LIDL
16:29 - 29 Ιουνίου 2018
Ως μέλος του ομίλου εταιρειών Schwarz, με έδρα το Neckarsulm της Γερμανίας, η Lidl κατατάσσεται στις κορυφαίες εταιρείες εμπορίας τροφίμων σε Γερμανία και Ευρώπη.
M ε παρουσία σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο, η Lidl διατηρεί σήμερα περισσότερα από 10.000 καταστήματα και πάνω από 140 κέντρα διανομής εμπορευμάτων σε 27 χώρες της Ευρώπης και απασχολεί, περίπου, 215.000 άτομα.
M ε παρουσία σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο, η Lidl διατηρεί σήμερα περισσότερα από 10.000 καταστήματα και πάνω από 140 κέντρα διανομής εμπορευμάτων σε 27 χώρες της Ευρώπης και απασχολεί, περίπου, 215.000 άτομα.
Στην Κύπρο, η Lidl δραστηριοποιείται εδώ και οκτώ χρόνια. Το δίκτυο της αριθμεί 17 καταστήματα και μια υπερσύγχρονη αποθηκευτική υποδομή στη Λάρνακα.
Υπηρεσίες
H Lidl Κύπρου αποτελεί μια εταιρεία λιανεμπορίου με βασική της αρχή την προσφορά ποιοτικών προϊόντων στις ανταγωνιστικότερες τιμές. Η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο βασίζεται στη συνεχή βελτίωση και την επένδυση, εξασφαλίζοντας ένα τρόπο λειτουργίας που αποφέρει το μέγιστο κέρδος στον Κύπριο καταναλωτή.
Εκτός από επώνυμα προϊόντα, για να πετύχει τον στόχο της καλύτερης ποιότητας στη χαμηλότερη τιμή, η Lidl συνεργάζεται με ντόπιους και ξένους προμηθευτές και παραγωγούς για την παρασκευή και πώληση προϊόντων ιδιοπαραγώγης (own brands) στα καταστήματά της. Τα προϊόντα Lidl αναγνωρίζονται για την εξαιρετική σχέση ποιότητας - τιμής. Οι απαιτούμενοι έλεγχοι, οι πιστοποιήσεις και ο τυποποιημένος τρόπος, που επιβάλλει στα προϊόντα της, τα καθιστούν ανταγωνιστικά και αναβαθμίζουν το επίπεδο της τοπικής βιομηχανίας.
Σημαντικές εξελίξεις
Το 2017 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά για τη Lidl Κύπρου, με επιστέγασμα το νέο κατάστημα στη Μουταγιάκα. Το συγκεκριμένο κατάστημα αποτελεί για μας flagship store και προσφέρει από μόνο του μια διαφορετική εμπειρία στο αγοραστικό κοινό, κυρίως λόγω της ιδιαιτερότητας και του σεβασμού στη διαμόρφωση της κτιριακής ανάπτυξης, αλλά και της διατήρησης των όγκων και των υλικών της προηγούμενης χρήσης.
Παράλληλα υλοποιείται η στρατηγική της επέκτασης παγκύπρια, με άμεσο στόχο τα 20 καταστήματα. Οι αποθηκευτικές εγκαταστάσεις εκσυγχρονίζονται με ταχείς ρυθμούς, το όλο έργο θα έχει περατωθεί το 2019, ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η κατασκευή νέων και τελευταίας τεχνολογίας ψυκτικών θαλάμων, η επέκταση του υφιστάμενου γραφείου των διοικητικών υπηρεσιών κ.ά. Η επέκταση της αποθήκης αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση μετά την έναρξη λειτουργίας μας στη χώρα. Θα ξεπεράσει τα 28.5 εκατ. ευρώ σε αξία και σε συνολικό εμβαδόν τα 33.693 τ.μ. και θα μας δώσει τη δυνατότητα να επεκτείνουμε ακόμη περισσότερο την γκάμα μας προς όφελος των καταναλωτών.
Επιπλέον, η Lidl Κύπρου ανακηρύχτηκε φέτος ως Top Employer 2018. Η επιτυχία αυτή την κατατάσσει στους δυναμικότερους εργοδότες της χώρας τόσο για τον προσανατολισμό και την υποστήριξη των εργαζομένων της όσο και για τις ευκαιρίες εξέλιξης που τους προσφέρει.
Προκλήσεις
Κατά το 2017 καταγράφηκε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο, κάτι που αποτυπώνει τη βελτιωμένη ψυχολογία των καταναλωτών, λόγω και της γενικότερης ανάκαμψης της κυπριακής οικονομίας. Επίσης, όπως διαφαίνεται από τις διαμορφωμένες συνήθειες στην αγορά, ο θεσμός των προσφορών είναι σημαντικός, εφόσον είναι, βεβαίως, πραγματικές και οι τιμές ανταγωνιστικές. Καταγράφεται ακόμα μείωση στις ημερήσιες αγορές καταναλωτικών αγαθών, με παράλληλη αύξηση στη συχνότητα των επισκέψεων για αγορές. Αυτό οδηγεί στην ανάγκη συχνής ανανέωσης των προσφορών και στη δημιουργία περιβάλλοντος που ευνοεί εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στα αγαθά, μαζί με την ταχεία και αποτελεσματική εξυπηρέτηση του καταναλωτή.
Τεχνολογικές εξελίξεις
Ο εκσυγχρονισμός της τεχνολογικής υποδομής στο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι προαπαιτούμενο, καθώς εξασφαλίζει ευελιξία προσαρμογής στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Η επίδραση της τεχνολογίας επηρεάζει την επικοινωνία και την πληροφόρηση, την αποθήκευση και τη διανομή των προϊόντων, αλλά και την ανάπτυξη νέων μορφών εμπορίου, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είναι λοιπόν απαραίτητη η υιοθέτηση ολιστικών στρατηγικών, καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις δεν επηρεάζουν μόνο την αλυσίδα του εμπορίου, αλλά αφορούν και στη διαχείριση της εικόνας των καταστημάτων, των τιμών και των προϊόντων που προσφέρονται και επιδρούν θετικά στη διαδικασία διάδρασης με τον καταναλωτή. Μια ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση είναι η εγκατάσταση νέων ταμειακών συστημάτων, με οθόνη Touch POS, σε όλα τα καταστήματά μας στην Κύπρο.
Πρόκειται για ό,τι πιο σύγχρονο στο είδος του στον τομέα της τεχνολογίας και θεωρείται η βάση για την περαιτέρω εξέλιξη των συστημάτων πώλησης. Με τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος οι συναλλαγές μπορούν να ολοκληρωθούν γρηγορότερα, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής και παρέχοντας βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών. Συγκεκριμένα, γίνεται ταχύτερη η εκτύπωση της απόδειξης συναλλαγής, ιδιαίτερα όταν αυτή γίνεται με κάρτα, η διαδικασία επιστροφής επιταχύνεται με τη χρήση του barcode της απόδειξης και τέλος όλα τα ταμεία μπορούν να εκδώσουν τιμολόγιο και να διεκπεραιώσουν επιστροφές.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακό, πέρα από τη νέα οθόνη αφής, είναι το scanner-ζυγός, το οποίο έχει τη δυνατότητα ταχύτερης ανάγνωσης των barcodes των προϊόντων, καθώς και ανάγνωσης QR-Codes από κινητά πελατών, μέσω του ενσωματωμένου βραχίονα.
Προβλέψεις
Οι πρώτες ενδείξεις φέτος είναι θετικές και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουν να υφίστανται οι ίδιες προοπτικές. Όπως διαφάνηκε από τον τζίρο του Ιανουαρίου, που είναι μήνας όχι ιδιαίτερα δημοφιλής στο λιανεμπόριο, και κυρίως από τον τζίρο κατά την εορταστική περίοδο του Πάσχα, η κινητικότητα στην αγορά είναι αυξημένη. Σε μια άλλη σημαντική εξέλιξη έχουμε τη μείωση των εγγεγραμμένων ανέργων του λιανεμπορίου, του υπ’ αριθμόν ένα τομέα εμπορίου στην απασχόληση, σε παγκύπρια βάση. Τα στοιχεία αυτά δημιουργούν κλίμα αισιοδοξίας για το μέλλον του εμπορίου στην Κύπρο.
Στόχοι
Διαχρονικό στόχο μας αποτελεί η κορυφή του λιανεμπορίου στην Κύπρο. Έχοντας ως προτεραιότητα τη δέσμευσή μας για ένα καλύτερο αύριο, προχωράμε στην εκπόνηση της πρώτης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οποία στοχεύει στην παρουσίαση της Lidl Κύπρου συνολικά, αποτυπώνοντας την αξία που δημιουργεί για την αγορά, τους εργαζομένους μας, τους προμηθευτές μας, την ευρύτερη κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, σταθερά μειώνουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα, προσηλωμένοι στον στόχο που θέσαμε, πως μέχρι το 2020, το 100% των συσκευασιών θα πρέπει να είναι ανακυκλώσιμες. Αυξάνουμε σταθερά την γκάμα μας με πιστοποιημένα προϊόντα που πληρούν κριτήρια δίκαιου εμπορίου, αειφόρου καλλιέργειας και αλιείας και ενισχύουμε τις διαδικασίες ποιότητας και τους ελέγχους με τους ντόπιους προμηθευτές, αναβαθμίζοντας συνεχώς τη σχέση αξίας – τιμής, που προσφέρουμε στους καταναλωτές μας.
Διευθυντική ομάδα
Ιάκωβος Ανδρεανίδης,
Πρόεδρος Διοίκησης
LIDL Κύπρου
Facts & Figures
• Έτος Ίδρυσης: 1973 στη Γερμανία
• Έτος λειτουργίας καταστημάτων Lidl Κύπρου: 2010
• Χρόνια Λειτουργίας: 8
• Παρουσία στο εξωτερικό: 10.000 καταστήματα σε 27 χώρες
Στοιχεία επικοινωνίας
Διεύθυνση: Οδός Εμπορίου 19, Βιομηχανική Περιοχή Αραδίππου, 7100, Λάρνακα
Τηλέφωνο: 80094404
E-mail: info@lidl.com.cy