Foody: Γέννημα θρέμμα της τεχνολογίας
07:00 - 29 Απριλίου 2021
H τεχνολογία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκονται στο DNA του Foody. Από την πλατφόρμα που παραγγέλλει ο πελάτης, μέχρι τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι καταστηματάρχες και οι διανομείς, όλα απαιτούν την αξιοποίηση της καλύτερης δυνατής τεχνολογίας.
Ο Co-founder της εταιρείας, Μιχάλης Οικονόμου, μίλησε στο IN Business για την πορεία και την εξέλιξη της πλατφόρμας.
Eίστε μια εταιρεία η οποία από την αρχή της λειτουργίας της βασίστηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε από το ξεκίνημα μέχρι και την καθιέρωσή σας;
Η κύρια δυσκολία που αντιμετωπίσαμε ήταν να δημιουργήσουμε μία ιστοσελίδα, την οποία ο πελάτης να νιώθει ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με τις υπόλοιπες online υπηρεσίες που χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του. Αυτό ήταν κάτι που δεν έγινε ξανά μέχρι τότε στην Κύπρο και έπρεπε να μάθουμε πολλά πράγματα στην πορεία για να το κάνουμε πραγματικότητα. Η ομάδα δούλεψε πολύ σκληρά για να το πετύχει και επικεντρωθήκαμε στην εμπειρία του χρήστη για να χτίσουμε το Foody ως τον πιο εύκολο τρόπο παραγγελίας. Αυτό πιστεύουμε είναι που εκτιμούν οι χιλιάδες χρήστες που παραγγέλλουν μέσω της υπηρεσίας μας και μας δείχνουν την αγάπη και την υποστήριξή τους από την πρώτη μέρα.
Πώς άλλαξαν οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών τα τελευταία πέντε χρόνια όσον αφορά την online παραγγελία φαγητού και πόσο εξοικειωμένοι είναι σήμερα με τη νέα ψηφιακή εποχή;
Οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες έχουν αλλάξει κατά πολύ από το 2015 που δημιουργήθηκε το Foody. Πριν από πέντε χρόνια ο μέσος καταναλωτής έπαιρνε τηλέφωνο για να κάνει την παραγγελία του σε πολύ συγκεκριμένα καταστήματα και συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας. Σήμερα ένας χρήστης του Foody παραγγέλνει online τον καφέ του στο γραφείο, κάνει τα ψώνια του σπιτιού και φυσικά παραγγέλλει τα καθιερωμένα σουβλάκια την Παρασκευή. Επίσης, είναι πολύ εξοικειωμένος στο να δοκιμάζει νέες κουζίνες και καινούργιες επιλογές, απαιτώντας γρήγορη παράδοση της παραγγελίας του.
Διαβάστε ακόμα:
Ασφαλής εναλλακτική επένδυση τα ακίνητα
Επένδυση στην αναβάθμιση
Πόσο επηρεάζουν οι τεχνολογικές εξελίξεις την εταιρεία και τον τρόπο που λειτουργεί;
Επηρεάζουν πάρα πολύ. Προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε την καλύτερη δυνατή τεχνολογία σε κάθε κομμάτι του Foody, από την πλατφόρμα που παραγγέλλει ο πελάτης, μέχρι τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι καταστηματάρχες και οι διανομείς. Αυτό μας βοηθά ώστε να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία στον πελάτη για να παραγγείλει εύκολα και γρήγορα. Εννοείται ότι ως μέρος της Delivery Hero έχουμε την ευκαιρία να αναπτύσσουμε γρηγορότερα εφαρμογές, μιας και είναι ένας παγκόσμιος όμιλος με δεκάδες υπηρεσίες, όπως και το Foody.
Δώστε μας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς έχετε επενδύσει στην τεχνολογική αναβάθμιση των εταιρικών υπηρεσιών και εργασιών.
Ένα από τα μεγαλύτερα projects που υλοποιήθηκαν στο Foody εντός του 2020 ήταν η δημιουργία του στόλου delivery. Αυτό σημαίνει την παράδοση των παραγγελιών των καταστημάτων μέσω διανομέων του Foody.
Ένα μεγάλο μέρος αυτού του project ήταν τεχνολογικό, για να χτιστεί η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιούσαν οι διανομείς, έτσι ώστε η όλη διαδικασία να είναι όσο περισσότερο αυτοματοποιημένη γίνεται.
Να αναφέρουμε ότι στο παρόν στάδιο περίπου 20% των καταστημάτων που συνεργάζονται με το Foody παραδίδουν τις παραγγελίες τους μέσω του στόλου του και είναι ένα ποσοστό που αναμένουμε να ανεβεί. Μέσω αυτής της τεχνολογικής αναβάθμισης οι πελάτες θα μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές για delivery, εγκυρότερους χρόνους παράδοσης και δυνατότητα παρακολούθησης της εξέλιξης της παραγγελίας.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά ενός επιτυχημένου ψηφιακού εμπόρου;
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η μεγάλη προσοχή στην εμπειρία του πελάτη. Αυτό περιλαμβάνει μια εύκολη στην πλοήγηση πλατφόρμα, γρήγορη παράδοση του προϊόντος και μία δυνατή ομάδα υποστήριξης για να λύνει τις οποιεσδήποτε απορίες ή δυσκολίες. Είναι αυτό που ονομάζουμε wow experience, εννοώντας ότι ο κάθε πελάτης που παραγγέλλει από το Foody θέλουμε να έχει μία φοβερή εμπειρία. Θέλουμε να μπορεί να βρει αυτό που θέλει, να το παραγγείλει και να φτάσει στον χώρο παράδοσης σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Μεγαλύτερη γκάμα επιλογών
H πανδημία του covid-19 ευνόησε το digital transformation. Είδαμε περίπτερα, υπεραγορές και όχι μόνο, να εντάσσονται στην πλατφόρμα σας. Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση ψηφιακής ετοιμότητας για τις επιχειρήσεις σήμερα;
Μία πολύ σημαντική πρόκληση όσον αφορά τις online παραγγελίες είναι η συνεχής βελτίωση της κάθε πλατφόρμας, με στόχο η εμπειρία του πελάτη να γίνεται συνεχώς καλύτερη. Στο Foody θέλουμε να εξελίσσουμε την πλατφόρμα μας με βάση τις νέες τεχνολογίες και αυτό είναι κάτι που μπορεί εύκολα να αξιοποιήσει το κάθε κατάστημα που συνεργάζεται μαζί μας.
Πώς θα ενισχύσετε τις επιλογές που προσφέρει το Foody; Να αναμένουμε συνεργασίες και με άλλες κατηγορίες καταστημάτων;
Ναι, σίγουρα. Θέλουμε να παραδίδουμε οποιοδήποτε προϊόν χρειάζεται ο πελάτης εντός 20 λεπτών.
Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε με 1.800, περίπου, καταστήματα. Από αυτά, το 90% δραστηριοποιούνται στον τομέα της εστίασης, ενώ το υπόλοιπο 10% είναι καταστήματα λιανικού εμπορίου. Στόχος μας είναι να εισάγουμε όλο και πιο πολλές κατηγορίες προϊόντων του λιανικού εμπορίου, για να προσφέρουμε συνεχώς νέες επιλογές στους χρήστες του Foody.
Το Foody Market δίνει την επιλογή στους χρήστες να παραγγείλουν για delivery από περίπτερα, βρεφικά, κάβες, βιολογικά προϊόντα, ανθοπωλεία και άλλα, με το δίκτυο παράδοσής τους να καλύπτει όλες τις περιοχές της Κύπρου. Στο μέλλον θα δούμε και νέες κατηγορίες προϊόντων στο Foody, όπως για παράδειγμα ηλεκτρονικά είδη, τα οποία θα είναι στο πλαίσιο του q-commerce, της ταχείας παράδοσης με delivery στο σπίτι ή στο γραφείο.
Η ομάδα του Foody αριθμεί περισσότερα από 100 άτομα. Πώς είναι να χτίζεται και να εξελίσσεται συνεχώς μία ομάδα;
Στο Foody στόχος μας είναι να χτίζουμε και να διατηρούμε μία εξαιρετική ομάδα, η οποία είναι το επίκεντρο όλων των ενεργειών μας και αφιερώνουμε αρκετό χρόνο για να την εξελίσσουμε.
Η εξέλιξη είναι απαραίτητη και είναι κύριο συστατικό της κουλτούρας που έχουμε χτίσει.
Σε κάθε μας στάδιο - στα 10, 20, 50 άτομα - μαθαίναμε συνεχώς και χτίζαμε για το μέλλον. Θέλουμε να μαθαίνουμε συνεχώς, να μοιραζόμαστε τη γνώση και να τη χρησιμοποιούμε για να δημιουργούμε νέα πράγματα. Έτσι μπορούμε να εξελισσόμαστε ως άτομα και ως ομάδα.
Στόχος το quick commerce
Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στην τεχνολογική αναβάθμιση του delivery; Βλέπουμε, για παράδειγμα, μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού να χρησιμοποιούν drones.
Τα drones είναι όντως κάτι που αρχίζει να χρησιμοποιείται σε άλλες αγορές, αλλά πιστεύουμε, προτού δούμε το είδος της τεχνολογικής αναβάθμισης, πρέπει να δούμε την ανάγκη που υπάρχει.
Η ανάγκη που υπάρχει είναι για ταχύτερους χρόνους παράδοσης παραγγελιών από εστιατόρια και από άλλα καταστήματα.
Στόχος του Foody για το μέλλον είναι σταδιακά να προσφέρει στην Κύπρο την επιλογή του q-commerce (quick commerce), που θα φέρει πολύ ταχύτερους χρόνους παράδοσης στον πελάτη, στις υπάρχουσες κατηγορίες στο Foody, αλλά και σε είδη που ο καταναλωτής είναι συνηθισμένος να λαμβάνει μετά από αρκετές μέρες. Αυτό θα προσπαθούμε να κάνουμε, αξιοποιώντας την καλύτερη δυνατή τεχνολογία.
Facts & Figures
Έτος ίδρυσης: 2015
Προσωπικό: 100+ άτομα
Καταστήματα - συνεργάτες: 1.850+
Παραγγελίες: Το 80% γίνεται μέσω κινητών συσκευών και το υπόλοιπο 20% μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή