Και μετά, τι; Μια Πρόκληση - Τρεις Προβλέψεις

Βρισκόμαστε κοντά σε ένα σημείο επανεκκίνησης και το αίσθημα ασφάλειας που δημιουργούσε το lockdown μαζί με την ευκαιρία για διαπιστώσεις και αναλύσεις για τον αντίκτυπο του Covid-19, σύντομα θα αποτελούν παρελθόν. Ωστόσο, τα «μένουμε σπίτι» και «stay safe» θα διαμορφώσουν ένα διαφορετικό επιχειρηματικό σκηνικό που θα στηθεί με γνώμονα τις νέες συνήθειες, συμπεριφορές και κανονιστικά πλαίσια που θα βασίζονται στην ανάγκη για μειωμένη ανθρώπινη αλληλεπίδραση καθώς και στην καθιέρωση αυστηρών συνθηκών υγιεινής. Το αποτύπωμα του ιού θα αντανακλάται παντού, επηρεάζοντας μοντέλα εργασίας, ψυχαγωγίας, ταξιδιών, κατανάλωσης και δαπανών.
 
Η πρόκληση με την οποία οι επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες βρίσκεται στην επιλογή της βασικής στρατηγικής που θα ακολουθήσουν:
 
  •  Η πρώτη στρατηγική επιλογή έχει αμυντικό χαρακτήρα: Διατήρηση μεριδίων αγοράς, σταθεροποίηση τζίρου, κερδών, κερδοφορίας, μείωση λειτουργικού κόστους, ομαλοποίηση συνθηκών εργασίας.
  •  Η δεύτερη επιλογή έχει επιθετικό χαρακτήρα: Αναδιοργάνωση με στόχο την ανάπτυξη σε νέους τομείς, αγορές, νέα προϊόντα/ υπηρεσίες, έμφαση στο R&D, στην καινοτομία.
 
Τρεις προβλέψεις
 
1.Ανάπτυξη μιας περισσότερο στρατηγικής θεώρησης με εναλλακτικά σενάρια
Η επιβράδυνση της οικονομίας θα οδηγήσει σε μια θεώρηση που θα λαμβάνει υπόψη πιθανούς κινδύνους, απειλές και εναλλακτικά σενάρια δράσης. Σαφώς οι εταιρείες λειτουργούσαν με business plans, εντούτοις αυτά καταστρώνονταν ακολουθώντας μια σειρά παραδοχών, υποθέσεων και δεδομένων που πλέον δεν υφίστανται. «Οι προηγούμενες επιτυχίες δεν εξασφαλίζουν τις μελλοντικές!»
 
Στο πλαίσιο διαμόρφωσης στρατηγικών, ένα σύνθετο ερώτημα που μόνο μια έρευνα αγοράς θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις είναι, σε ποιο βαθμό οι πελάτες μιας επιχείρησης θα έχουν την ίδια αγοραστική συμπεριφορά; Ενδεικτικά, κάποιες παράμετροι που είναι σκόπιμο να διερευνηθούν είναι η ευαισθησία στην τιμή ενός προϊόντος , η πρόθεση αγοράς τόσο σε αυθόρμητο επίπεδο όσο και προαποφασισμένα, η συχνότητα κατανάλωσης, η επιλογή καναλιού αγοράς και πιθανές διαφοροποιήσεις στο life-style.
 
2.Εστίαση σε αγορές και σε τομείς της οικονομίας με υψηλότερες προοπτικές ανάπτυξης
Εκτός από την επικέντρωση στους σημαντικότερους πελάτες, οι εταιρείες θα αναζητήσουν κλάδους και τμήματα αγοράς που θα παρουσιάζουν καλύτερες προοπτικές.
 
 
  • Μπορείτε να μην ανταγωνίζεστε σε υπάρχουσες αγορές;
  • Θα αντιληφθείτε ότι ο στόχος σας δεν είναι να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό αλλά να τον καταστήσετε αδιάφορο;
  • Μπορείτε να δημιουργήσετε νέα ζήτηση για τα προϊόντα σας;
  • Μπορείτε να δημιουργήσετε νέα χαρακτηριστικά που να προσθέτουν αξία σε ό,τι κάνετε;
3.Γρηγορότεροι χρόνοι ανταπόκρισης. Επιτάχυνση σε κάθε επίπεδο
Η ταχύτητα θα είναι ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Ταχύτητα σε κάθε τομέα: Από την σύλληψη μιας ιδέας για ένα νέο προϊόν, την ανάπτυξη του και το λανσάρισμα του στην αγορά. Ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και στην υλοποίηση του κάθε project.
 

Δειτε Επισης

Future Founders Academy: Υποστηρίζει και καθοδηγεί νέες ιδέες, προσφέροντας €25.000 στο ξεκίνημα
ΑΛΑΜΠΡΑ και ΑΛΦΑΜΕΓΑ παρέδωσαν ιατρικό εξοπλισμό στη στέγη ηλικιωμένων του Δήμου Λευκωσίας
Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Open day για σπουδές ιατρικής, οδοντιατρικής και κτηνιατρικής
Βράβευση και ξενάγηση μαθητών στα υπερσύγχρονα εργαστήρια της Medicover Genetics
Η Nayia Morphi στο επίκεντρο της συζήτησης για το εταιρικό και φορολογικό πλαίσιο της Κύπρου
Εργαστήριο για παιδιά δημοτικού στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος-«Πώς το ΑΙ βοηθά στην εκμάθηση δύσκολων εννοιών»
Taming the AI Act: Στρατηγική συμμόρφωση χωρίς περιττές πολυπλοκότητες
Στέφανος Στεφάνου: Ο γενικός γραμματέας...εκτός πλαισίου
Μπαίνουν στα προγράμματα της ΑνΑΔ από τον Γενάρη του 2026 οι αγρότες-Χαιρετίζουν οι αγροτικές οργανώσεις
Το δεύτερο πακέτο τροποποιήσεων για την τοπική αυτοδιοίκηση-Σημαντικές βελτιώσεις για δήμους, ΕΟΑ και κοινότητες