Αντέχει στις πιέσεις του espresso o κυπριακός καφές

Παρά τη δυναμική ανάπτυξη των ροφημάτων espresso ο κυπριακός καφές παραμένει, σταθερά, ανάμεσα στις προτιμήσεις των καταναλωτών και μεταφέρεται από γενιά σε γενιά, με όπλο την παράδοση. 

Το πιο πάνω συμπέρασμα εξάγεται μέσα από τα όσα ανέφεραν στο InBusinessNews ο CEO της Laiko Cosmos Trading, Βασίλης Πετρίδης και ο διευθυντής της G.CHARALAMBOUS LTD, Κυριάκος Μάτσης, εξηγώντας ότι και οι νεαρότερες ηλικίες στρέφονται προς τον κυπριακό καφέ, με το που ανοίγουν το δικό τους νοικοκυριό. 

Πώς επηρέασαν οι νέες τάσεις του καφέ τις πωλήσεις του κυπριακού καφέ;

Β. Πετρίδης: Παρόλες τις πιέσεις που έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια η κατηγορία του κυπριακού καφέ από την κατηγορία του espresso- χάνοντας κάποιο μερίδιο από την συνολική πίτα κατανάλωσης- η αγορά του κυπριακού καφέ εξακολουθεί να είναι η πιο μεγάλη στην κατηγορία των καφέδων, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία (στο σύνολο γύρω στους 900 τόνους ετησίως, περίπου 9 εκατ. ευρώ).

Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις τις οποίες οι καταναλωτές, όλων των ηλικιών, τις έχουν συνδέσει στη συνείδησή τους με την κατανάλωση του κυπριακού καφέ (συνήθειες). Για παράδειγμα: Πρωί στην δουλειά, μετά το φαγητό μεσημέρι ή βράδυ, οικογενειακά τραπέζια και γενικά οικογενειακές συνάξεις, στο καφενείο και γενικά σε εναλλακτικά μοντέρνα καφενεία και άλλους χώρους εστίασης κλπ.

Κ. Μάτσης: Νομίζω ότι οι νέες τάσεις έχουν αυξήσει την πίτα του καφέ στην Κύπρο, δηλαδή ο κόσμος δοκιμάζει νέα είδη, αλλά ο κυπριακός καφές είναι μια παράδοση, η οποία διατηρείται. Φαίνεται ότι εισάγεται στους νέους μέσω των γονιών και των παππούδων. 

Είναι αλήθεια ότι με την αύξηση των αλυσίδων καφέ ο κόσμος έχει την ευκαιρία να δοκιμάσει νέα είδη και αυξάνει τις επιλογές του. 

Κάτι που έχουμε διαπιστώσει, από την κρίση του 2013 και ισχύει μέχρι σήμερα, είναι ότι ο κόσμος προτιμά να πάει κάποιες ώρες για καφέ και να κοινωνικοποιηθεί, με σχετικά χαμηλό κόστος, παρά να κάνει άλλου είδους εξόδους.    

Διαβάστε ακόμα:

Εγκλωβισμένοι σε πανδημία και ψηλά κτήρια οι ανελκυστήρες

SAS: Η ψηφιακή εξέλιξη είναι και γυναικεία υπόθεση!

 

Ποια η τάση στις δικές σας πωλήσεις τα τελευταία χρόνια; Έχετε στοιχεία για τις πωλήσεις ανά ηλικιακή ομάδα;

Β. Πετρίδης: Το μερίδιο του καφέ Λαϊκού τα τελευταία χρόνια έχει παραμείνει σταθερό (γύρω στο 61%), παρόλο που όπως ήταν επόμενο- αφού υπάρχουν απώλειες στη συνολική αγορά του κυπριακού καφέ- έχουμε χάσει και εμείς κάποιες πωλήσεις. 

Κάποιες έρευνες αγοράς μας έχουν δείξει πως οι νεαρές ηλικίες 20-30 ετών κυρίως έχουν επηρεαστεί αρκετά από τα ροφήματα του espresso, ενώ όταν μπαίνουν στην επόμενη φάση της ζωής τους (σπίτι, οικογένεια κλπ.) αρχίζουν και πάλι την κατανάλωση του κυπριακού καφέ.

Κ. Μάτσης: Ο κυπριακός καφές είναι σταθερός. Υπάρχουν αυξήσεις σε καφέδες άλλων ειδών, ωστόσο το στοιχείο αυτό συσχετίζεται με την αύξηση του μεριδίου του καφέ, όσον αφορά τις γενικότερες προτιμήσεις του κοινού.  

Κάτω από τα 25 έτη είναι λίγοι αυτοί που πίνουν κυπριακό καφέ. Ωστόσο, όσο μεγαλώνουν και ειδικότερα όταν ανοίγουν το δικό τους σπίτι, στρέφονται περισσότερο προς τον κυπριακό καφέ. Αυτό γιατί δέχονται επισκέψεις από γονείς και συγγενείς στους οποίους προσφέρουν κυπριακό καφέ και σε κάποια φάση τον εντάσσουν και οι ίδιοι στις προτιμήσεις τους. Αυτή είναι η παρατήρησή μας, με το άνοιγμα των δικών τους νοικοκυριών οι νέοι προσθέτουν τον κυπριακό καφέ στα ντουλάπια των σπιτιών τους. 

Με ποιους τρόπους προσπαθείτε να προσελκύσετε νέο κοινό, ώστε ο κυπριακός καφές να διατηρηθεί ανάμεσα στις προτιμήσεις των καταναλωτών; 

Β. Πετρίδης: Μέσα από τις ενέργειες marketing προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τους νέους σε ηλικία καταναλωτές, όπως μέσα από τα social media του brand και αλλά διαφημιστικά μέσα, αλλά και μέσα από ενέργειες που γίνονται στα σημεία πώλησης με γευστικές δοκιμές, άλεσμα φρέσκου καφέ κ.α. 

Προσπαθούμε να κάνουμε ξεκάθαρη στους νέους την παράδοση και την ποιότητα του προϊόντος, αλλά και γενικά τα ευεργετικά για τον οργανισμό πλεονεκτήματα που έχει ο κυπριακός καφές έναντι των άλλων κατηγοριών καφέ.    

Ο Χρυσός Καφές Λαϊκού συνεχίζει να παράγεται από επιλεγμένες ποικιλίες καφέ Arabica Βραζιλίας και της Αφρικής, με σύγχρονα μηχανήματα ψησίματος, αλέσματος και συσκευασίας, ώστε να κρατά πάντα την ίδια σταθερή ποιότητα και άρωμα. 

Επιπλέον, μέσα από το μεγάλο δίκτυο πωλήσεων της εταιρείας μας ο καφές Λαϊκού είναι διαθέσιμος σε όλα τα υποστατικά πώλησης κυπριακού καφέ, είτε είναι σημεία του retail είτε του HORECA. 

Κ. Μάτσης: Το βασικό χαρακτηριστικό που κρατά ζωντανό τον κυπριακό καφέ είναι η ταύτιση του με την παράδοση, τις αναμνήσεις και την οικογενειακή θαλπωρή. Αυτά είναι που τον μεταφέρουν από γενιά σε γενιά. 

Εδώ και λίγους μήνες αλλάξαμε την συσκευασία του καφέ μας και κάποια χαρακτηριστικά της συνάδουν με τα όσα είπα πιο πάνω (φόντο με στοιχεία κυπριακής χειροτεχνίας, που παραπέμπει στην παράδοση). Το ίδιο σκεπτικό εφαρμόζεται και στη διαφήμισή μας για τον κυπριακό καφέ.   

 

Δειτε Επισης

Όμιλος CTC: Η αναδιάρθρωση, η πώληση περιουσιακών στοιχείων διαχρονικά και το focus σε κερδοφόρες δραστηριότητες
Οι κολοσσοί του ελληνικού λιανεμπορίου που επενδύουν στα πολυκαταστήματα ERA-Η νέα εποχή μετά την εξαγορά
Μεγάλη πτώση στις εγγραφές οχημάτων το τετράμηνο-«Βουτιά» 20,2% στα σαλούν τον Απρίλιο
Στρατηγική απόφαση του Ομίλου CTC για διάθεση των δραστηριοτήτων των πολυκαταστημάτων ERA
Πώλησε και τα πολυκαταστήματα ERA η Ermes-Στην Gencom που αναλαμβάνει όλες τις υποχρεώσεις έναντι του τυπικού ποσού του €1,00
15 χρόνια Lidl Κύπρου με 15 επιχειρηματικά ορόσημα που καθόρισαν την πορεία της
Κραυγή αγωνίας από τους εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά οχήματα-«Επιδεινώνεται η οικονομική μας θέση»
22ο Cyprus Grocery Retail Conference: Οι νέες τάσεις και η τεχνητή νοημοσύνη-Τι δήλωσαν χορηγοί και ομιλητές (vid)
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη, αυξάνονται οι πιέσεις λόγω δασμών Τραμπ
Kiabi: Σε διαδικασία προσλήψεων για το κατάστημα στο Mall of Cyprus-Πότε αναμένεται το grand opening