Powered by

Κατάργηση των πτήσεων μικρών αποστάσεων ζητά η Κομισιόν

Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια, δήλωσε την Πέμπτη ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς.

Το θέμα έθεσαν πρώτοι οι Γερμανοί Πράσινοι και η Γαλλία, η οποία έχει ήδη προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση.

«Θέλουμε να απαλλαγούμε από τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, όχι όμως με απαγορεύσεις ή υψηλότερες τιμές» δήλωσε ο Τίμερμανς.

«Θέλουμε να το οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους πολίτες να ταξιδεύουν με το τρένο. Για αποστάσεις μικρότερες από 600 έως 800 χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει πλέον να έχει νόημα να πάρει κανείς το αεροπλάνο, απλώς και μόνο επειδή το ταξίδι με το τρένο διαρκεί περισσότερο» είπε ο επίτροπος σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στις γερμανικές εφημερίδες του Ομίλου Funke.

Ωστόσο, ο Τίμερμανς τάχθηκε υπέρ μιας έμμεσης αύξησης του κόστους της πτήσης. «Είμαι υπέρ της φορολόγησης της κηροζίνης με τον ίδιο τρόπο που φορολογούμε άλλα καύσιμα. Μια εναλλακτική λύση θα ήταν να συμπεριληφθεί περισσότερο η αεροπλοΐα στην εμπορία δικαιωμάτων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι η πτήσεις θα γίνουν πιο ακριβές, αλλά αν προσφέρουμε παράλληλα καλές και προσιτές σιδηροδρομικές συνδέσεις με πολύ γρήγορα ή νυχτερινά τρένα, αυτό δεν θα είναι εις βάρος των πολιτών» είπε.

Ο επίτροπος κάλεσε επίσης τους πολίτες να περιορίσουν τα αεροπορικά ταξίδια. «Κανείς δεν πρέπει να πετάει δέκα ή δώδεκα φορές το χρόνο. Εάν προσφέρει κανείς στον εαυτό μια πτήση κάθε χρόνο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα- ούτε για το κλίμα ούτε για το δικό του πορτοφόλι» υποστήριξε.

Ο Τίμερμανς πρόετρεψε επίσης «να οργανωθεί ο οικολογικός μετασχηματισμός με κοινωνικά δίκαιο τρόπο. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να διατηρηθεί η υποστήριξη των πολιτών. Εάν έχεις ένα καλό εισόδημα και οι λογαριασμοί ενέργειας ανεβαίνουν λίγο, τότε λίγα πράγματα αλλάζουν στη ζωή σου. Αν όμως δεν κερδίζεις πολλά χρήματα, εάν έχεις μια μικρή σύνταξη, οι υψηλότερες τιμές ενέργειας έχουν ασυνήθιστα μεγάλο αντίκτυπο στην ποιότητα της ζωής σου.  Αυτό το θέμα πρέπει να το προσέξουμε», τόνισε.

Ο εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσε επίσης ότι οι νομοθετικές του προτάσεις για την υλοποίηση των κλιματικών στόχων της ΕΕ θα υποβληθούν αργότερα του αναμενόμενου. «Θα παρουσιάσουμε το σχέδιό μας- λίγο αργότερα από ό, τι είχε προγραμματιστεί- στις 14 Ιουλίου. Τότε ό, τι πρόκειται να κάνουμε θα έχει ελεγχθεί σε όλες του τις λεπτομέρειες», κατέληξε.

Πηγή: FortuneGreece

Δειτε Επισης

Βουτιά στην ιαπωνικές εξαγωγές-Κατακόρυφη πτώση στις αποστολές προς ΗΠΑ
ΗΠΑ: Μειωμένη ζήτηση και δασμοί επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή
Η δύσκολη εξίσωση της Fed και το μεγάλο δίλημμα Πάουελ για τα επιτόκια στις ΗΠΑ
Φον ντερ Λάιεν: Περίπλοκες οι εμπορικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ-Στόχος η επίτευξης συμφωνίας έως τις 9 Ιουλίου
Νέες κυρώσεις στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας από το Ηνωμένο Βασίλειο...Aπαγορεύσεις σε ακόμη 20 πλοία
Επενδύσεις €76 δις από χώρες Ε.Ε. για υποδομές περιβαλλοντικής προστασίας το 2024-Τι αφορούσαν
Handelsblatt: Η Ε.Ε. είναι διατεθειμένη να δεχτεί ενιαίο δασμό 10% από τις ΗΠΑ υπό όρους
Γερμανία: Επιστροφή στην ανάπτυξη το 2025-Τι προβλέπουν οι οικονομολόγοι
Ντε Γκίντος (ΕΚΤ): Περιορισμένος ο κίνδυνος απόκλισης από τον στόχο για τον πληθωρισμό
Oxford Economics: Οι δασμοί δεν θα περιορίσουν τις καταναλωτικές δαπάνες στην Ευρώπη