Θα προχωρήσει ο δρόμος Κοκκινοτριμυθιάς – Ευρύχου, διαβεβαιώνει η Υπ. Μεταφορών

Τη διαβεβαίωση ότι ο αυτοκινητόδρομος Κοκκινοτριμυθιάς – Ευρύχου (Δένεια – Αστρομερίτης και Αστρομερίτης – Ευρύχου) θα προχωρήσουν έδωσε την Παρασκευή η Υπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων Βασιλική Αναστασιάδου ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Μεταφορών. 
 
Η κ. Αναστασιάδου παρουσίασε τα νέα χρονοδιαγράμματα που μεταφέρουν κατά ένα χρόνο αργότερα την έναρξη των έργων, δηλαδή το τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη στο τέλος του 2021 και το τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη στα τέλη του 2023.
 
Κατά τη συνεδρία οι επικεφαλής των επηρεαζόμενων κοινοτήτων μετέφεραν για ακόμη μια φορά κραυγή αγωνίας, καθότι εγείρονται θέματα ασφάλειας, αλλά και απομόνωσης των κοινοτήτων με αποτέλεσμα οι κάτοικοι τους να μειώνονται. Όπως αναφέρθηκε, ο δρόμος που συνδέει τη Λευκωσία με το Τρόοδος χρονολογείται από το 1971.
 
«Οι Κοινοτάρχες έχουν τα δίκαιά τους να δυσπιστούν γιατί εδώ και δεκαετίες τους υπόσχονται διάφορες κυβερνήσεις την εκτέλεση του έργου. Όμως αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο κατώφλι, δηλαδή πιο κοντά από όσο ποτέ. Έχουν γίνει οι μελέτες, ολοκληρώνονται, υπάρχει πρόβλεψη στον προϋπολογισμό, δηλαδή μιλάμε για πράξεις τώρα και όχι για υποσχέσεις», ανέφερε η κ. Αναστασιάδου σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας.
 
Βάσει προηγούμενης ενημέρωσης που το Υπουργείο είχε δώσει στην επιτροπή, οι σχεδιασμοί για το τμήμα Αστρομερίτη – Ευρύχου (12 χλμ) προνοούσαν έναρξη των κατασκευαστικών έργων το 2020 και για το Τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη (19 χλμ) προνοούσαν έναρξη των έργων στα τέλη του 2023.
 
Μιλώντας ενώπιον της επιτροπής, η κ. Αναστασιάδου είπε ότι το Υπουργείο Οικονομικών ζήτησε όπως επανεξεταστεί το τμήμα Αστρομερίτη – Ευρύχου επανεξεταστεί για να επιτευχθούν εξοικονομήσεις και έτσι προκηρύχθηκε διαγωνισμός για σύμβουλο, ενώ ζητήθηκε και νέα περιβαλλοντική μελέτη καθώς διαπιστώθηκε ότι το τμήμα αυτό περνά μέσα από περιοχές που εμπίπτουν στο σχέδιο Νατούρα. Για το Τμήμα Δένειας – Αστρομερίτη προέκυψε θέμα με την όδευση λόγω της γειτνίασης με τα κατεχόμενα, ενώ θα υποβληθεί σημείωμα έργου στο Υπουργείο Οικονομικών όπως καθορίζει ο νόμος περί δημοσιονομικού πλαισίου και στη συνέχεια θα προχωρήσουν οι υπόλοιπες απαιτούμενες διαδικασίες (περιβαλλοντική μελέτη, προκήρυξη προσφορών).
 
Η κ. Αναστασιάδου ενημέρωσε πως σε σύσκεψη με την Υπηρεσία Περιβάλλοντος και το Κτηματολόγιο δόθηκαν οδηγίες έτσι ώστε κατά την περίοδο μέχρι την ετοιμασία της περιβαλλοντικής μελέτης θα προχωρούν παράλληλα και όλες οι διαδικασίες όπως απαλλοτριώσεις, έτσι ώστε με την ολοκλήρωση της μελέτης να προκηρυχθούν αμέσως οι προσφορές.
 
Ο Πρόεδρος της επιτροπής Γιώργος Προκοπίου είπε πως θα επανεξεταστεί το θέμα και ότι στην επόμενη συνεδρία για συζήτηση του θέματος θα κληθούν οι Υπουργοί Εσωτερικών και τον Υπουργό Οικονομικών, ενώ με αφορμή τα όσα εγείρονται στην Επιτροπή Περιβάλλοντος παρατήρησε ότι οι άνθρωποι έρχονται σε τρίτη μοίρα μετά τα ζώα και τα πουλιά, όπως είπε.
 
Κραυγή αγωνίας
 
Αγανακτισμένοι παρουσιάστηκαν οι επικεφαλής των επηρεαζόμενων κοινοτήτων. «Αυτός ο δρόμος δεν είχε τη δική του ιστορία, αυτός ο δρόμος είναι παραμύθι. Φτάνει η κοροϊδία, είναι ντροπή να μιλούμε για εξοικονόμηση χρημάτων για ένα έργο που εκκρεμεί τόσα χρόνια. Ζητούμε απλό δρόμο δεν δεχόμαστε περιβαλλοντική μελέτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ιωάννης Ιακωβίδης Κοινοτάρχης Κακοπετριάς.
 
Μέλη της επιτροπής σημείωσαν πως δεν αμφισβητούν τη βούληση της Υπουργού για την προώθηση του έργου, τονίζοντας πως πρέπει να εξευρεθεί τρόπος να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της γραφειοκρατίας.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Γ. Παπαναστασίου: Διαχειρίσιμο το γεωπολιτικό ρίσκο για GSI-Σαφή στήριξη από ΗΠΑ βλέπει ο Θ. Σκυλακάκης
Παράταση στις αιτήσεις για εκμίσθωση βιομηχανικών οικοπέδων
Ακόμη ένα κρίσιμο βήμα για την κατάργηση της βίζας για ΗΠΑ-Το βασικό προαπαιτούμενο που έχει ολοκληρωθεί
Άρχισαν οι εργασίες για ανάπλαση της Πλατείας Ηρώων-Οι τρεις φάσεις και πώς επηρεάζεται το κοινό
Anymaster: Η πλατφόρμα με χρηματοδότηση από τη Lamda επεκτείνεται στην Αθήνα
Οι ανυπολόγιστες συνέπειες στην κατασκευαστική βιομηχανία από την απεργία στο σκυρόδεμα-'Εκκληση από ΟΣΕΟΚ
Επιβεβαίωση οικονομικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, αλλά ανάγκη για επαγρύπνηση
Η δυναμική της Λευκωσίας και οι επενδυτικές ευκαιρίες που κάνουν τη διαφορά
Μαρίνος Κυναιγείρου: Τεράστια προβλήματα σε έργα υπό ανάπτυξη από την απεργία στο σκυρόδεμα
VTTI: Τα δέκα χρόνια στην Κύπρο και η μεγαλύτερη ξένη άμεση επένδυση στον τομέα της ενέργειας στη χώρα