powered by

Σε περίοπτη θέση στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη η Κύπρος

Την περίοπτη θέση της Κύπρου στον τομέα της ναυτιλίας, με τη χώρα μας να θεωρείται ένα από τα πιο αξιόπιστα και ανταγωνιστικά ναυτιλιακά κέντρα παγκοσμίως καθώς φιλοξενεί πέραν των 275 ναυτιλιακών εταιρειών και διαχειριστές πλοίων, καταδεικνύει η EY Attractiveness Survey Cyprus 2022 με θέμα «Πώς η Κύπρος μπορεί να διεκδικήσει επενδύσεις σε έναν ανατρεπτικό κόσμο».

Tα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν πρόσφατα από την EY στο πλαίσιο σχετικής εκδήλωσης που πραγματοποίησε στη Λεμεσό.

Όπως προκύπτει από την έκθεση, σε σχέση με το μέγεθος του στόλου της, η Κύπρος κατατάσσεται στην 11η θέση παγκοσμίως και 3η στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την επιτυχία αυτή στον τομέα να μην οφείλεται μόνο στη στρατηγική θέση της χώρας ή στο γεγονός ότι βρίσκεται κοντά στη διώρυγα του Σουέζ, αλλά κυρίως σε στρατηγικές κινήσεις. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται το εγκεκριμένο καθεστώς ναυτιλίας από την Ε.Ε., το οποίο περιλαμβάνει το επανεγκεκριμένο φορολογικό σύστημα χωρητικότητας.

Διαβάστε ακόμα: 

Επιπρόσθετα, όπως τονίζεται, ως χώρα η Κύπρος προσφέρει ευνοϊκή νομοθεσία για τα επενδυτικά ταμεία με εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης σε ναυτιλιακές εταιρείες, ανταγωνιστικά κόστη και τέλη εγγραφής πλοίων, χωρίς περιορισμούς στην εθνικότητα του πληρώματος, 28 διμερείς συμφωνίες εμπορικής ναυτιλίας και έναν εξελιγμένο κλάδο επαγγελματικών υπηρεσιών. Ακόμη, η χώρα συμβαδίζει με τις διεθνείς συνθήκες για την ασφάλεια και την πρόληψη μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Το σημαντικότερο όλων, ωστόσο, είναι το ότι η κυπριακή σημαία που φέρουν πάνω από 1,700 ωκεανόπλοια βρίσκεται στη «λευκή» λίστα των Μνημονίων Συναντίληψης Παρισιού και Τόκιου, γεγονός το οποίο πρακτικά σημαίνει λιγότερους ελέγχους και καθυστερήσεις στους ιδιοκτήτες.

«Αναταραχές» και… κύματα

Από την άλλη, προφανώς και δεδομένου του μεγέθους της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν μπορούν να είναι όλα ρόδινα. Ο τομέας καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις, όπως για παράδειγμα την απανθρακοποίηση των πλοίων, ώστε να μειωθεί ο αντίκτυπος στο περιβάλλον. Στην εξίσωση προστίθενται και οι εμπορικές κυρώσεις και η ασυμβατότητα των τεχνολογικών προόδων.

Η έλλειψη ταλέντων, είναι επίσης ένα ακόμη εμπόδιο, ωστόσο, σε μια προσπάθεια αντιστάθμισης, πανεπιστήμια και ακαδημίες, προσφέρουν πτυχία και εξειδικευμένα μαθήματα που σχετίζονται με τα θαλάσσια επαγγέλματα. Στην έκθεση γίνεται αναφορά ακόμη στο τουρκικό εμπάργκο και στην περιορισμένη αεροπορική συνδεσιμότητα.

Απάντηση σε όλα τα πιο πάνω, φαίνεται πως έδωσε ή επιχειρεί να δώσει η δημιουργία του Υφυπουργείου Ναυτιλίας, με στόχο τη διατήρηση και ενίσχυση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Κύπρου στη βιομηχανία.

Δειτε Επισης

GAEA: Η γυναίκα στο επίκεντρο της αγρο-επιχειρηματικότητας
Δρ. Ρατζίβ Σινγκ: Σημαντικός ο ρόλος του Συμβουλίου IGC για την οικονομική συνεργασία Ινδίας-Ελλάδας-Κύπρου
Μαθήματα από χρηματοοικονομικά λάθη που πληρώσαμε ακριβά...«Νόμιζα ότι έκανα μια έξυπνη επένδυση, αλλά έχασα τα πάντα»
Η Generation Z αλλάζει τους κανόνες...Τα ευρήματα της πρώτης έρευνας στην Κύπρο που διοργάνωσε η Cablenet
Ξενάγηση στο υπό ανέγερση υπερσύγχρονο ερευνητικό κέντρο του ΙΝΓΚ-Έργο υψηλής στρατηγικής σημασίας για την χώρα
Το CIM παρουσιάζει την πλατφόρμα «i-CIM» για διασύνδεση της αγοράς εργασίας με τους φοιτητές και απόφοιτους του
Primetel: Ο στρατηγικός συνεργάτης που μετατρέπει την τεχνολογία σε επιχειρηματική επιτυχία
Η Α.Φ.Η.Σ. Κύπρος μάζεψε περισσότερα από 180 κιλά άδειων μπαταριών στο τελευταίο Fork Food Market της άνοιξης
Η Finvasia στηρίζει ως Gold Sponsor το Investopia Global Mediterranean στη Λεμεσό
Η Universal Life τίμησε την αριστεία και τις επιδόσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών της συμβούλων