The Shopkeeper & Co: Η ιδέα του concept store
07:15 - 16 Οκτωβρίου 2021
Το «The Shopkeeper & Co» ξεκίνησε πριν από πέντε χρόνια όταν οι δύο millennials και παιδικοί φίλοι, Κύνθια Λιβάνιου και Αλέξης Θεμιστοκλέους, έγιναν επίσημοι αντιπρόσωποι του εκδοτικού οίκου Taschen σε Κύπρο και Ελλάδα.
Ήταν αρχικά ένα κατάστημα που φιλοξενούσε, κυρίως, εκδόσεις τέχνης και διακόσμησης, συλλεκτικά βιβλία, περιοδικά και κάποια αντικείμενα design. Η ιδέα, όμως, αφορούσε εξ' αρχής στη δημιουργία ενός concept store. Ενός χώρου με προϊόντα ιδιαίτερης αισθητικής και ποιότητας, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να απολαμβάνει τον καφέ του ή κάτι άλλο από το μενού και να περνά ευχάριστα κι εποικοδομητικά την ώρα του. Έτσι κι έγινε. Η ιδέα πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και το The Shopkeeper & Co βρίσκεται στη διάθεση του κοινού.
Το concept
Στις περισσότερες μεγαλουπόλεις της Ευρώπης τα concept stores είναι αρκετά διαδεδομένα.
«Ζήσαμε και οι δύο αρκετά χρόνια στο εξωτερικό, ταξιδέψαμε αρκετά, προερχόμαστε αμφότεροι από τον χώρο των τεχνών και του design και ως εκ τούτου εντοπίσαμε ότι η ιδέα του concept store ήταν κάτι που έλειπε από την αγορά της Κύπρου», εξηγεί η Κύνθια.
«Η ανταπόκριση του κόσμου είναι μεγάλη. Έχουμε εκπλαγεί πολύ ευχάριστα με τον ενθουσιασμό όσων μας επισκέπτονται. Προέρχονται, κυρίως, από μια μεγάλη μερίδα της σύγχρονης γενιάς των Κυπρίων, που είναι πολυταξιδεμένοι και έτοιμοι να αγκαλιάσουν νέες προτάσεις και ιδέες στο πλαίσιο της αναζήτησης περαιτέρω επιλογών», συμπληρώνει ο Αλέξης.
Tα προϊόντα
Στο κατάστημα μπορεί κάποιος να βρει βιβλία τέχνης, μόδας, αρχιτεκτονικής, μαγειρικής και όχι μόνο, όπως και πιο ιδιαίτερες συλλεκτικές εκδόσεις. Διατίθενται, επίσης, υψηλής ποιότητας skincare προϊόντα, τρόφιμα όπως μακαρόνια, λάδι, μουστάρδες, μαρμελάδες και σοκολάτες από εταιρείες που δεν βρίσκει κανείς συχνά στα ράφια ενός σουπερμάρκετ, καθώς και αντικείμενα για το σπίτι ή lifestyle είδη που τα διακρίνει η λειτουργικότητα και το design.
Κάθε προϊόν που μπαίνει στο κατάστημα πρέπει να πληροί κριτήρια ποιότητας, σχεδιασμού και τιμής, αλλά και να ανταποκρίνεται στην αισθητική του brand. Η αναζήτηση, πάντως, νέων ειδών, που έχουν να προσφέρουν κάτι φρέσκο στο The Shopkeeper & Co, δεν σταματά ποτέ.
Το μενού
Στο μενού του The Shopkeeper & Co βρίσκει κανείς πρόγευμα, brunch και μεσημεριανό. Οι δύο ιδιοκτήτες, σε συνεργασία με τον σεφ, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις επιλογές, στις γεύσεις, αλλά και στην παρουσίαση, καθώς αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα κομμάτι του brand τους άκρως σημαντικό για την ολοκληρωμένη εμπειρία του πελάτη. Φροντίζουν, μάλιστα, στα πιάτα που σερβίρονται να χρησιμοποιούν υλικά από τις εταιρείες των οποίων προϊόντα φιλοξενούνται στο food-hall, ώστε ο επισκέπτης, εάν επιθυμεί, να αγοράσει κάποια φεύγοντας.
Οι προκλήσεις
Ζούμε σε εποχές δύσκολες με μεγάλες προκλήσεις στον επιχειρηματικό τομέα και πόσω μάλλον στον χώρο της εστίασης, γεγονός το οποίο αναγνωρίζουν και σαφώς βιώνουν οι δύο ιδιοκτήτες.
«Ξεκινήσαμε με την απόφαση να εισαγάγουμε κάτι καινούργιο στην κυπριακή κοινωνία και έτσι συνεχίζουμε με μεγαλύτερη την πρόκληση των αβέβαιων καιρών», σημειώνει ο Αλέξης, ενώ η Κύνθια παρατηρεί πως «η αγορά της Κύπρου είναι μικρή με στενά πλαίσια αλλά ακριβώς εκεί είναι που βρίσκεται η πρόκληση. Υπάρχει έδαφος για νέες προτάσεις και δίψα για επιλογές, εξαρτάται από τους millennial επιχειρηματίες αν η αγορά θα προχωρήσει και θα επεκταθεί».
Συνεργάτες/Partners: Epic, Hellenic Βank και University of Central Lancashire Cyprus (UCLan Cyprus)