ’ και στην οδό Α. Γ. Λεβέντη, εκτός από λεωφορεία θα επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα δικαιούχων, οι κατηγορίες των οποίων περιγράφονται ως εξής:

(α) Οχήματα που ανήκουν σε νόμιμους χρήστες αδειοδοτημένων χώρων στάθμευσης εντός ιδιωτικών τεμαχίων, των οποίων η πρόσβαση γίνεται μόνο από τη λεωφόρο Αρχ. Μακαρίου Γ’, ή από την οδό Α. Γ. Λεβέντη. Νοείται πως τα οχήματα αυτά θα πρέπει να σταθμεύουν στις αδειοδοτημένες τους θέσεις και όχι στο δρόμο, ή στα πεζοδρόμια.

(β) Οχήματα Έκτακτης Ανάγκης π.χ. ασθενοφόρα, οχήματα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της Αστυνομίας Κύπρου, οχήματα των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας για αντιμετώπιση βλαβών εντός της συγκεκριμένης περιοχής κ.λπ.

(γ) Ταξί - Οχήματα αδειούχων οδηγών ταξί

(δ) Ποδήλατα και Scooter - Χρήστες ποδηλάτων και scooter ακολουθώντας πάντα τη νομοθεσία και τους σχετικούς κανονισμούς.

(ε) Οχήματα τροφοδοσίας μεταξύ των ωρών 8:00π.μ.-11:00π.μ. 

(στ) Οχήματα συλλογής απορριμμάτων και υλικών ανακύκλωσης.

Για τα πιο πάνω είναι απαραίτητη η εγγραφή σε κατάλογο δικαιούχων, για την οποία θα ακολουθήσει σχετική επικοινωνία του Δήμου με τους επηρεαζόμενους.

Δειτε Επισης

Αυτά είναι τα στοχευμένα μέτρα της Ελληνικής για στήριξη της κοινωνίας, των νοικοκυριών και των ευάλωτων ομάδων
Βαλεντίνος Πολυκάρπου: Σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του τομέα της τεχνολογίας τα διατάγματα Παναγιώτου
Ανοίγει ο δρόμος για περισσότερους εργαζόμενους υψηλής ειδίκευσης από τρίτες χώρες και αλλοδαπούς φοιτητές
Στον ξένο επενδυτή και με βούλα των μετόχων της Ermes η Superhome Center DIY-Αλλάζει χέρια η αλυσίδα
Αναδιοργάνωση ΚΤΚ με ρόλο στους εκτελεστικούς συμβούλους-Οι αρμοδιότητες Καρατζιά και Χριστοδούλου
H Cyta έτοιμη για την ψηφιακή ταυτότητα από τις 23 Δεκεμβρίου
Αυτά είναι τα μέτρα της Τράπεζας Κύπρου για στήριξη της κυπριακής οικονομίας και των πελατών της
Τα νέα καταστήματα και υπηρεσίες στο Kings Avenue Mall-Μια ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών
Οι τρεις βασικοί άξονες της στρατηγικής της ΚΤΚ για EMI’s και PI’s-Σε διάφορα στάδια της διαδικασίας η εξέταση των νέων αιτήσεων
Διαμαρτύρονται οι καταστηματάρχες στο εμπορικό κέντρο Λάρνακας...«Ήταν λάθος ο χρόνος κατά τον οποίον ξεκίνησαν τα έργα»